Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@18:23:57 GMT

خرید 1.6 میلیون تن گندم از کشاورزان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۲۵۷

خرید 1.6 میلیون تن گندم از کشاورزان

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و 600 هزارتن گندم به ارزش دو میلیاردو 96 میلیون تومان از کشاورزان خریداری شده است.

ایران آنلاین / خرید تضمینی گندم همه ساله از اواخر اسفند ماه از شهرستان سرباز بخش پیشین سیستان و بلوچستان آغاز می شود و تا اواخر مهرماه در استان های سراسر کشور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیوند «اسماعیل اسفندیارپور» افزود: محصول فروخته شده از سوی گندمکاران پس از ثبت در سامانه های خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران بررسی و با تامین اعتبار لازم، پول گندمکاران پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: اکنون برداشت گندم هشت استان گرمسیری کشور از جمله خوزستان، جنوب فارس، ایلام (دشت عباس)، جنوب کرمان (جیرفت و کهنوج)، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان رو به پایان است.
وی اظهار داشت: طی روزهای آینده استان گلستان نیز به زمره برداشت کنندگان گندم کشور ملحق می شود.
به گفته اسفندیارپور، امسال نیز همچون سالهای گذشته پول گندمکاران با عاملیت بانک کشاورزی از سوی دولت تامین و پرداخت می شود.
براساس مصوبه شورای اقتصاد در سال زراعی 97 نیز همانند سال گذشته هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد به مبلغ 13 هزار ریال (1300 تومان) و گندم دوروم 13 هزار و 300ریال (1330 تومان) خریداری می شود که با نرخ سال قبل تفاوتی ندارد.
پارسال نزدیک 9 میلیون تن گندم به ارزش بیش از 114 هزار میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شد که با توجه به ذخایر سال 1395 همچنان خودکفایی در تولید این محصول استمرار پیدا کرد.
سال 1395 نیز 14 میلیون و 590 هزارتن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزارتن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری شد که قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13هزار و 68 ریال بود که مقرر شد بخشی از گندم به کشورهای هدف صادر شود.
سال زراعی از ابتدای مهرماه هر سال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده