Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@03:38:19 GMT

40 حلقه چاه غيرمجاز در همدان مسدود شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۵۹۴۱

40 حلقه چاه غيرمجاز در همدان مسدود شد

خبرگزاري آريا - همدان-ايرنا- مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي همدان با بيان اينکه 40 حلقه چاه غيرمجاز امسال در اين استان مسدود شد گفت: با اين اقدام 1/5 ميليون مترمکعب آب صرفه‌جويي شده است.

منصور ستوده روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از سال 93 تاکنون 2 هزار و 768 حلقه چاه غيرمجاز در استان همدان مسدود شده است که بيشترين انسداد چاه‌هاي غيرمجاز در شهرستان کبودراهنگ با 819 حلقه و کمترين آن مربوط به شهرستان فامنين با 87 حلقه چاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: مردم مي‌توانند هر گونه حفر چاه غيرمجاز را از طريق سامانه 3121 به گروه گشت و بازرسي شرکت آب منطقه‌اي گزارش دهند.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي همدان اظهار کرد: در استان همدان سه هزار و 587 دستگاه کنتور حجمي نصب شده که عمده‌ترين آن در بخش کشاورزي با 2 هزار و 588 دستگاه بوده است.
ستوده از نصب 201 دستگاه کنتور حجمي در بخش صنعتي و 418 دستگاه در بخش شرب روستايي خبر داد و افزود: همچنين 249 دستگاه در بخش شرب شهري و 249 دستگاه در بخش دام و طيور نصب شده است.
وي با بيان اينکه خشکسالي‌هاي متناوب منجر به کسري در مخازن آب‌هاي زيرزميني شده است، گفت: در استان همدان 220 ميليون مترمکعب کسري مخازن آب‌هاي زيرزميني وجود دارد.
*** 81 درصد حجم ذخاير سد اکباتان پر شده است
ستوده با بيان اينکه در حال حاضر 81 درصد حجم ذخيره سد اکباتان شهر همدان پر شده است گفت: مقدار بارندگي امسال نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش و نسبت به ميانگين بلندمدت 9 درصد افزايش يافته است.
وي ادامه داد: مقدار ورودي آب به اين سد 6 هزار و 360 ليتر در ثانيه و خروجي آن 302 ليتر است که براي تامين آب شرب شهروندان همدان و برخي روستاهاي اطراف مصرف مي‌شود.
مدير عامل شرکت آب منطقه اي همدان اظهار داشت: از ابتداي سال آبي 96-97 تاکنون 25 ميليون و 200 هزار مترمکعب آب وارد سد اکباتان شده که اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 54 ميليون و 500 هزار متر مکعب بوده است.
ستوده اعلام کرد: مقدار آب خارج شده از سد اکباتان براي مصرف آب شرب 16 ميليون و 600 هزار مترمکعب بوده که اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 17 ميليون و 900 هزار مترمکعب بوده است.
وي با بيان اينکه متوسط بارندگي در استان 377 ميلي‌متر است اظهار داشت: سال گذشته در اين زمان 400 ميلي متر و در ميانگين بلندمدت 40 ساله 344 ميلي‌متر بوده است.
وي ادامه داد: سال آبي گذشته ‌يک هزار و 966 ميليون مترمکعب از منابع آب زيرزميني در بخش‌هاي مختلف استان همدان مصرف شده که بيشترين آن مربوط به بخش کشاورزي بوده است.
ستوده بيان کرد: از منابع آب زيرزميني استان همدان يک ‌هزار و 761 ميليون مترمکعب معادل 90 درصد در بخش کشاورزي، 146 ميليون مترمکعب معادل 7 درصد در بخش شرب و بهداشت و 59 ميليون مترمکعب معادل 3 درصد در بخش صنعت مصرف شده است.
7523/2087
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد

پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: سد نهرین طبس در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب دارد که در ۴۸ ساعت گذشته براثر بارش‌های اخیر ۶۳۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.  

او با بیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد این سد آبگیری شده و ۵۵ درصد آن هنوز خالی است، افزود: آب سد نهرین هم برای کشاورزی و هم آب شرب استفاده می‌شود که پارسال به دلیل کم بارشی تنها در بخش کشاورزی استفاده  شد، اما امسال احتمالا بخشی از این آب به تصفیه خانه آب شرب طبس منتقل شود تا قسمتی از آب شرب را تأمین کند.  

پورجعفر اظهار کرد: هنوز  میزان آب مصرفی سد نهرین برای شرب مشخص نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست