Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@15:32:48 GMT

فارس قطب پیوند کلیه و کبد در جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۴۶۷۰

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما،. مرکز فارس، گفت:  ۸ هزار و ۹۴۵ مورد پیوند کبد، کلیه و پانکراس ، ۳۰ سال اخیر  در فارس  انجام شده است.
نادر معینی کازرونی افزود: از این تعداد پیوند، ۴ هزار و ۴۴۶ پیوند کلیه، ۴ هزار و ۴۴۸ مورد پیوند کبد و ۱۵۱ پیوند کلیه و پانکراس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه روزانه سه بیمار به مجموع بیماران دیالیزی استان اضافه می‌شوند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ پیوند کلیه و کبد در فارس انجام شده است.
معینی بیان کرد: ۱۷۶ شعبه انجمن حمایت از بیماران کلیوی در فارس وجود دارد و فارس برای ششمین سال متوالی است که رتبه نخست پیوند در جهان را کسب می‌کند.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس ادامه داد: ۸۰ درصد بیماران کلیوی مورد پذیرش انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس خارج از این استان هستند و هزینه پیوند بیماران کلیوی و کبدی به جز دارو‌ها ۱۰۰ درصد رایگان است.  معینی بیان کرد: کمیسیون پیوند کلیه و کبد سه روز در هفته با حضور اساتید برگزار می‌شود و بیماران به ترتیب میزان پیشرفت بیماری در انتظار پیوند قرار می‌گیرند. وی افزود: استان فارس علاوه بر توانمندی در زمینه پیوند عضو، در حوزه آموزش به ویژه برای کشور‌های تاجیکستان، ارمنستان، عراق و دیگر کشور‌ها فعال است.
 پیوند های کبد و کلیه و پانکراس در بیمارستان های پیوند اعضا بوعلی و بیمارستان نمازی شیراز انجام می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فارس قطب پیوند شیراز خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس کلیه کبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران و سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو از ۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در بیمارستان فرهیختگان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/ تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان

«سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو» با حضور دکتر ناصر سیم فروش، دکتر محسن نفر، دکتر علیرضایی، دکتر دهقانی و دکتر حمیدرضا غلامرضایی در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد. حدود ۳۰۰ نفر از هماهنگ کنندگان اهدای عضو در بیمارستان فرهیختگان گرد هم آمدند.

اهداء عضو در ایران به دو صورت انجام می پذیرد از «اهداء کننده زنده» و «از اهداء کننده مرگ مغزی». اهدای ارزشمندی که در تراز بخشیدن حیات و زندگی به انسانهاست و فراتر از هر بخششی است. سمینار «هماهنگ کنندگان اهدای عضو» تشکیل شده از کسانی هستند که در این مسیر خیر گام برداشته اند و هماهنگی بین اهداء کنندگان عضو و خانواده های آنها را ایجاد و تسهیل می نمایند و که بخش مهمی در فرایند پیوند عضو محسوب می شود.

البته در روزهای آتی نیز در خصوص هماهنگی با گیرندگان اهدا عضو نیز مباحثی ادامه خواهد داشت.

بخش دیگر مربوط به کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران» در روز چهارشنبه قدردانی از بزرگان و پیشکسوتان نفرولوژی و پیوند کلیه خواهد بود. کسانی که عمر گرانبهای خود را صرف درمان و آموزش و تعلیم و تربیت در این حیطه کرده اند.

در تمامی روزهای این مراسم -تا ۷ اردیبهشت ماه- مسائل علمی و به روز در حوزه های نفرولوژی، اورولوژی، پیوند کلیه در پنل های مختلف توسط اساتید ارائه می شود. شرکت در این همایش رایگان بوده و دارای امتیاز بازآموزی است. افراد برای ثبت نام می توانند به سامانه آموزش مداوم پزشکی کشور با شناسه بازآموزی ۱۹۸۴۰۶ اقدام کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228352 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی