Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - برای تلافی تعرفه‌های وضع شده از سوی رییس‌جمهور آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم، هند و اتحادیه اروپا لیستی از کالاهای آمریکایی را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده‌اند.

مستندات سازمان تجارت جهانی (دابلیوتی‌او) نشان می‌دهد، هند و اتحادیه اروپا برای تلافی تعرفه‌های وضع شده از سوی دونالد ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم، فهرستی از کالاهای آمریکایی را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده‌اند که می‌توانند مشمول تعرفه‌هایی سنگین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اتحادیه اروپا اعلام کرده است که تعرفه‌های فولاد ترامپ می‌تواند ۱.۵ میلیارد دلار هزینه ایجاد کنند و ۱۰۰ میلیون دلار دیگر هم با تعرفه‌های آلومینیوم اضافه خواهند شد. این اتحادیه میوه کران‌بری، ذرت، کره بادام‌زمینی و محصولات فولادی آمریکا را برای تعرفه‌های احتمالی خود معرفی کرده است.

هند هم اعلام کرده است طبق تعرفه‌های جدید ترامپ، ۳۱ میلیون دلار بابت آلومینیوم و ۱۳۴ میلیون دلار بابت فولاد هزینه خواهد داشت. هند صادرات روغن سویا، روغن پالم و بادام هندی آمریکا را مورد هدف تعرفه‌های خود قرار خواهد داد.

یکی از مقامات تجاری، این لیست تعرفه‌های تلافی‌جویانه را به پر کردن تفنگ تعبیر کرد؛ به این ترتیب برای صادرکنندگان آمریکایی روشن است که درد در انتظار آنها است.

هند اعلام کرده است تعرفه‌های این کشور در ۲۱ جون اجرایی می‌شوند، مگر این که تا آن زمان ایالات‌متحده تعرفه‌های خود را حذف کرده باشد.

اتحادیه اروپا هم اعلام کرده است که از ۲۰ جون شروع به اقدام تلافی‌جویانه خواهد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا هند پول نیوز سازمان تجارت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • فولاد میزبان آلومینیوم
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • (ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند