Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- استاندار البرز گفت: منابع آبی استان البرز محدود است لذا ازفناوری هایی که زمینه ساز مصرف بهینه آب باشند استقبال می کنیم.

محمدعلی نجفی صبح امروز یکشنبه در مراسم امضای قرارداد انتقال دانش فنی ارقام اصلاح شده بذر به بخش خصوصی که با حضور معاول علمی وفناوری رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: بخش کشاورزی در البرز فعالیت های چشمگیر و وسیعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرعت پژوهش وحرکت به سمت فناوری های جدید در حوزه کشاورزی از آغاز دولت یازدهم چشمگیرتر شده است و باتوجه به گستردگی فعالیت های بخش کشاورزی می تواند عاملی محرک برای سایر حوزه ها باشد.

نجفی البرز را استانی دارای کشاورزانی پیشرو واراضی مستعد توصیف کرد و گفت: فعالیت ۱۰ مرکز تحقیقاتی بزرگ کشور در این استان فرصت وظرفیت خوبی برای البرز محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز بهره مندی بخش کشاورزی از پساب تصفیه شده بخش صنعتی را یک فرصت دانست و گفت: منابع آبی البرز محدود است لذا درصدد بهره برداری از ظرفیت پساب های موجود در استان برای آبیاری کشاورزی هستیم.

نجفی به فرودگاه پیام به عنوان یک ظرفیت بالا در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: البرز در سال گذشته بالغ بر ۱۸۲ میلیون دلار از این فرودگاه صادرات داشته است و با افزایش پروازها در آینده نزدیک فرصت های بیشتری برای توسعه فعالیت های تجاری و صادراتی در بخش کشاورزی مهیا می شود.

وی در پایان با ابراز خرسندی از امضای ۴ تفاهم نامه با بخش خصوصی از سوی بخش تحقیقات غلات موسسه اصلاح بذر و نهال گفت: از علوم و فناوری هایی که زمینه و بستری برای استفاده بهینه آب شود استقبال می کنیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار البرز فناوری مدیریت مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیاست‌های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در حمایت از اجرای طرح‌های پژوهشی  درحوزه‌های علوم شناختی درسال‌های اخیر منجر به طراحی، تولید و ساخت محصولات فناورانه توسط اساتید، پژوهشگران و متخصصان برای تامین نیاز‌های مراکز علمی، تحقیقاتی و درمانی و نیز رونق بخش اکوسیستم شناختی و کسب و کار در این حوزه  شده است.

با اجرای سیاست و اقدامات ستاد علوم شناختی و در نتیجه حمایت‌های گسترده از محققان، اساتید و متخصصان، طرح‌های متعدد اولویت‌دار مورد نیاز کشور در زمینه نگاشت مغز، ایمپلنت‌های مغزی، ارتباط بین مغز و ماشین و سایر حوزه‌ها به اجرا در آمد.

ساخت انواع دستگاه‌های تصویربرداری از مغز، ثبت سیگنال‌های مغزی و تحریک مغزی، از جمله دستاورد‌های اجرای طرح‌های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت  محصولات فناورانه شناختی درکشور بشمار می‌آید.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه‌های علوم شناختی و فناورانه و نیز پیشبرد اجرای طرح‌های تحقیقاتی، درحال حاضر با بیش از دو هزار تن از اساتید، محققان و متخصصان در یکصد مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

در سال گذشته در نتیجه چندین مرحله فراخوان این ستاد، ده‌ها طرح تحقیقاتی توسط مراکز علمی و پژوهشی برای برخورداری از چتر حمایتی در زمینه‌های روانشناسی، فناورانه، نگاشت مغز، مدیریت، آموزش و پرورش، توانبخشی شناختی و علوم اعصاب ارایه شد که حدود سی  طرح مورد تصویب قرار گرفت.

در راستای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره‌مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسال‌های اخیر طی  بیست مرحله فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی، بیشتر از ۴۰۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایت‌های این ستاد قرار گرفت که از مجموع این طرح‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ طرح به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.

تشکیل هسته‌های پژوهشی در حوزه‌های علوم شناختی یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور تربیت نیروی مجرب و متخصص بشمار می‌آید، از اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی بوده است.

همچنین در سال گذشته ۲۵ هسته پژوهشی درحوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور تشکیل و فعال شده است.

رویکرد این ستاد بهره گیری و بهره مندی از دستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقا و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی در سطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است.

از سوی دیگر در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های این ستاد فعالیت گروه‌های «پیشران» نیز  برای تسریع در اجرای طرح‌های پژوهشی از اهداف اصلی ستاد محسوب می‌شود که با حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه علوم شناختی و دستیابی به فناوری و خدمات شناختی می‌توان تغییرات بزرگی در جامعه به‌وجود آورد و با بهره‌گیری از دانش، تخصص و مهارت نخبگان و محققان این حوزه، زیرساخت‌های نوین فناوری و خدمات شناختی را در کشور ایجاد کرد.

 بر اساس این راهبرد، تاکنون چهار گروه «پیشران» در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی تشکیل شد که فعالیت این گروه‌ها منجر به تولید فناوری‌های بومی و خدمات شناختی شده است.

اعتمادسازی در میان محققان و نخبگان برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های آنان از برنامه‌های عملی ستاد توسعه علوم شناختی بحساب می‌آید و تبادل دیدگاه‌ها میان مجریان و ناظران طرح‌های تحقیقاتی برای پیشرفت طرح‌ها بطور جدی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان
  • حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه