Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایندگان مجلس اعضا و کارکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را جهت تامین نظر شورای نگهبان مشخص کردند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نمایندگان در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید، با اصلاح ماده ۶۱ این قانون با ۱۸۶ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش خانه ملت، موضوع ماده بدین شرح است: به‌منظور بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی به‌ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط‌زیست و منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی به‌دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ ابلاغ این قانون آیین نامه اجرایی لازم را با مشورت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در چارچوب اختیارات قانونی تهیه کرده و به تصویب هیات وزیران برساند.

تبصره: در راستای وظایف ستاد در هر استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و تحت نظارت و سازماندهی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام وظیفه می‌کند.

ستاد و کارگروه‌های مذکور، و دبیرخانه‌های مورد نیاز آن‌ها باید از امکانات و نیروی انسانی موجود در دستگاه‌های اجرایی و اعضای ذی ربط استفاده نموده و به هیچ عنوان تشکیلات جدیدی ایجاد نکنند.

اعضای ستاد عبارتند از:

۱- وزیر صنعت، معدن و تجارت (رئیس ستاد)

۲- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

۳- وزیر امور اقتصاد و دارایی

۴- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۵- وزیر کشور

۶- رئیس کل بانک مرکزی

۷- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی

۸- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

۹- وزیر نفت

۱۰- وزیر جهاد کشاورزی

۱۱- وزیر نیرو

۱۲- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۱۳- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

۱۴- رئیس سازمان ملی استاندارد

۱۵- رئیس اتاق تعاون

۱۶- رئیس اتاق اصناف

۱۷- نمایندگان تشکل‌های سراسری تولیدی

اعضای بند‌های ۱ تا ۷ به عنوان عضو ثابت و بقیه اعضا حسب مورد در جلسه دعوت می‌شوند.

مصوبات ستاد مذکور با رأی اکثریت وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی (ثابت و غیرثابت مدعو) نافذ و اجرایی می‌شود.

اعضای کارگروه‌های استانی متناظر با اعضای ستاد مذکور انتخاب شده و مصوبات آن طبق همین حکم نافذ و اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح های نیمه تمام تامین مالی بدهی های معوق رفع مشکلات کارگروه تسهیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: در طرح ملی جهش تولید در اراضی دیمزار، سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی در این استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: پشتیبانی طرح جهش تولید در دیمزارها، برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بود که شامل جذب پشتیبان، در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی، پرداخت جهت خرید ادوات و… هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع اعتبارات پشتیبانی این ستاد از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۲، یک صد میلیارد ریال بود.

ابراهیمی عنوان کرد: اراضی تحت پوشش در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و جمع ریالی مجموعه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که شامل تسهیلات، حضور کارشناسان در پهنه‌ها و خدمات سامانه‌ای است، به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 6089906

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه