Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:12:16 GMT

فعالیت های ویژه انتقال خون گیلان در ماه رمضان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۵۳۸۶

فعالیت های ویژه انتقال خون گیلان در ماه رمضان اعلام شد

رشت - ایرنا - مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: پایگاه های انتقال خون استان به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان آماده خونگیری از مردم است.

گزارش روابط عمومی انتقال خون استان گیلان به ایرنا حاکی است احمد مرادی بیان داشت: مرکز اهدای خون پایگاه رشت هر روز صبح ها از ساعت 8 تا 13 و 30 دقیقه و عصرها از ساعت 19 تا 23 و 30 دقیقه آماده خونگیری از علاقمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: دیگر مراکز اهدای خون در استان گیلان نیز همه روزه صبح ها از ساعت 8 تا 13 و 30 دقیقه و عصرها از ساعت 20 تا 23 و 30 دقیقه برای خونگیری فعال است.
مدیرکل انتقال خون استان گیلان اظهار کرد: به علت پایین بودن طول عمر برخی از فرآورده های خونی از جمله پلاکت ها، نیازمند دریافت خون به صورت مستمر و روزانه هستیم.
وی با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال، این امر خداپسندانه را انجام دهند.
مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه علاوه بر خون به اهدای پلاکت نیز نیازمندیم، اظهار کرد: پایگاه های سیار این اداره کل، همزمان با شب های قدر در مناطق مختلف استان فعال هستند.
مرادی خاطرنشان کرد: روزه داران در صورت صرف وعده سحری مناسب همراه با مایعات کافی، می توانند در ساعات اولیه روز با مراجعه به مراکز انتقال خون استان گیلان، خون سالم خود را اهدا کنند.
وی از عموم مردم خواست اگر نذری برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان دارند، نذر خود را به شب های قدر موکول نکنند بلکه در صورت امکان، طی دو هفته ابتدای ماه مبارک که نیاز به خون بیشتر است، اهدا خون داشته باشند.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرد.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی ، تالاسمی و فاویسمی جزء استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 60 سال (اهداکنندگان مستمر تا 65 سال )، حداقل وزن 50 کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.
پایگاه انتقال خون در رشت میدان فرهنگ، خیابان آزادگان جنب پارک اندیشه و اداره کل انتقال خون استان گیلان، شهرستان لاهیجان در خیابان امام خمینی جنب بیمارستان 22 آبان، لنگرود در خیابان دکتر شریعتی جنب شبکه بهداشت و درمان و پایگاه انتقال خون رودسر در خیابان انقلاب بیمارستان شهدا فعال هستند.
همچنین پایگاه انتقال خون بندرانزلی در میدان امام خمینی، سی متری جنب اداره هواشناسی، فومن در خیابان شهید بهشتی جنب آتش نشانی، تالش خیابان شهید بهشتی جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستارا خیابان امام خمینی جنب بیمارستان دکتر شریعتی فعال هستند.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال خون ماه رمضان گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دهه کرامت گفت: شعار محوری برنامه های خدمت رضوی ، همه خادم الرضاییم
است و در این راستا برنامه های متنوعی توسط خادمیاران رضوی گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.‌


دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید از برنامه های ویژه این دهه است، گفت: حضور خادمان رضوی آستان قدس رضوی این دهه در گیلان فضای استان را عطر آگین خواهد کرد.‌

وی  با بیان اینکه ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی در گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد،‌ تصریح کرد: میثاق با ولایت(حضور در نمازجمعه)،ابناءالرضا (اجتماع نوجوانان رضوی)، برگزاری میز مشاوره در کانونهای تخصصی، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه،برپایی میز خدمت رضوی در نمازجمعه،‌ایران جوان(شکوه مادری)، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)،‌برپایی اردوهای جهادی، نشان ارادت( تجلیل از مدال آوران ورزشی که مدال خود را به امام رضا تقدیم کرده اند) و برپایی مراسم جشن ولادت حصرت معصومه و ولادت امام رضا در سطح شهرستان از اهم ویژه  برنامه های دهه کرامت در گیلان است.  
شفیعی ثابت خاطر نشان کرد: گیلان بیش از ۲ هزار خادمیار و یاور رضوی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان