Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@17:39:02 GMT

چهارمین اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۵۴۹۴

چهارمین اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی برگزار می شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام حسین کمیلی، امروز 30 اردیبهشت، در شورای اقامه نماز استان، اظهار کرد: نمازخانه‌های بین راهی استان از نظر کمیت در وضعیت خوبی قرار دارد.


وی افزود: در جاده زاهدان و جاده مشهد میانگین فاصله نمازخانه‌های بین راهی کمتر از 30 کیلومتر و در جاده طبس به سمت تهران فاصله بین 50 تا 60 کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی، هشت مجتمع خدمات رفاهی آستان قدس رضوی وجود دارد که از نظر کیفیت عالی است، تصریح کرد: به نسبت بقیه استان‌ها کیفیت نمازخانه‌های بین راهی خوب است اما در بعضی نقاط استان کیفیت خوبی ندارد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیگیر وضعیت سرویس‌های بهداشتی نمازخانه‌های بین راهی هستیم، افزود: یکی از نیازهای استان در بحث نمازخانه‌های بین راهی تعیین مشخص قبله است که باید انجام شود.

کمیلی ادامه داد: همچنین مهرهای این نمازخانه‌ها اغلب غیر قابل استفاده است که پیشنهاد می‌شود سنگ‌های مهری توسط صنایع داخل استان تولید و جایگزین شود.
وی اظهار کرد: در دوسال گذشته 15 هزار مهر نماز تحویل گرفتیم و در مساجد بین راهی قرار دادیم اما همواره این مهرها به علت استفاده بسیار، غیر قابل استفاده است.
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: فضای جلوی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی نیز کیفیت خوبی ندارد و لازم است آسفالت شود.
کمیلی ادامه داد: چهارمین اجلاس استانی نماز با موضوع شیوه‌های دعوت به نماز و نماز و شهدا به میزبانی شهرستان قاین در شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ تولی گری مساجد بین راهی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه استان و امور مساجد خراسان‌جنوبی، واگذاری امور رسیدگی به فضاهای محیطی نمازخانه‌های بین راهی با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، تامین مهر نماز و جامهری توسط صنعت، معدن و تجارت استان، تهیه گزارش از نمازخانه‌های بین راهی توسط صداوسیمای استان و نصب تابلوی قبله نما در تمامی نمازخانه‌های بین راهی استان، از مصوبات این جلسه بود.
نصب تابلویی در نمازخانه‌های بین راهی برای پیگیری امور مربوط به این نمازخانه‌ها توسط مردم، فعال کردن کمیته بازدید از نمازخانه‌های بین راهی با محوریت فرمانداران شهرستان‌های استان، سطح بندی نمازخانه‌های بین راهی، تبلیغ وقف برای نمازخانه‌های بین راهی و تشکیل کمیته جذب مردم به مساجد از دیگر مصوبات این شورا بود.
همچنین در این جلسه مقرر شد جلسه بعدی شورای اقامه نماز استان در تیرماه سال جاری با موضوع نمازخانه‌های مدارس و بهداشت نمازخانه‌ها برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ وهب مختاران افزود: مسابقات مهارت آزاد در رشته پیرایش مردانه، طبخ غذا‌های سنتی و مدرن با طعم سیر و همچنین طبخ غذا‌های دریایی (آبزیان) سال گذشته برگزار شد.

او با بیان اینکه مسابقات مهارت ویژه زندانیان نیز در ۲ مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد، از برگزاری مسابقات کشوری مهارت آزاد ویژه عموم و اقشار اتباع کارگران خبر داد.

مختاران گفت: همه ساله مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که سال گذشته بیست و یکمین مرحله برای سنین زیر ۲۱ سال به اجرا درآمد.

او افزود: در مرحله شهرستانی بیست و یکمین المپیاد ملی مهارت ۷۶ نفر در ۲۶ رشته به رقابت پرداختند که ۱۵ نفر برای رقابت‌های کشوری انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان تصریح کرد: هفت نفر از این افراد در رشته‌های صافکاری خودرو، تاسیسات الکتریکی، تراش سی. ان. سی، نقاشی خودرو، آرایشگر مردانه و فناوری اتومبیل موفق به دریافت مدال شدند.

مختاران گفت: مسابقات آزاد مهارت نیرو‌های مسلح سال گذشته در ۲ مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد.

او با بیان اینکه در مسابقات مهارت آزاد هیچگونه محدویت سنی نداریم گفت: مسابقات ملی مهارت در راستای شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی با حضور نخبگان و استعداد‌های برتر زیر ۲۱ سال دارای مهارت انجام می‌شود و مدال آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • اردوی تیم ملی والیبال نشسته با حضور ۲ نماینده از قم برگزار می شود
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در طرح زندگی با آیه‌ها
  • داوری نهایی چهارمین دوره جشنواره خودنویس برگزار شد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • جاذبه‌های دل انگیز بهار در خراسان شمالی
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد