Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوع جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر موضوع تازه ای نیست. بارها از سوی مقامات قضایی و انتظامی این طرح انجام شده است. اما نتیجه اش جز مورادی استثنا، بازگشت معتاد به چرخه اعتیاد بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  آفتاب بر سینه ی زمین شلاق می کوبد در میان چهارراه های گرم از ازدحام اتومبیل ها، زنی با ظاهری نامناسب و آرایش کرده و  معتاد  سرش را به داخل ماشین ها می کشد و تنها به اندازه ی ثانیه های چراغ قرمز ، پر شتاب واژه ها را بیان می کند که منتظر گدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زن دستش را دراز می کند، با لباسی که نشانی از گدایی نیست چرا که لباس هایی نو و تمیز بر تن دارد اما ظاهری نامناسب و  بی حجاب با جملاتی " به من کمک کنید " حرفش را بیان می کند.


کلماتی که از شیشه ی اتومبیل ها سرک می کشیدند و با اندک پولی میهمان دیگری می شدند. زن، مضطرب همان طور که کلمات را به هر سویی روانه می کرد چشم از چراغ قرمز بر نمی داشت و ملتمسانه ثانیه ها را طولانی تر می طلبید. در این کشمکش چراغ قرمز بود که با رفتنش پیروزی را از آن خود کرد و جانی به چراغ سبز بخشید .


بارها شاهد این جنس از زن ها و دختران در شهر بوده ام و هریک به شیوه ای بر این کار همت می گمارند.


این شهر پر از گدایانی از جنس های مختلف است؛  زن و مرد ، پیر و جوان که هر یک کریم بودن مردم شهرسنندج  را به نشانه گرفته اند و در این میان زنان و دخترکان گدا سکان دار تهییج احساسات مردم شده اند.


 گدایانی که یا بر اساس احتیاج و یا به فرمان کسی در خیابانها به دنبال روزی می گردند. نه هشدارهای رسانه ها و مطبوعات می تواند آن ها را سرو سامان دهد و نه پول های مردمانی که به قصد خیر خواهی به آن ها کمک می کنند بلکه روز به روز به آمارشان افزوده می شود.


«صلاح وکیلی» ادامه می دهد: اکنون خیلی از متکدییان که سطح شهرهای استان مشغول تکدی گری هستند افراد معتاد تشکیل داده اند و ساماندهی و جمع آوری این گونه افراد کاری بس دشوار و سخت است.


وی به عوامل رواج این پدیده در جامعه اشاره می کند و می افزاید: خیلی از مسائل دست به دست هم داده که تکدیگری در جامعه افزایش پیدا کند که یکی از  عوامل آن مسائل فرهنگی جامعه است که برای حمایت و کمک به همنوعان از هیچ تلاشی دریخ نمی کنند و این مسائل فرهنگی نشات گرفته از آموزه های دینی ماست.


این مسئول مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج تصریح می کند: بسیاری از افراد سودجو از وضعیت موجود فرهنگی  مردم ما سوء استفاده می کنند و ما شاهد آن هستیم که بسیاری از متکدیان سطح شهر سنندج از سایر استان های کشور  برای تکدی گری به استان سفر می کنند و ما پس از شناسایی آنها را جمع آوری و به استان های محل سکونت خود انتقال می دهیم.

 


مجازات های قانونی در انتظار متکدیان متخلف


«صلاح وکیلی» در بحث قانونی نیز اظهار می کند: بر اساس قانون بندهای 712- 713؛ تکدی گری را به عنوان جرم شناخته است که بار اول شناسایی و پس از مراحل قانونی تذکر و به دستگاههای حمایتی معرفی می شود و برای بار دوم نیز به مراکز قضایی ارجاع داده می شوند که در این موارد مشمول مجازات زندان نیز می شوند.

 

این معتادین بعد از دستگیری دوباره به همین روال ادامه می دهند


سرهنگ عباس نظری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: پلیس در طرح‌های مختلف اقدام به دستگیری معتادان می‌کند و متاسفانه این خانم معتاد به نام طاهره . ب، اهل اصفهان است که دستگیر و تحویل کمپ داده شد اما دوباره بعد از مدتی از کمپ رها می شود و به همین کار ادامه می دهد، حتی طبق دستور قضایی یک ماه حبس هم برای وی صادر شد اما متاسفانه دوباره به همین روال ادامه می دهد .


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان با بیان اینکه در حال‌حاضر کردستان از استان‌های پاک کشور در زمینه مواد مخدر و اعتیاد به شمار می‌آید، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید در امر مبارزه با موادمخدر و جمع‌آوری‌معتادان از سطح شهر‌با پلیس مبارزه با مواد مخدر‌و نیروی انتظامی همکاری‌های لازم را داشته‌باشند.


وی گفت: معتقدم بحث زنان متکدی و در دید وسیع تر وجود متکدیان در شهر،  دردی یکسان برای همه ی سازمان های مسئول است، باید ریشه یابی کرد ، با همکاری و هماهنگی سازمان های مسئول به درمان آن پرداخت.

 


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدراستان کردستان از همکاری‌مردم‌با پلیس مواد مخدر‌تشکر‌کرد و افزود: شماره‌تلفن 128 پلیس‌به صورت شبانه روزی‌آماده پاسخگویی به مردم است.


وظیفه ای که در چند راهه های مسئولیت پذیری هر یک از مسئولان ذی ربط گم می شود و گه گاهی به فراموشی می رود. هر چند که برخی مسئولین؛ سخن از برنامه های قانونمند، راهبردهای مدون، خردجمعی ، همکاری و همراهی مردم و مسئولین را در جهت خود باوری متکدیان و برطرف سازی مشکلات آنان می زنند اما  در نهایت آن چه که دیده می شود، حضور زنانی است که در پشت چراغ قرمز ، تکدی گری می کنند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری هزار و ۱۹۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کرمان

سید محمد صابری گزارش آماری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۷ فروردین ۱۴۰۳ تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۸ فروردین ۱۴۰۳ را  اعلام کرد.  

وی با اشاره به اینکه طی این مدت، مصدومان تصادفی انتقال یافته با اورژانس ۱۲۸ نفر و بیماران غیر تصادفی انتقال یافته با اورژانس ۱۵۵ نفر بوده اند، افزود: ۴۱ مصدوم تصادفی و ۱۹۴ بیمار غیر تصادفی در محل حادثه درمان شدند.  

رئیس اورژانس کرمان با اشاره به ۳۴ مورد بازدید از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی بیان داشت:  طی ۲۴ ساعت، ۱ هزار و ۷۴۲ مورد بازدید‌ بهداشتی از اماکن صورت گرفته است که طی این بازدیدها، ۱ هزار و ۱۹۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری  و  ۱۲  مرکز و مکان متخلف تعطیل شده است.  

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۰۷ و ۳۰ دقیقه ۷ فروردین تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۸ فروردین  ۱۳۵ مورد بازدید حوزه غذا و دارو صورت گرفته است، از تولد ۱۵۲ مورد طی این مدت خبر داد.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • جمع آوری هزار و ۱۹۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کرمان
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیران خلخال به آزادی زندانیان مالی
  • ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در «دیلم» جمع آوری شد
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • نشست کمیته ساماندهی کودکان کار خراسان رضوی