Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@08:01:21 GMT

در حال حاضر نرخ بیکاری روستایی 7 درصد است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۱۱۵

در حال حاضر نرخ بیکاری روستایی 7 درصد است

به گزارش پارس نیوز، 

عیسی منصوری امروز در جلسه کارگروه اشتغال در محل استانداری تهران، با تأکید بر ضرورت اقدام عملی جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: پرداخت تسهیلات لزوماً منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود، بلکه باید تلاش کنیم تا مشکلات گلوگاهی تسهیلات را حل کنیم.

وی بیان کرد: دسترسی به تسهیلات برای همه افراد راحت نیست، از این‌رو پرداخت تسهیلات باید در درجه نخست منجر به ایجاد اشتغال باشد و از سوی دیگر دسترسی‌ها را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کمبود منابع در حوزه اشتغال‌زایی افزود: منابعی که در اختیار داریم کفایت موضوع را نمی‌کند، هر چند ما به دنبال این نیستیم که مسائل را از طریق دریافت تسهیلات حل کنیم، بلکه تلاش ما بر این است با همین مقدار تسهیلات بتوان به صورتی هدفمند مشکل را حل و برنامه‌ها را پیگیری کرد.

منصوری سپس با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری روستایی 7 درصد است تصریح کرد: برای کاهش مهاجرت از روستاها به دنبال تثبیت اشتغال در روستاها هستیم، به علاوه 3 و نیم درصد از اشتغال کشور نیز مربوط به کارفرمایان است که رقم بسیار کمی است و باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی در جهت افزایش آن صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات محملی برای توسعه کارآفرینی است گفت: باید به دنبال اشتغال پایدار باشیم که در این راستا باید جهت‌دهی و اولویت اشتغال استان مشخص شود، تهران شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد که در این زمینه باید مطالعه اختصاصی و کاربردی به منظور جهت‌دهی اشتغال استان صورت گیرد.

معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأخیر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اظهار داشت: بانک‌ها باید سرعت عمل لازم را داشته باشند و منابع ظرف مدت کوتاه تخصیص داده شود.

منصوری همچنین در پایان خاطرنشان کرد: قرار است با هماهنگی و تعامل با نهادها و دستگاه‌های مختلف به ازای هر فرد ایرانی شناسنامه شغلی صادر شود تا به احصا میزان اشتغال و مسائل مرتبط کمک کند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اشتغال ایجاد اشتغال مشکلات کار و رفاه اجتماعی بیکاری مهاجرت کار و رفاه اشتغال بیکاری پارس روستا پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مرادی پویانی ظهر دوشنبه در دیدار با منتخب مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد و حمایت کمیته امداد از ۲۷ هزار خانواده‌ی مددجو در استان گفت: پیشتاز بودن کمیته امداد استان نیز در حوزه‌ی مسکن با ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته، اختصاص ۷۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال نیازمندان، پرداخت ۱۹ و نیم میلیارد تومان ودیعه‌ی مسکن و پرداخت جهیزیه به ۲ هزار و ۵۰۰ زوج در استان در سال گذشته بخشی از عملکرد این نهاد در خدمت به مردم استان بوده است.

وی گفت: قطعاً حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های کمیته امداد منجر به تحولات عظیم در این نهاد به خصوص در حوزه خودکفایی می‌شود.

کد خبر 6085628

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان