Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام فضل‌الله نجفی، رئیس اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد، امروز یک‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، گفت: برخی از مستاجرین معازه‌های حریم امامزاده زید ابن علی رقم‌های بالایی را برای مغازه‌‌ها پیشنهاد داده بودند و در آزادسازی حریم بقعه امام‌زاده همراهی نمی‌کردند لذا اداره اوقاف مجبور شد از طریق قضایی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این مطلب که پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوانی برای آزادسازی حریم امامزاده زید ابن علی خرم‌آباد صورت گرفته است، تصریح کرد: در اسفند سال گذشته هزینه سه باب مغازه در حریم بقعه این امامزاده پرداخت شد.
نجفی با ذکر این مطلب که برخی از کسبه و بازاریان که در حریم امامزاده زید ابن علی صاحب و مستاجر مغازه بودند، حاضر به فروش و تعطیلی مغاره نبودند، اظهار کرد: مشکلات و اختلافات فراوانی بین طرفین وجود داشت اما طی یک‌سال گذشته با پیگیری‌های مستمر اوقاف، امیدواریم این امر هم به سرانجام برسد.
رئیس اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد به پرداخت مبلغ ۷۰ میلیون تومانی با عنوان سهم پیشه به مغاره‌‌داران حریم این امامزاده اشاره کرد و با بیان این‌که ۱۰ درصد این هزینه هم برای اجاره بهای ده ساله کم خواهد شد، اظهارکرد: تمام کسبه و بازاریان که در حریم امامزاده زید ابن علی حضور دارند، مبلغ پرداخت شده را بسیار ناچیز می‌دانند.
وی با بیان این‌که معاش زندگی مستاجران مغازه‌های حریم این امامزاده از کاسبی در این محل تامین می‌شود بر لزوم توجه به وارد نشدن آسیب مالی به مغازه‌داران تاکید کرد و افزود: اداره اوقاف پیگیری‌های زیادی را برای در اختیار گذاشتن یک قطعه زمین و پرداخت تسهیلات به مستاجران مغازه‌های حریم بقعه امامزاده زید ابن علی انجام داده است، حال آن‌‌که باید حرمت این امامزاده هم حفظ شده و حریم آن آزاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی امامزاده زید آزادسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است