Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:48:10 GMT

حمایت از تولیدات داخلی با حذف قوانین زاید

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۴۸۶۹

حمایت از تولیدات داخلی با حذف قوانین زاید

خبرگزاری شبستان: کارشناس مسایل حقوقی در کسب و کار گفت: یکی از مشکلات اساسی توسعه کسب و کار ها، مقررات زاید و دست و پا گیر به ویژه در بخش مجوز ها است.

حسین صادقی، استاد دانشگاه و کارشناس حقوقی مسایل اقتصادی  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی موانع حمایت از کسب و کار داخلی گفت: یکی از مشکلات اساسی  توسعه کسب و کار ها، مقررات زاید و دست و پا گیر به ویژه در بخش مجوز ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: قوانین خوبی نیز داریم که می توان به اجرای اصل 44 ماده هفت، رفع موانع تولید، قانون مستمر محیط کسب و کار احکام قانون برنامه اشاره کرد اما خیلی از این قوانین اجرا نشده است متاسفانه برای کسب و کارها گرفتاری ایجاد کرده است.

 

صادقی ادامه داد: بایدشناسایی قوانین مزاحم صورت گیرد و تسهیل و روان سازی  در کسب و کار انجام گیرد. کشورهای سنگاپور، کره و مالزی این کار را انجام داده اند. بانک جهانی دارای شاخص هایی برای کسب و کار است که یکی از شاخص های مهم آن حقوقی است، متاسفانه در ایران قوانین دارای سهولت نیست.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: اقتصاد کشور به سمت صنایع بزرگ نرفته است اگر اقتصادصنایع بزرگ هم داریم با شکست مواجه شده است همانند خودرو سازی. باید در اقتصاد به سمت کسب و کار کوچک برویم، کاری که کشوریی همانند آمریکا انجام داده است.

 

صادقی تصریح کرد: ممکن است کسب و کار کوچک و متوسط در ابتدا با شکست مواجه شوند اما آنچه باقی می ماند موجب توسعه اقتصادی می شود.

 

این کارشناس حقوقی گفت: اگر تمرکز بر روی صادرات باشد، موفقتر می شویم.  در حوزه فناوری،آی تی و بسترهایی که آن فراهم کرده است، ظرفیت های زیادی داریم.خیلی از جوانان  با دست خالی در حوزه آی تی آغاز به کار کردند چون این حوزه هزینه ها را پایین می آورد، موفقیت بیشترداشته اند. اگر مقررات هزینه ایجاد نکند بهتر می توان در این حوزه توسعه یافت.

 

وی تاکید کرد: اگر در کسب و کار کوچک شاهد هزینه هستیم به دلیل  مقررات اشتباه، غیرشفاف و پیچیده است.خیلی از کسب و کارهای اینترنتی اگر  توسعه یابند تاثیر زیادی در توسعه اقتصاد کشور دارند.

 

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت انتقال سفارت آمریکا به قدس مجلس خبرگزاری شبستان برجام قرآن کریم فلسطین حسن روحانی نمایشگاه قرآن حمایت از کالای داخلی رونق کسب و کار کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نشست علنی مجلس به ریاست رئیس مجلس آغاز شده و این موارد در دستور کار نمایندگان قرار دارد:

ادامه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی.   گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان.   ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان دربرابر سوء رفتار.   گزارش کمیسیون انرژی درمورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (STC) به داوری در اجرای ماده ۱۰۰ آئین‌نامه داخلی مجلس با اولویت   گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها.   گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درمورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت   گزارش کمیسیون کشاوزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمورد طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰   بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمورد رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی   بررسی تقاضای دو فوریت درمورد طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم.

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • متقاضیان خرید جت شخصی بخوانند/ اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است