Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@15:16:33 GMT

افزایش زمان بازپروری از ٣ ماه به ٦ ماه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۵۳۵۷

سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح شناسایی و دستگیری فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در منطقه شوش، مولوی و هرندی اظهار داشت: در آخرین عملیاتپلیس مبارزه با مواد مخدر تهران همکاران موفق شدند ٣ باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر را در کمتر از ٧٢ ساعت منهدم کنند. در این عملیات بیش از یک تن انواع گل، شیشه، تریاک، مورفین، هروئین و حشیش کشف و ضبط و تعداد قابل توجهی از قاچاقچیان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به انهدام یک باند بزرگ مورفین گفت: اعضای این باند که در حال انتقال بیش از نیم تن مورفین بودند و از زاهدان بارگیری کردند بعد عبور از خراستان شمالی و جنوبی و مازندران قصد ورود این محموله را به تهران داشتند که در بدو ورود به پایتخت تمام اعضا شناسایی و محموله ضبط شد. همچنین  ١٥ نفر از اعضای این باند نیز دستگیر شدند.

سردار رحیمی درباره برخورد پلیس با قاچاقچیان خُرد در تهران گفت: پلیس به طور همزمان برخورد با خرده فروشان و معتادان را در دستور کار دارد و هم اکنون محله های هرندی و شوش و مولوی پاکسازی شده اند.

وی افزود: در منطقه ۱۲،  ۷۶ خانه متعلق به معتادین متجاهر که در آنها به توزیع، پخش و فروش مواد مخدر مشغول بودند و به نوعی پاتوق‌ معتادین‌ برای خرید و فروش مواد بود، شناسایی و همگی خانه ها پلمپ‌ شدند. همچنین چندین مرکز ترک اعتیاد در برخی مناطق تهران بنابر اعتراض مردم و اهالی محل‌ به دلیل مزاحمت‌های ایجاد شده تعطیل‌ گردید.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه لازم است سازمان بهزیستی و سازمان های مسئول بیش از پیش پاسخگوی خواسته های مردم باشند و فضای مناسب ساماندهی معتادان خیابانی را فراهم کنند، گفت: معتقدیم در بحث برخورد با قاچاقچیان عمده، مجازات متناسب وجود ندارد. در بحث ساماندهی معتادان نیز باید چرخه بازپروری را تغییر داده و زمان بازپروری معتادان را افزایش داد.

وی در خصوص پیشنهاد پلیس درباره افزایش زمان بازپروری از ٣ ماه به ٦ ماه گفت: پس از اینکه این معتادین از مراکز بازپروری‌ خارج می‌شوند، می‌بایست برای آنها بحث اشتغالزایی‌ و کار را در نظر بگیریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به خانواده‌های معتادان‌ توصیه نمود که در کنار معتادان برای ترک آنها قدم برداشته و با توجه به اینکه دولت و دستگاه قضایی هزینه‌های نسبتاً زیادی برای بازپروری‌ اینها انجام می‌دهند، خانواده‌ها نیز هزینه‌های بازپروری‌ این افراد را تا حدودی پرداخت کنند و آنها را در امر ترک اعتیاد همراهی نمایند.

سردار رحیمی همچنین با بیان اینکه کشفیات ٤ تنی مواد مخدر تهران در سال جاری ٦٠ درصد افزایش داشته، گفت: امسال میزان دستگیری مجرمان مواد مخدر ٧٠ درصد، انهدام باندها ٢٠ درصد، دستگیری قاچاقچیان بزرگ ٣٧ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کشف ماده مخدر گل در بسته‌بندی‌های چای اظهار داشت: ۱۰ کیلو مواد مخدر گل در بسته‌بندی‌های چای در حال ارسال به خارج از کشور توسط مأمورین شناسایی، کشف و ضبط گردید.

در این میان محموله ای نیز میان بار مبل کشف شد. در این موضوع شگرد قاچاقچیان اینگونه بود که محموله ای از مبل را به بندرعباس ارسال می کردند و آنجا به بهانه ایراد در مبلها، آنها را به تهران عودت می دادند. قاچاقچیان در این بین میان محموله عودت داده شده موادمخدر جاساز می کردند.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرمانده نیروی انتظامی مواد مخدر مبارزه با مواد تهیه و توزیع مواد کشف و ضبط پایتخت خرید و فروش ترک اعتیاد نیروی انتظامی بهزیستی دولت دستگاه قضایی اعتیاد چای پایتخت ترک اعتیاد تهیه و توزیع مواد کشف و ضبط مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای برخورد قانونی با قاچاق مواد مخدر، ماموران هنگ مرزی تایباد در پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون موفق به کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه و هروئین در حین ورود به کشور شدند.

وی افزود: این محموله بزرگ مواد مخدر در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف شده است که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بودند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: مرزبانان در بازرسی از این کامیون، میزان ۵۱۲ کیلوگرم ماده مخدر و روان گردان از نوع شیشه و ۵۴ کیلوگرم هروئین کشف کردند.

سردار شجاع بیان کرد: در این بین یک نفر دستگیر و به همراه کامیون و مواد مخدر مکشوفه تحویل مراجع قضایی شد.

مرز دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در همجواری با کشور افغانستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵۱۲ کیلویی شیشه در تایباد
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه
  • توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر "شیشه"
  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان
  • ۲۰ هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران
  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟