Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 30 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که از شورای نگهبان اعاده شده بود، با اصلاح تبصره ماده 62 این قانون با 160 رأی موافق، 70 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه به منظور تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تبصره ماده 62 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به این شرح اصلاح شد: رئیس کل بانک مرکزی موظف است هیأتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی در هر استان از میان افرادی که استاندار پیشنهاد می‌کند تشکیل دهد. کسانی که مورد تأیید رئیس کل بانک مرکزی قرار می‌گیرند و با حکم وی به عضویت‌های هیأت‌های موضوع این تبصره درمی آیند به عنوان نماینده رئیس کل محسوب می‌شوند.
این هیأت موظف است دلایل و مستندات بانک‌ها را برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر کارگروه تسهیل، ررسی و درباره آن اظهار نظر کند. در صورتی که دلایل بانک برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر، مورد تأیید هیأت موضوع این تبصره قرار نگیرد، بانک موظف است تسهیلات مورد نظر را به متقاضی پرداخت کند. عدم تمکین بانک، تخلف از دستور بانک مرکزی تلقی می شود و موضوع به هیأت انتظامی بانک مرکزی ارجاع خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی می‌تواند هر یک از اعضای هیأت مذکور را عزل کند.   تعیین اعضا و کارکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
نمایندگان مردم در خانه ملت اعضا و کارکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را برای تأمین نظر شورای نگهبان مشخص کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 30 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با اصلاح ماده 61 این قانون با 186 رأی موافق، 11 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
موضوع ماده بدین شرح است:
به‌منظور بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به‌ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط‌زیست و منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی به‌دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.
وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف مدت 2 ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، آیین نامه اجرایی لازم را با مشورت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در چارچوب اختیارات قانونی تهیه کند و به تصویب هیأت وزیران برساند.
تبصره: در راستای وظایف ستاد در هر استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به‌‌ریاست استاندار و تحت نظارت و سازماندهی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام وظیفه می‌کند.
ستاد و کارگروه های مذکور و دبیرخانه های مورد نیاز آنها باید از امکانات و نیروی انسانی موجود در دستگاه های اجرایی و اعضای ذی ربط استفاده کنند و به هیچ عنوان تشکیلات جدیدی ایجاد نکنند.
اعضای ستاد عبارتند از:
1- وزیر صنعت، معدن و تجارت (رئیس ستاد)
2- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
3- وزیر امور اقتصاد و دارایی
4- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
5- وزیر کشور
6- رئیس کل بانک مرکزی
7- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی
8- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
9- وزیر نفت
10- وزیر جهاد کشاورزی
11- وزیر نیرو
12- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
13- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
14- رئیس سازمان ملی استاندارد
15- رئیس اتاق تعاون
16- رئیس اتاق اصناف
17- نمایندگان تشکل های سراسری تولیدی
اعضای بندهای 1 تا 7 به عنوان عضو ثابت هستند و بقیه اعضا حسب مورد در جلسه دعوت می شوند.
مصوبات ستاد مذکور با رأی اکثریت وزرا و رؤسای دستگاه های اجرایی (ثابت و غیرثابت مدعو) نافذ و اجرایی می شود.
اعضای کارگروه های استانی متناظر با اعضای ستاد مذکور انتخاب می شوند و مصوبات آن طبق همین حکم نافذ و اجرایی می شود.   خبر تکمیل می شود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مجلس تسهیلات تولید کنندگان بانک متقاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید

شاه حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: برنامه‌های متعددی باهم اندیشی گروه‌های مختلف از جمله نخبگان، اساتید دانشگاهی، سرمایه گذاران و صاحبنظران اقتصادی برای تحقق شعار سال در استان یزد پیش بینی شده است. 
وی افزود: توجه ویژه به نقش تعاونی‌های مردمی در شهرستان‌ها و مشارکت آنها در طرح‌های بزرگ اقتصادی، تقویت شرکت‌های تامین سرمایه، جلب و جذب سرمایه‌های خرد مردم در حوزه تولید واقتصاد، تقویت وتوجه و تمرکز بر رفع موانع تولید، تسهیلگری در حوزه تولید، حمایت از تولید بومی و اشتغال و صنایع‌های تک و توجه ویژه به بخش صادرات از مهمترین برنامه‌های استان در حوزه تولید است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه باید به همه‌ی شهرستان‌ها نگاهی متوازن داشت، گفت: علاوه بر توجه به حوزه‌ی سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان، بحث تولید را در شهرستان‌های کمتر برخوردار فعال خواهیم کرد. 
شاه حسینی توجه به بخش گردشگری را از دیگر اولویت‌های استان یزد در سالجاری عنوان کرد و افزود: با تقویت زیرساخت‌های گردشگری در نظر داریم تا با جذب گردشگران داخلی و خارجی به اقتصاد کمک کنیم. 
وی به تعیین سهام عدالت استان هم اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ همت از سرمایه‌ی مردم استان یزد در سهام عدالت معطل مانده است که امسال تعیین تکلیف و در بخش تولید و مردمی سازی استفاده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سرخابی‌ها فقط ۲۴ ساعت برای تعیین مالکیت فرصت دارند
  • مشارکت مردم با رفع موانع و نظارت عمومی
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • تردد موتور سیکلت در مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • نرخ حق الوکاله سپرده های مدت دار بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید
  • خاندوزی: جهش تولید با مشارکت مردم سال‌ها مورد غفلت بوده است
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها