Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@11:18:13 GMT

خراسان رضوی نیازمند چه تکنولوژی‌هایی است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۴۹۹۸

خراسان رضوی نیازمند چه تکنولوژی‌هایی است؟

قدس انلاین : رییس پارک علم فناوری خراسان گفت: اگر کالا و فناوری وارد کنیم دارای معایب خاص خود است و در واقع بوی وابستگی می‌دهد و با اقتصاد مقاومتی، ساخت ایران، تولید داخلی و توسعه درون‌زا مغایرت دارد.

  حسن علم‌الهدایی، در خصوص ورود تکنولوژی به جای کالا اظهار کرد: کشورهای دنیا به دنبال این هستند که به جای وارد کردن کالا تکنولوژی را وارد کنند یا به عبارتی دیگر تکنولوژی را ایجاد کند زیرا ورود تکنولوژی دارای معایبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: بنابراین اگر صنعتی بر اساس تکنولوژی که وارد کردیم بنا شود، ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم که در نهایت ما به متخصصین خارجی نیاز داشته باشیم. همچنین اگر در شرایط تحریم باشیم ممکن است که این متخصصین را در اختیار ما قرار ندهند. رییس پارک علم فناوری خراسان با تاکید بر اینکه می‌توانیم به طور مشترک با برخی از کشورها در زمینه ایجاد تکنولوژی همکاری کنیم، تصریح کرد: به اعتقاد من، می‌توانیم با کشورهای هم‌سو و با کاری مشترک فناوری مورد نظر خود را ایجاد کنیم. در واقع به معنای واقعی کالا وارد نمی‌کنیم مگر کالاهایی که در کشور موجود نیست و امکان ساخت آن وجود ندارد و یا به طور مشترک با برخی از کشورها در فناوری‌ها مشارکت کنیم. علم‌الهدایی با بیان اینکه تحت لایسنس میتوانیم خود صاحب تکنولوژی باشیم، عنوان کرد: یا از طرف دیگر تحت لایسنس عمل کنیم یعنی در واقع مانند شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری را خلق و تولید کنیم و یا با مهندسی معکوس آن فناوری را ارتقا دهیم. در واقع خود ما صاحب ایده فناورانه و آن محصول می‌شویم و در واقع زمانی که با مشکلی در فناوری خود مواجه شدیم، می‌توانیم مشکل را به راحتی حل کنیم. وی با تاکید بر اینکه ورود فناوری موجب وابستگی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر کالا و فناوری وارد کنیم دارای معایب خاص خود است و در واقع بوی وابستگی می‌دهد و با اقتصاد مقاومتی، ساخت ایران، تولید داخلی و توسعه درون‌زا مغایرت دارد. رییس پارک علم فناوری خراسان با تاکید بر اینکه ورود تکنولوژی مانع خلاقیت وابتکارهای داخلی می‌شود، اظهار کرد: می‌توان با شرکت های فناور و دانش بنیان در ایجاد تکنولوژی و تولید داخلی توسعه بستر فناوری را فراهم کرد. در واقع این دسته از کشورها موجب توسعه بیشتر در کشور می‌شوند. به عنوان  مثال یک شرکت دانش بنیان در کشور با ایتالیا در تکنولوژی در زمینه ابزار پزشکی در حال همکاری است که محصول خود را در خارج از کشور نیز به فروش می‌رساند. علم‌الهدایی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه استان بیشتر نیازمند چه نوع تکنولوژی است، تصریح کرد: این امر بستگی به مزیت‌های استان دارد، در حال حاضر در استان صنایع غذایی و همچنین خودرو و تکنولوژی مرتبط با آن‌ها وجود دارد. البته صنایع برق و الکترونیک ما نیز در این عرصه حضور خوبی دارد. همچنین شرکت‌های داروسازی نیز نسبتا خوب در زمینه کار با تکنولوژی نوین ظاهر شده‌اند. البته در استان تکنولوژی مربوط به فرآوری زعفران نیز وجود دارد که از دیگر مزایای استان است. در واقع این صنایع‌ همانند فرش صنایعی هستند که باید به آن‌ها به ویژه در شهرستانها توجه بیشتری شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تکنولوژی تکنولوژی های نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون بارش باران در شهرستان‌های تایباد و خواف موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است.   یوسف بنی اسدی افزود: همچنین امروز بارش باران مسیر گناباد-فردوس، جاده ارتباطی اصلی بین خراسان رضوی و خراسان جنوبی، را تحت تاثیر قرار داده بود، اما از ساعتی قبل بارش در این مسیر متوقف شده است.   وی گفت: براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی این بارش‌ها در روز‌های پایانی هفته شدت می‌گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • ببینید | حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی 
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • حضور دو نماینده از خراسان رضوی در مسابقات بین المللی کبدی در بابلسر
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی 
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید