Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم از طرف سازندگان و هم مدیران رسانه ملی، تمایل برای ساخت سریال های طنز برای ماه رمضان وجود دارد اما شرایط تولید و همچنین برنامه ریزی عوامل سریال ها به شکلی است که در یک سال ممکن است هیچ سریالی با رویکرد طنز برای پخش در ماه رمضان وجود نداشته باشد.

سرویس فرهنگی فردا: چند روزی از ماه مبارک رمضان می‌گذرد و پخش سریال‌های «رهایم نکن»، «بچه مهندس» و «سردلبران» نتوانسته است نظر چندان مثبتی در بین مخاطبین سیما به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای تیره و افسرده در رهایم نکن، روایت خطی و تکراری بچه مهندس و همچنین داستان نه چندان جذاب و شخصیت پردازی باسمه‌ای در سر دلبران باعث شده تا شاهد رویکرد جدیدی از جانب مدیریت صدا و سیما برای رمضان ۹۷ نباشیم. البته تلاش شده تا برای تلطیف سازی فضای تلخ این سریال ها، «بچه مهندس» جایگزین «پدر» شود. یکی از مجموعه‌هایی که برای پخش در ماه رمضان ساخته شده بود، اما از پخش کنار گذاشته شد، «شرایط خاص» به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه کنندگی سید مرتضی فاطمی بود. سریالی با رویکرد طنز که کامبیز دیرباز، پروانه معصومی، بهرام افشاری، نادر سلیمانی، کاظم سیاحی و مریم سعادت در آن نقش آفرینی می‌کردند. با تهیه کننده این سریال که سابقه تهیه هوش سیاه ۲ را نیز در کارنامه دارد درباره این مجموعه گفتگو کردیم.

فردا: سریال «شرایط خاص» با قصه‌ای کمدی در ابتدا ۱۵ قسمت بوده که در ادامه تبدیل به ۲۳ قسمت شده. این سریال را برای ماه مبارک رمضان تولید کرده اید؟

فاطمی: ایده اولیه ما این بود که سریال برای عید ساخته شود، اما با توجه به شرایط تولید، نتوانستیم آن را به عید برسانیم. در ادامه با توجه به توصیه شبکه، قرار بر این شد که تعداد قسمت‌های سریال را به ۲۳ قسمت برسانیم تا در ماه مبارک رمضان پخش شود که باز هم این اتفاق نیفتاد.

فردا: امسال سریال «بچه مهندس» جایگزین سریال «پدر» شد. آیا سریال شما را به خاطر قصه کمدی آن از پخش کنار گذاشته اند؟

فاطمی: به خاطر قصه آن نبوده، زیرا «بچه مهندس» هم حال و هوایی طنزگونه دارد و اگر به خاطر نوع قصه بود، سریال ما کنار گذاشته نمی‌شد. دلایل دیگری وجود دارد که فعلا ترجیح می‌دهم درباره آن صحبت نکنم.

فردا: سال هاست مردم عادت دارند سریال‌های طنز را در ماه مبارک رمضان از تلویزیون تماشا کنند و همیشه این سریال‌ها باعث افزایش مخاطب تلویزیون در این ایام بوده. به چه دلایلی چندین سال است که ساخت سریال‌های طنز به طور ویژه برای ماه رمضان انجام نمی‌شود؟

فاطمی: هم از طرف سازندگان و هم مدیران رسانه ملی، تمایل برای ساخت سریال‌های طنز برای ماه رمضان وجود دارد، اما شرایط تولید و همچنین برنامه ریزی عوامل سریال‌ها به شکلی است که در یک سال ممکن است هیچ سریالی با رویکرد طنز برای پخش در ماه رمضان وجود نداشته باشد.

فردا: شما تهیه کننده «هوش سیاه ۲» نیز بودید که پرمخاطب‌ترین سریال سال ۹۲ بود. برنامه‌ای برای ساخت سری سوم آن از جانب شما وجود ندارد؟

فاطمی: در حال حاضر هیچ اراده‌ای از طرف تیم سازنده و صدا و سیما وجود ندارد. برای ساخت آن به ما پیشنهاد شد اسپانسر بیاوریم. وجود یک اسپانسر با توجه به شرایط تبلیغاتی مورد نظر صاحبان محصولات، می‌تواند به محتوای سریال ضربه بزند. «هوش سیاه» تبدیل به یک برند شده بود و نهالی بود که در آستانه محصول دادن بود، ولی این شرایط به آن ضربه زده است.

فردا: آیا تمایلی دارید که این سریال را برای پخش به شبکه نمایش خانگی ببرید یا تولید آن صرفا باید در شبکه‌های تلویزیون انجام شود؟

فاطمی: این اتفاق می‌تواند برای هوش سیاه بیفتد، اما به دلیل موضوع و مخاطب اصلی آن، پخش آن از رسانه ملی می‌تواند مخاطب بیشتری داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QPq

منبع: فردا

کلیدواژه: سریال شرایط خاص سریال ماه رمضان بهرام افشاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم

نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، شهرداران تهران و قم و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نشست صمیمی جمعی از مدیران ملی و استانی با محوریت شکرانه خدمات ماه رمضان و نوروز و همچنین بررسی برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، محمدحسین کشکولی دبیر شورای معارف سیما، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، سردار محمد رضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای قم و جمعی از مدیران دیگر از جمله حاضران در این نشست بودند.

در این نشست ضمن تبادل تجربه‌های موفق از برنامه‌های تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای ایام نوروز و ماه رمضان، بر تقویت اقدامات ویژه در حوزه رسانه و تجهیز زیرساخت‌های رسانه‌ای حرم مطهر تاکید شد و مسئولان حاضر آمادگی خود را برای حمایت از برنامه‌های گوناگون حرم مطهر اعلام کردند.

برگزاری جشن‌های دهه کرامت، گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر به صورت سراسری در کشور و به صورت متمرکز در قم از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از طرف تولیت و دیگر خدام این آستان مقدس، از همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راستای برگزاری مراسم نوروز و رمضان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • عباسی: هوادار چشم به صعود و موفقیت در جام حذفی دارد
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست