Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:16:05 GMT

تأکید اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان بر ائتلاف قومی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۴۸۰۷

تأکید اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان بر ائتلاف قومی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «شفق نیوز»، حزب «دموکرات کردستان» و حزب «اتحادیه میهنی کردستان» اعلام کردند که باید با همه جریان های کُردی به منظور ایجاد وحدت گفتگو کرد تا همه احزاب و جریان های کُردی با یک صدای واحد به بغداد بازگردند.

هیأتی بلندپایه از حزب دموکرات کردستان به ریاست «نیچروان بارزانی» با هیأتی از اتحادیه میهنی کردستان به ریاست «ملا بختیار» مسئول اجرایی دفتر سیاسی این حزب در اربیل دیدار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هریم کمال آغا» یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرده که این دو حزب در این دیدار توافق کرده اند که همه جریان های سیاسی کُرد باید در قالب یک تیم وارد پارلمان عراق شوند و از دستاوردهای اقلیم کردستان که نیازمند اتحاد کُردهاست محافظت کنند.

از سوی دیگر «خسرو کوران» عضو حزب دموکرات کردستان گفت که این حزب آمادگی دارد تا با طرف های کُرد مذاکره کند و با یک موضع مشترک در پارلمان حضور پیدا کند. 

دیروز «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان در بیانیه ای گفته بود که جریان های کُرد باید به منافع قومی در برابر منافع حزبی اولویت دهند و منافع کردستان عراق را به خاطر منافع کوتاه مدت و موقت حزبی قربانی نکنند.

کد خبر 4301371

منبع: مهر

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق انتخابات پارلمانی عراق 2018 عراق ایران ایالات متحده آمریکا برجام فلسطین رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق سوریه انتخابات پارلمانی عراق 2018 روسیه اتحادیه اروپا عربستان سعودی آلمان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد

با حکم قاضی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از رفتن به زندان جان به در برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری نیوز وان خبر داد، یکی از قضات دادگاه عالی با صدور حکم خود اجازه ادامه حضور نتانیاهو را در مقام خود به رغم دادخواست تقدیم شده مربوط به تضاد منافع ابقا کرد.

به نوشته این رسانه، 28 نفر از شخصیت‌های اسرائیلی از جمله اساتید دانشگاه و اقتصاد دان برجسته اسرائیلی با تقدیم دادخواستی به دادگاه عالی اسرائیل اعلام کردند بین مدیریت جنگ شمشیرهای آهنین و پرونده شخصی نتانیاهو به عنوان یک متهم جنایی، تضاد منافع وجود داشته و وی باید فورا برکنار شود.

چند رسانه دیگر عبری زبان هم با اشاره به این خبر افزودند: این حکم در حالی صادر شد که درخواست کنندگان دلایل مبرهنی دال بر ارتباط طولانی شدن جنگ با درخواست نتانیاهو برای تعویق محاکمه‌اش ارائه کرده و اعلام کردند که این امر نماد تضاد منافع است اما قاضی دادگاه با حکم خود در واقع به نخست وزیر اجازه داد به رغم متهم بودن به ارتکاب جرم همچنان در راس مقام اجرایی باقی بماند.

این دومین دادخواستی است که شخصیت‌های علمی و اقتصادی اسرائیلی برای برکناری نتانیاهو از قدرت تقدیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی می‌کنند.

حدود یک ماه پیش نیز تعداد دیگری از سرمایه داران و دانشگاهیان اسرائیلی درخواست مشابهی را ارائه کرده بودند.

این رسانه‌ها خبر دادند، با وجود آنکه قضات به وجود تضاد منافع در این امر رسیدند اما ترجیح دادن این مسئله را از طریق دریافت تعهد کتبی از نتانیاهو در رابطه با احترام با قانون تضاد منافع حل کنند.

گفتنی است از یک سال پیش دادخواست‌های مشابهی علیه نتانیاهو به دادگاه ارائه شده و تاکید می‌شود تلاش نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی هم در راستای منافع خویش بوده و اقدام وی نیز در چارچوب تضاد منافع قرار دارد.

ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شدعضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیسترکوردی که نتانیاهو ثبت کرد

در صورتی که دادگاه حکم به تضاد منافع و برکناری نخست وزیر می داد، رفتن نتانیاهو به زندان امری حتمی می بود.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران