Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@17:15:29 GMT

11 قدم که به مرگ خاموش نزدیک تان می کند!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۵۳۵۶

11 قدم که به مرگ خاموش نزدیک تان می کند!

رکنا: فشار خون بالا تمام ارگان های بدن به خصوص قلب و مغز را تهدید می کند تا جاییکه از این بیماری به عنوان مرگ خاموش یاد می شود.

فشار خون بالا بیماری‌ای بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیر است، تاجایی‌که به آن مرگ خاموش می‌گویند. اما خبر خوب این است که این بیماری خطرناک، قابل کنترل است و به کمک برخی داروها می‌توان برای همیشه آن را خاموش نگاه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلا به بیماری فشار خون، یکی از دلایل اصلی بروز ناراحتی‌های قلبی به‌خصوص گرفتگی عروق و سکتۀ قلبی‌ست، به همین دلیل در این بخش از پروندۀ قلب Heart قصد داریم تا مختصری در مورد فشار خون برایتان توضیح دهیم. اگر می‌خواهید دربارۀ این بیماری بیشتر بدانید، در ادامه با روزچین همراه باشید.حدود ۶۵ میلیون در ایالات متحده با بیماری فشار خون دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این یعنی به طور میانگین از هر سه نفر، یک نفر در آمریکا مبتلا به بیماری فشار خون است. این بیماری در آمریکا بیشتر بین سیاه‌پوستان آفریقایی اتفاق می‌افتد و درصد آن بین افراد سفیدپوست کمتر است. در حقیقت آفریقایی‌‌ها در مقایسه با دیگر گروه‌های آمریکایی، خیلی زودتر به بیماری فشار خون مبتلا می‌شوند. آن‌ها همچنین دارای فشار خون ماکزیمم بالاتری هستند و نرخ مرگ‌ومیرشان بر اثر این بیماری از گروه‌های دیگر بیشتر است.

درصد ابتلا به فشار خون با افزایش سن بیشتر و بیشتر می‌شود. نیمی از افراد بالای ۶۰ سال در آمریکا به بیماری فشار خون مبتلا هستند. مواردی که در داشتن یک فشار خون طبیعی به شما کمک می‌کنند، شامل ورزش، مصرف غذاهای سالم و قرار داشتن در محدودۀ وزنی سالم است. اما چه مواردی ریسک ابتلا به فشار خون را افزایش می‌دهد؟ در ادامه می‌توانید این موارد را بخوانید:

اضافه وزن و چاقی

سن بیشتر از ۴۵ سال در مردان

سن بیشتر از ۵۵ سال در زنان

سابقۀ خانوادگی در بالا بودن فشار خون

مصرف بیش‌از‌حد نمک

مصرف بیش‌ازحد الکل

عدم دریافت پتاسیم کافی در رژیم غذایی

کم‌تحرکی و نداشتن برنامۀ ورزشی روزانه

مصرف برخی داروهای خاص

داشتن استرس و نگرانی طولانی‌مدت

سیگار کشیدن

بیماری فشار خون بالا به قاتل The Murderer خاموش معروف است؛ زیرا شما می‌توانید سال‌ها به این بیماری مبتلا باشید بدون آنکه خودتان خبر داشته باشید. تنها راه اطلاع از ابتلا به این بیماری، اندازه‌گیری منظم فشار خون است. بهتر است یک دستگاه اندازه‌گیری فشار خون در منزل داشته باشید و به‌صورت منظم فشار خون را اندازه‌گیری کنید. به‌خصوص اگر فرد سالمندی در منزل دارید، داشتن دستگاه فشار خون برایتان امری ضروری‌ست. با اینکه فشار خون بالا علامت یا نشانۀ خاصی ندارد، اما ابتلا به آن در درازمدت عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد. نکتۀ حائز اهمیت در این بین این است که با کنترل منظم فشار خون بتوانید از بیماری‌تان مطلع شده و عکس‌العمل صحیح را نسبت به آن نشان دهید.

تشخیص ابتلا به بیماری فشار خون تنها به عهدۀ پزشک Doctor شماست و به‌هیچ‌عنوان خودتان نمی‌توانید این بیماری را تشخیص دهید. معمولاً پزشک معالج برای تشخیص این بیماری، فشار خون شما را طی چند روز و توسط تجهیزات خاصی مورد بررسی قرار داده و بعد از آن نظر نهایی خود را اعلام می‌کند. بنابراین بهتر است اقدامات خودسرانه انجام ندهید و بعد از اینکه توسط پزشک از ابتلا به این بیماری مطلع شدید، با مصرف منظم داروهای تجویزشده، فشار خونتان را کنترل کنید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت قلب Heart قاتل The Murderer منزل پزشک Doctor فشار خون بالا قلب مرگ تهدید بیماری عکس حوادث قتل وحید مرادی تجاوز شرور ازدواج تهران دختر حوادث تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند

هانیه شهرابی فراهانی٬ روانشناس بالینی با اشاره به شرم ناشی از اضافه وزن در زندگی گفت: هر چند که اضافه وزن به خودی خود، مشکلات سلامتی زیادی به همراه دارد؛ اما مسائل روانشناختی ناشی از چاقی و اضافه وزن بیشترین آسیب را به زندگی اجتماعی یک نفر وارد می‌کنند. افرادی که اضافه وزن دارند، به خصوص کسانی که از کودکی دچار این مشکل شده اند، به جز بیماری‌های جسمی مثل دیابت و فشار خون بالا، متاسفانه در معرض مشکلات روانشناختی مثل مشکلات عزت نفس، احساس نقص و شرم، احساس بی کفایتی و بی ارزشی هم قرار می گیرند. 

او در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود همه آسیب‌هایی که اضافه وزن برای افراد دارد، خیلی‌ها در کاهش وزن موفق نیستند، بیان کرد: بررسی‌های زیادی نشان می‌دهند افرادی که دچار اضافه وزن هستند، به شکل متفاوتی فکر می‌کنند و وقتی مدل ذهنی و روش فکر کردن این افراد تغییر می‌کند، می‌توانند به شکل باثباتی وزنشان را کم کنند.

شهرابی افزود: این افراد معمولاً از دوران کودکی یا اوایل نوجوانی خودشان را خیلی چاق تصور می‌کرده اند و تصویری که از خودشان دارند تقریبا تناسبی با واقعیت ندارد. خیلی از افرادی که دچار اضافه وزن هستند، از خوردن به عنوان روش اصلی تنظیم هیجان استفاده می‌کنند. مثلاً وقتی مضطرب هستند بیشتر غذا می خورند یا وقتی خسته هستند سعی می کنند با غذا خوردن خستگی را از تن به در کنند. 

او گفت: خیلی‌ها، شب‌ها بیشتر سراغ خوردن می‌روند. تفاوت خوردنِ هیجانی با خوردن از سر گرسنگی این است که در خوردن هیجانی موضوع برطرف شدن میلِ گرسنگی نیست. خیلی وقت‌ها حتی فرد از غذا خوردن لذت نمی‌برد؛ بلکه صرفا غذا یا خوراکی می خورد تا هیجانش را تنظیم کند. انگار غم، خشم و اضطرابش با خوردن برطرف می‌شود. نه تنها خوردن کمکی به تنظیم هیجان نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود فرد احساس گناه زیادی نسبت به رفتارش و خشم زیادی از خودش که پرخوری کرده تجربه کند.

شهرابی اظهار کرد: از بین تمام هیجان ها، شرم هم به دفعات بیشتر و هم با شدت بیشتری در افراد مبتلا به چاقی تجربه می‌شود. فردی که با چاقی دست و پنجه نرم می‌کند ناخواسته بیشتر اتفاقات بد و خنثی در زندگی را به چاقی ربط می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند