Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:23:54 GMT

زیرساخت توسعه ورزش اسکواش در سمنان مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۳۴۳

زیرساخت توسعه ورزش اسکواش در سمنان مطلوب نیست

سمنان- ایرنا- رییس هیأت اسکواش سمنان گفت: زیرساخت توسعه ورزش اسکواش در استان برای پرورش ورزشکاران حرفه ای مطلوب نیست.

امیر قرائیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون 150 ورزشکار مرد و 100 ورزشکار زن در این رشته ورزشی در استان فعالیت می کنند و در همه شهرستان‌های سمنان هیأت اسکواش فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که از ظرفیت های مهم این رشته ورزشی در سمنان استقبال بی نظیر مردم است، اظهارداشت: به لحاظ سخت افزاری و زمین تمرین با مشکلات جدی مواجه‌ هستیم که مسوولان ورزشی باید برای رفع این چالش، تدبیری اتخاذ کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مرکز استان تا حدودی تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به تامین دغدغه ورزشکاران اقدام کنیم، ولی در شهرستان‌ها مشکلات اسکواش بازان جدی تر است.
رییس هیأت اسکواش سمنان در ارتباط با اقدامات انجام شده برای جذب حامی مالی، یادآور شد : رایزنی زیادی با صاحبان واحدهای تولیدی در چند سال گذشته انجام شده ولی به دلیل مشکلات اقتصادی این بخش چندان موفق نبوده ایم.
وی با اشاره به حمایت مطلوب اداره کل ورزش و جوانان استان از این رشته ورزشی، افزود: اعتبارات در حد رفع نیازهای ما نیست ولی آنچه که در توان این سازمان است به این رشته ورزشی هم اختصاص داده می‌شود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از 30 هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد که 250 نفر در رشته اسکواش فعال هستند.
6026/7342

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش اسكواش زيرساخت سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صادق ستاری فرد روز چهارشنبه در جمع مدیران مدارس شهرستان ارومیه افزود: مدرسه محل‌ کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان است و هنر معلم شناسایی استعداد دانش آموزان و هدایت آنان براساس این استعداد است.

وی اضافه کرد: در حوزه تربیت بدنی و سلامت یک برنامه مهم آموزش یک‌ رشته ورزشی، هنری و یا یک رشته مهارتی به دانش آموزان است.

ستاری فرد بیان کرد: مهمترین زیرساخت تحقق اهداف تربیت بدنی توانمند شدن معلمان است و داشتن تجهیزات و زیرساختها و اینکه آموزش ها هدفمند و نظام مند باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه های طراحی شده حول سه محور و بر مبنای سند تحول است که طی کارهای پژوهشی احصا شده است.

وی با بیان اینکه تحول باید حول سه محور باشد که سرمنشا آن مدیران و محور نیروی انسانی است اظهار کرد: معلم محور همه تحولات است و نیروی انسانی می‌تواند مبدا و منشا تحول باشد و دانش‌آموزان به عنوان نرم‌افزار اصلی تعلیم و تربیت در دست معلمان هستند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه محتوا و برنامه محور دوم و معلم نیازمند کتاب خوب برای تدریس است گفت: ولی باوجود تمامی این ملزومات محوراصلی معلم است.

وی با بیان اینکه در بخش سوم برنامه اصلی باید ارائه شود تا برنامه محور یا نتیجه محور بودن آن مشخص شود اضافه کرد: مدیر مدرسه تضمین کننده جریان تعلیم و تربیت اصلی در کشور است ولی همه فرهنگیان مسوولیت مهمی دارند.

ستاری فرد گفت: مدرسه فقط محل درس نیست و هیچ کسی نمی‌تواند جای تربیت را پر کند معلم فقط مدرس برای انتقال برخی معلومات نیست و معلم دانشی به دانش آموزان منتقل می‌کند که تبدیل به نگرش و رفتار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بین رسالت و ماموریت تفاوت وجود دارد افزود: رسالت معلم تربیت نسل سالم با نشاط است.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی فضای ورزشی استان آذربایجان غربی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد ادامه داد: این درحالی رخ داد که در کل کشور این رشد ۵۰ درصد بود.

این گردهمایی با حضور بیش از ۲۷۰ مدیر از مدارس شهرستان ارومیه به مدت یک روز در سالن نیلوفر مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود