Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:48:41 GMT

رمضان بهانه خداوند برای بروز و ظهور رحمت او است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۱۰۸

رمضان بهانه خداوند برای بروز و ظهور رحمت او است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه گفت: خداوند برای بروز و ظهور رحمت خود بهانه‌های زیادی را قرار داده است، یکی از آنها همین ایام مبارک رمضان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: پیامبر(ص) در باب رحمت الهی فرمودند ای مردم ماه رمضان با رحمت خود به سوی شما آمده است از آن بهره کافی را ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رحمت خداوند بر غضب او سبقت دارد، در قرآن کریم 170 بار رحمت خداوند و تنها 23 بار بر غضب الهی مطرح شده است، خداوند رحمت را بر خود واجب کرده که اندازه و نهایت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه اسباب ترحم حضرت حق متعدد و زیاد است، عنوان کرد: در این زمینه امام سجاد(ع) می‌فرمایند که با وجود رحمت واسعه الهی ما بر هلاک‌شدگان تعجب می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشی از ائمه معصومین(ع) اظهار داشت: خداوند برای بروز و ظهور رحمت خود بهانه‌های زیادی را قرار داده است، یکی از آنها همین ایام مبارک رمضان، عرفه، شب‌های جمعه و اوقات دیگری که زمان‌های ظهور و تجلی رحمت حق است.

وی با اشاره به آیه 7 سوره مومن مبنی بر اینکه رحمت الهی همه چیز و همه کس را فراگرفته است، ابراز کرد: عذاب الهی بر اساس انتقام است اما رحمت او بدون هیچ دلیلی شامل حال همه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه از اسماء الهی است که رحمت او بر غضبش سبقت گرفته؛ گفت: برخی از اهل معنا جهنم را هم نمود غضب الهی نمی دانند مگر اینکه شخص در آن خلود داشته باشند، گاهی برای هدایت انسان نیاز است که او وارد عذاب جهنم شود.

استاد حوزه علمیه افزود: فرعون تنها کسی بود که روی زمین ادعای ربانیت کرد کاری که حتی شیطان هم آن را نکرد اما با وجود این وقتی خداوند حضرت موسی(ع) را به سوی او می‌فرستاد فرمود با زبان لین و مهربانی با او سخن بگو؛ این رحمت واسعه الهی را به نمایش می‌گذارد، ما هم درس بگیریم در امر و نهی به سوی راه راست با مهربانی سخن بگوییم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی ادامه داد: حتی زمانیکه فرعون در حال غرق شدن بود برای نجات خود حضرت موسی(ع) را صدا می‌زد؛ حضرت موسی(ع) هیچ پاسخی نداد؛ خداوند خطاب به ایشان فرمود به عزت و جلال خودم قسم اگر یک بار مرا صدا زده بود او را نجات می‌دادم.

وی با بیان اینکه رحمت الهی سبب نمی‌شود که کیفر خود را تعطیل کند، اظهار داشت: خداوند بر بندگان خود رحمت دارد که آنان برای رسیدن به مسیر درست مایوس نشوند نه اینکه پرو شده و به خطاهای خود ادامه دهند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت انتقال سفارت آمریکا به قدس مجلس برجام خبرگزاری شبستان قرآن کریم فلسطین نمایشگاه قرآن قوه قضائیه جشن رمضان ماه مبارک رمضان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به بهانه روز معلم + فیلم

معلمی یعنی عشق، ایثار و از خودگذشتگی، سوختن برای ساختن آینده‌ای روشن؛ همچنانکه تمام معلمان این مرز و بوم با عشق در این مسیر سخت اما شیرین گام نهاده‌اند و با تمام توان در تربیت نسل‌ آینده ساز برای ساختن ایرانی آبادتر تلاش می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، معلمی یعنی عشق،ایثار و از خود گذشتگی ،معلمی یعنی سوختن برای ساختن فرزندان آینده ایران زمین ،معلمی حرف به حرف اش در است از معنی و مفهوم که همه‌اش را می توان در کلمه ایثار معنی کرد ،به قول معروف و در یک جمله هرکه عاشق شد معلم می‌شود.

 

.

 

12 اردیبهشت ،سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز پاسداشت مقام معلم است ،روزی برای یادآوری زحمات بسیار آنانی که شغلشان شغل انبیاست و مقامشان مقام کبریا است.

12 اردیبهشت‌ماه بزرگداشت قشری است که در شان آن‌ها نخستین آیات قرآن کریم بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد،پیامبر گرامی اسلام می فرمایند «تمامی جنبندگان روی زمین و ماهیان دریا و هر موجود زنده ای در فضا و همه اهل آسمان و زمین برای معلمی که نیکی به مردم بیاموزد طلب آمرزش می کند".

نامش معلم است، اما در اصل، نور علم و دانایی را بر تارک جسم و روح انسان می‌تاباند و او را از گمراهی‌ها به سوی نور هدایت می‌کند به‌طوری که می‌توان گفت رسالت پیامبرگونه دارد، پس معلم را باید به وسعت نامش سپاس گفت همان نامی که چهار حرف بیشتر ندارد، اما کشیدن هر حرف و صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد.

معلم‌هایی که شیره جان‌شان را کلمه می‌کنند و به شاگردان خود می‌آموزند، معلمانی که تنها به آموختن دروس و الفبا تکیه نمی‌کنند و درس انسانیت را نیز در کنار درس برای دانش‌آموزان خود مشق می‌کنند.

وقتی در کنار معلمان می نشینی و با آنها هم‌کلام می شوی، قصه شنیدنی زیاد دارند، از شیرینی های دوران تدریس تا برخی تلخی ها اما شیرینی های دوران تدریس همیشه بیشتر و خاطره انگیز تر در ذهن‌شان باقی مانده است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) طرح نور باید باشد تا ظهور
  • ابراز خرسندی بوئین میاندشتی‌ها از بارش رحمت الهی + فیلم
  • به بهانه روز معلم + فیلم
  • آوای آرامبخش باران در شهرستان کنگان پیچید + فیلم
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • آسفالت در منشعبات خیابان شهید علوی در حال پخش است
  • عکس| تبریک عجیب و غریب بهرنگ علوی در روز معلم
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست