Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل ثبت احوال گلستان از ثبت ۴۱ هزار و ۱۷ مورد ولادت در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۸ هزار و ۹۱۴ مورد طلاق ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، ابوبکر دولو، سرپرست اداره کل ثبت احوال گلستان، امروز (30 اردیبهشت) به مناسبت روز ملی جمعیت در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته 41 هزار و 17 مورد ولادت در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد کاهش داشته است.

 

وی، میزان وفات ثبت شده در استان را 8 هزار و 914 مورد عنوان کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با سال 95، 2.9 درصد کاهش یافته است.

 

دولو با اشاره به میزان ثبت ازدواج در استان، اظهارداشت: 15 هزار و 993 مورد ازدواج سال گذشته در استان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 8 درصد کاهش داشته است.

 

افزایش 3.7 درصدی میزان ثبت طلاق در استان

وی از افزایش 3.7 درصدی میزان ثبت طلاق در استان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته 3 هزار و 509 مورد طلاق در استان ثبت شد.

 

سرپرست اداره کل ثبت احوال گلستان خاطرنشان کرد: ولادت های ثبت شده به ازای هر یک هزار نفر 22 ولادت و وفات نیز به ازای هر یک هزار نفر 5 فوت ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه استان گلستان در میزان ثبت ولادت ها رتبه 7 کشوری و ثبت وفات رتبه 16 کشوری را دارد، گفت: در سال گذشته به ازای هر یک هزار نفر 8.6 ازدواج و 1.9 طلاق صورت گرفته است.

 

رتبه ۱۳ گلستان در میزان ثبت ازدواج

دولو افزود: استان گلستان در بخش میزان ثبت ازدواج رتبه 13 و میزان طلاق رتبه 23 کشوری را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه 99.9 درصد ولادت های صورت گرفته استان در ثبت احوال ثبت شده است، گفت: نسبت جنسی ثبت شده به ازای هر یکصد و 5 ولادت پسر 100 ولادت دختر ثبت شد و به ازای هر 128 فوت آقایان 100 فوت خانم ها ثبت شده است.

 

سرپرست اداره کل ثبت احوال گلستان افزود: علت مرگ و میر در استان در بخش قلب و عروق 3.2 درصد،  سرطان 12.1 درصد و حوادث غیرمترقیه 1.1 درصد بوده است.

 

وی میانگین سن ازدواج مردان را 26 سال و زنان را 22 سال اعلام کرد و اظهارداشت: سن طلاق زنان در استان 32 سال و مردان 36 سال است.

 

دولو با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی در استان، گفت: تا پایان سال گذشته، 407 هزار و 538 کارت هوشمند ملی در استان پیش ثبت نام شده است و استان گلستان در این زمینه رتبه 5 کشور را دارد.

 

وی افزود: سهم استان گلستان از 510 ایستگاه سیار راه اندازی شده برای کارت هوشمند ملی، 6 ایستگاه بوده است.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام فلسطین مجلس حسن روحانی قرآن کریم انتقال سفارت آمریکا به قدس خبرگزاری شبستان نمایشگاه قرآن کارت هوشمند ملی ولادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی‌محمد زنگانه در این پیام آورده است: کسب سهمیه المپیک برای نخستین بار در تاریخ ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران توسط «مهدی الفتی» دلاور مرد گلستان و فرزند برومند و رشید سرزمین برادری، موجب شور، شعف و شادمانی تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان شد.

این پیام می افزاید : گلستان استانی ورزش خیز و ورزشکار پرور است و همواره نام فرزندان این خطه بر تارک ورزش این سرزمین درخشیده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد : بی‌تردید قرار گرفتن مهدی الفتی در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک و حضور در المپیک پاریس با ۶۲ امتیاز اتفاقی ارزشمند است که برای نخستین بار در تاریخ ورزش ژیمناستیک این کشور اسلامی رخ داد.

زنگانه افزود: اینجانب کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی را به مردم فهیم ایران و استان گلستان، به خصوص جامعه ورزش استان و مدیران تلاشگر ورزش استان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با تلاش همه فرزندان این سرزمین شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش نگارستان اقوام ایران زمین باشیم.

دیگر خبرها

  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان