Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی درباره خروج آمریکا از برجام و اینکه تضمینی در خصوص حضور اروپا وجود دارد یا خیر، اظهارداشت: طبیعی است که اروپایی‌ها محاسبه می‌کنند و دید، دید مادی است، امیدواریم درست تصمیم بگیرند و هزینه فایده را درست محاسبه کنند؛ اگر هزینه‌ای که می‌خواهد بدهد اعم از سیاسی، بین‌المللی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را اگر درست محاسبه کنند امید است مشکلی پیش نیاید اما اگر محاسباتشان درست نباشد و تحت تأثیر باشند قطعاً آسیب متوجه خواهد شد و آ‌ن زمان اتمام حجت است چراکه راهی را که ما باید می‌رفتیم تمام و کمال رفته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه خروج ترامپ، اثبات 40 سال حقانیت جمهوری اسلامی است، تصریح‌کرد: در دنیایی که همه دنبال قانونمند شدن تصمیمات و رفتارشان هستند این یک رفتار کاملاً غیرمعقول، غیرحرفه‌ای، غیرقانونی و غیراخلاقی در برابر جامعه بین‌الملل است از این رو این رفتار آمریکا، نشان‌دهنده بُرد جمهوری اسلامی است چراکه ما چقدر باید هزینه می‌کردیم که این چهره آمریکا را به دنیا و دیگر کشورها ثابت کنیم.

جبارزاده در پاسخ به این سؤال که تا کی باید در هر انتخابات صف‌های طویل برای کاندید شدن بسیاری در مقابل وزارت کشور و استانداری ها را شاهد باشیم، گفت:‌ این سؤال، مطلب به جا و انتظار خوبی است. در وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات حس می‌کنیم قانون انتخابات ضعف و ایراد دارد و اشکالاتش چه عواقبی می‌تواند داشته باشد بر این اساس همه قوانین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان، شوراها و مجلس شورای اسلامی چه قبل و چه بعد از انقلاب که قوانین بسیار متعددی بودند جمع‌‌بندی شد و طی جلسات بسیار زیاد چند هزار ساعته کارشناسی در وزارت کشور با حضور صاحبنظران بر روی آن کار و حاصل آن لایحه جامع انتخابات شد.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: لایحه جامع انتخابات نهایی شده و جلسات متعددی در کمیسیون سیاسی - دفاعی دولت داشتیم که قبل از رفتن قانون به مجلس کمیسیون دولت آن را بررسی می‌کند که اواخر بهمن یا اوایل اسفند سال گذشته بود که مصوبه آن از کمیسیون سیاسی - دفاعی که ریاستش با وزیر کشور است نهایی شد و در نوبت طرح در دولت است که احتمالاً در همین نزدیکی‌ها در دولت نیز مطرح و مصوب شود و به عنوان لایحه تقدیم مجلس شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳

تین نیوز

آیا تابه حال تجربه سفرهای خارجی و پرداخت عوارض خروج از کشور را داشته اید؟ عوارض خروج، همان مبلغی است که می بایست افراد هنگام خروج از کشور به دولت پرداخت نمایند.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، هزینه پرداخت عوارض هر سال به مقدار معینی تغییر می کند؛ به طوری که هزینه عوارض خروج در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. یکی از مهم ترین اقدامات برای سفر به خارج از کشور، آگاهی از قوانین و مقررات و پرداخت به موقع عوارض خروج است.

  عوارض خروج از کشور چیست؟

عوارض خروج  به مبلغی اطلاق می شود که می بایست توسط هر فرد که قصد خروج از کشور را دارد به دولت پرداخت شود. این مبلغ هر ساله تغییر می کند و حتی افراد زیر ۲ سال نیز، مشمول پرداخت عوارض هستند. البته لازم به ذکر است، پرداخت عوارض خروج، شامل موارد استثنا نیز می شود، که در ادامه به آن ها می پردازیم.

به طورکلی، بخشی از عوارض، به منظور بازسازی و به سازی روستاهای مرزی کشور، به شهرداری تعلق می گرفت که طبق مصوبه بهمن ماه سال ۱۳۹۸، این مبلغ با عنوان مالیات خروج از کشور از مسافران دریافت و به حساب دولت واریز می شود. همچنین بخش کوچکی از این مبلغ نیز، به حساب سازمان گردشگری کشور واریز می گردد.

عوارض خروج از کشور برای کودکان

همان طور که گفته شد، قوانین و مقررات مربوط به عوارض خروج از ایران سالانه تغییر می کند. به عنوان مثال، تا چند سال پیش، کودکان زیر ۷ سال از پرداخت عوارض خروج معاف بودند، اما بعد از تغییر قوانین، در سال های اخیر، این عوارض حتی برای نوزادان هم می بایست پرداخت شود.

بنابراین، تفاوتی میان هزینه عوارض خروج کودکان و نوزادان با افراد بالغ وجود ندارد و برابر با نرخ عوارض خروج از کشور زمینی بزرگسالان محاسبه می شود. این عوارض به ازای هر فرد با کد ملی و بلیط پرواز محاسبه می شود.

هزینه عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳

ازآنجایی که قوانین مرتبط با عوارض خروج ازایران، ثابت نیست و هر سال تغییر می کند، طبق مصوبه های مجلس شورای اسلامی، هزینه عوارض خروج در سال ۱۴۰۳ برای انواع سفرهای تفریحی، زیارتی، اردوی تیم ملی و سایر موارد به صورت زمینی، دریایی و هوایی حدود ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. بهتر است بدانید، در تعیین هزینه عوارض خروج عواملی همچون تعداد دفعات سفر برون مرزی، نوع مرز و نوع سفرتاثیر دارد. در جدول زیر هزینه عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ برای انواع سفرها، ذکر شده است.

نوع سفر

سفر اول(ریال)

سفر دوم(ریال)

سفر سوم به بعد(ریال)

نوع مرز

مسافرین عادی

۵,۲۰۰,۰۰۰

۷,۴۰۰,۰۰۰

۱۰,۴۰۰,۰۰۰

مرزهای هوایی، زمینی و دریایی

زائرین حج تمتع و عمره

۱,۷۲۰,۰۰۰

۱,۷۲۰,۰۰۰

۱,۷۲۰,۰۰۰

مرزهای هوایی، زمینی و دریایی

زائرین عتبات و عالیات

۴۵۰,۰۰۰

۴۵۰,۰۰۰

۴۵۰,۰۰۰

مرز هوایی

۱۵۰,۰۰۰

۱۵۰,۰۰۰

۱۵۰,۰۰۰

مرز زمینی و دریایی

مرزنشینان

۷۵۰,۰۰۰

۶,۰۰۰,۰۰۰

۸,۰۰۰,۰۰۰

مرز هوایی

۲۵۰,۰۰۰

۶,۰۰۰,۰۰۰

۸,۰۰۰,۰۰۰

مرز زمینی و دریایی

ورزشکاران تیم ملی با مجوز وزارت ورزش

۲,۶۴۰,۰۰۰

۲,۶۴۰,۰۰۰

۲,۶۴۰,۰۰۰

مرزهای هوایی، زمینی و دریایی

همه چیز درباره پرداخت مالیات خروج از کشور و نحوه پرداخت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، افراد می توانند از دو طریق حضوری و آنلاین، هزینه عوارض خروج از ایران را برای خود، خانواده و دوستان پرداخت نمایند. در ادامه به بررسی انواع روش های حضوری و آنلاین پرداخت عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ می پردازیم:

پرداخت عوارض خروج از کشور حضوری

در گذشته که امکانات پرداخت عوارض  فراهم نبود، اغلب مسافران این کار را به صورت حضوری و با مراجعه به شعب مرزی بانک ملی ایران انجام می دادند. امروزه نیز، اگر شرایط پرداخت عوارض خروج به صورت آنلاین را نداشته باشید، می توانید از روش پرداخت حضوری استفاده نمایید.

پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین

امروزه انواع درگاه های بانکی، سامانه ها و نرم افزارهای داخلی برای پرداخت عوارض  طراحی شده و در اختیار مسافران قرار گرفته اند که در ادامه به شرح مختصری از هر یک می پردازیم:

یکی از ساده ترین روش های پرداخت عوارض خروج، استفاده از سامانه عوارض خروج از ایران یا همان سامانه سداد به آدرس اینترنتی sadadpsp.ir است. شما می توانید با مراجعه به این سایت از طریق بخش خدمات سامانه پرداخت عوارض خروج، مبلغ مورد نظر عوارض خروج در سال ۱۴۰۳ را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. لازم به ذکر است، سامانه سداد سایر خدمات آنلاین را نیز به کاربران ارائه می دهد. علاوه بر این، نرم افزارهای پرداخت عوارض آنلاین بانک ملی نیز مانند بله، ایوا و بام، به منظور سهولت کار مسافران در اختیار آن ها قرار گرفته است. این سه اپلیکیشن، از اعتبار بالایی برخوردارند و امکان کلاهبرداری در آن ها وجود ندارد. کاربران می توانند با انتخاب گزینه «پرداخت عوارض خروج از کشور»، پس از انتخاب نوع سفر و وارد کردن شماره ملی، گزینه پرداخت را کلیک نمایند. چه کسانی از پرداخت عوارض خروج از کشور معافند؟

همان طور که گفته شد، قوانین و مقررات پرداخت عوارض خروج از کشور، متوجه همه افرادی است که به قصد تفریح، زیارت و یا تجارت به خارج از کشور سفر می کنند. اما در این میان، شرایطی وجود دارد که افراد واجد شرایط می توانند از پرداخت هزینه عوارض خروج معاف شوند. در ادامه به شرح شرایط معافیت از پرداخت عوارض خروج  می پردازیم:

معافیت خدمه سفر

خدمه پرواز و خدمه کشتی های تجاری و مسافربری و افرادی که به واسطه مأموریت شغلی خود مجبور به خروج از کشور هستند، از پرداخت عوارض خروج معاف می شوند و در هر بار سفر خود نیازی به پرداخت هزینه برای ندارند.

معافیت دانشجویان 

قانون معافیت از پرداخت عوارض خروج، شامل حال دانشجویانی که ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل در کشور خارجی را دارند نیز، می شود. البته لازم به ذکر است، می بایست بین رفت وآمد دانشجویان حدود ۳ ماه فاصله باشد.

معافیت بیماران و جانبازان 

بیماران و جانبازانی که با ارائه مدارک پزشکی به منظور درمان و انجام کارهای پزشکی خود به خارج از کشور سفر می کنند، از پرداخت هزینه عوارض خروج  معاف اند. همچنین همراهان این افراد نیز، می توانند از تخفیف ۴۰ الی ۶۰ درصدی عوارض خروج برخوردار شوند.

معافیت زائرین کربلا در اربعین 

طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی، زائرین اربعین و مسافران کربلا، مطابق تاریخ تعیین شده در این قانون که از مرزهای زمینی به مقصد عراق از کشور خارج می شوند، از پرداخت عوارض معاف خواهند شد.

معافیت سایر افراد 

افرادی که گذرنامه سیاسی یا خدمت و یا  اقامت دائم یک کشور دیگر را دارند و همچنین افرادی که از وزارت کار و امور اجتماعی ویزای کار دریافت نموده اند، می توانند بدون پرداخت عوارض، به کشور مقصد سفر کنند.

مدارک لازم 

برای سپری کردن فرایند پرداخت عوارض خروج ، سریع و بدون دغدغه، بهتر است در اسرع وقت مدارک لازم را فراهم نمایید. به منظور پرداخت الکترونیکی کافی است، کارت بانکی عضو سامانه شتاب و مشخصات معتبر متقاضی را وارد کنید. رسید پرداخت عوارض خروج فقط برای شخصی که پرداخت به نام او انجام شده قابل استفاده است.

مدت زمان اعتبار 

یکی از پرتکرارترین سؤال ها درباره عوارض خروج ، مدت زمان اعتبار آن است. پرداخت عوارض خروج تا پایان همان سال اعتبار دارد. بنابراین اگر موفق به سفر نشوید، می توانید با نشان دادن رسید پرداختی یا شماره پیگیری، برای سفرهای بعدی در همان سال استفاده نمایید.

  آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است