Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:05:49 GMT

جزئیات طرح خرید حمایتی خرما از کشاورزان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۱۰۱

جزئیات طرح خرید حمایتی خرما از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، حسین شیرزاد با اشاره به وضعیت بازار خرما در سال ۱۳۹۶، کاهش قیمت خرما کشاورزان و لزوم خرید حمایتی این محصول گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به پشتوانه توان و قدمت بیش از نیم قرن ارائه خدمت تا دورترین نقاط کشور پهناور ایران با قبول مسئولیت در خصوص خرید حمایتی محصول خرما (خرید محصولات از کشاورزی، ذخیره سازی و عرضه این محصول به مصرف کنندگان نهایی) از طریق شبکه گسترده شرکت‌های تعاونی‌ها ی روستایی و کشاورزی و تشکل‌های بخش کشاورزی با مدیریتی متمرکز در این بستر قدم نهاد تا از این طریق رضایتمندی تولید کنندگان و مصرف کنندگان را فراهم نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از صدور ابلاغیه خرید حمایتی از سوی وزیر محترم جهاد کشاورزی دستورالعملی توسط دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تهیه و به استان های کرمان و سیستان و بلوچستان و سپس جنوب کرمان ابلاغ شد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: نوع خرمای خریداری شده مضافتی درجه یک بوده و قیمت خرید این نوع خرما در استان کرمان و سیستان بلوچستان به میانگین وزن مادر کارتن ۸ کیلوگرم به بالا از قرار هر کیلوگرم ۵۵۰۰۰ ریال و در جنوب کرمان با وزن مادر کارتن ۷ کیلوگرم از قرار هر کیلو ۴۵۰۰۰ ریال است.

شیرزاد با بیان  اینکه خرید حمایتی خرما از تاریخ ۱۶/۱۱/۱۳۹۶ در استان کرمان آغاز شده است میزان خرید حمایتی خرما تا تاریخ ۳۰/۱/۱۳۹۷ به مقدار ۸۵۸۰ تن انجام شده که از این مقدار ۶۶۰۴ تن از استان کرمان ۱۷۱۰ تن از استان سیستان وبلوچستان ۲۶۶ تن از جنوب کرمان خریداری شده است. تصریح کرد: خرید حمایتی خرما تا ارتقاء قیمت خرما به نفع کشاورزان و رسیدن به قیمت منصفانه ادامه پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و لزوم جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ خرما در بازار، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران پس از هماهنگی با ستاد تنظیم بازار کشور به منظورایجاد تعادل در بازار اقدام به عرضه خرما از طریق تابلوی بورس کالای کشاورزی به قیمت هرکیلو ۶۱۷۵۰ ریال کرد.

وی با اشاره به اینکه  از طریق اتحادیه های تعاونی روستایی استانی در سطح کشور اقدام به توزیع خرما نمود بیان کرد:  شرکت بازرگانی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی را موظف کردیم تا با اخذ دو حجره در خیابان تختی تهران که مرکز داد و ستد خرمای کشور است نسبت به توزیع خرمای مضافتی درجه یک به صورت نامحدود اقدام کنند.

 شیرزاد در پایان افزود: همه کسبه محترم سراسر کشور می توانند خرما را به الویت از تابلوی بورس سپس از اتحادیه تعاونی روستایی استان ها و خیابان تختی تهران تهیه و طبق مصویه کارگروه تنظیم بازار کشور با رعایت ضرائب سود مصوب هیات عالی نظارت بین ۵ الی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار به مردم شریف روزه دار سراسر کشورعرضه کنند.

کد خبر 4301465

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین شیرزاد خرما سازمان مرکزی تعاون روستایی بانک مرکزی ایران برجام قیمت نفت بازار سهام بورس وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی تحریم اقتصادی ایران دلار گمرک وزارت راه و شهرسازی نفت خام قیمت دلار یکسان سازی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

وی افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار و بر فعالیت آنان نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

افلاطونی اعلام کرد: هماهنگی‌ها انجام شده است تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

کد خبر 6086844

دیگر خبرها

  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود