Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:10:09 GMT

بیمار پیوند قلب و کلیه مادر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۲۷۷

بیمار پیوند قلب و کلیه مادر شد

تهران - ایرنا - مسئول پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری (دارآباد) اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور، یکی از بیمارانی که همزمان پیوند قلب و کلیه را پنج سال پیش انجام داده بود توانست مادر شود.

دکتر بابک شریف کاشانی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی اهدای عضو (31 اردیبهشت) با بیان اینکه این بیمار نوزاد خود را در یکی از بیمارستان های تهران به دنیا آورد، گفت: خوشبختانه حال مادر و نوزاد خوب است و این مادر جوان توانسته است نوزاد دختری را با وزن 2 کیلو و 200 گرم به دنیا بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که متخصصان و پزشکان فرایند بچه دار شدن این مادر را که پیوند همزمان قلب و کلیه را دریافت کرده است، به شدت رصد و مراقبت کردند به گونه ای که تمام تیم پزشکی مراقب مادر، طی 9 ماه گذشته در حالت اضطراب به سر می بردند تا مبادا اتفاق ناخوشایندی برای مادر رخ دهد.
شریف کاشانی خاطر نشان کرد: حال که این مادر جوان توانسته است به سلامت نوزاد خود را به دنیا بیاورد، نشان دهنده این است که تیم پزشکی مراقب او به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.
این پزشک فوق تخصص قلب همچنین شمار بیمارانی را که به طور همزمان پیوند قلب و کلیه گرفته اند ، 12، 13 نفر در کشور بیان کرد که تا زمان حاضر مورد بارداری در هیچ کدام از بیماران مونث به وقوع نپیوسته بود و این مورد اخیر تنها مورد بارداری در این نوع بیماران در کشور به شمار می آید.
ادامه دارد...
اجتمام * 1776 *1569

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت پيوند عضو مادر شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در یکهزار و چهارصد و نودمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی مظفر وحدانی ۲۸ ساله  که از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از دریافت رضایت از خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد زنده یاد مظفر وحدانی در بیمارستان منتصریه به آقای ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی تصریح کرد: قلب مرحوم مظفر وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) به آقای ۵۵ ساله ساکن تربت جام پیوند شد.

خالقی بیان کرد: قرنیه‌های زنده یاد مظفر وحدانی جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست ایشان برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • فیلم/ وداع جانسوز مادر فلسطینی با نوزاد شهیدش
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند