Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@11:24:09 GMT

خرید تضمینی گندم خوزستان از مرز یک میلیون تن فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۶۴۰

خرید تضمینی گندم خوزستان از مرز یک میلیون تن فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش حسین‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی  و ۲۹ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ گفت: غلات به ویژه گندم به لحاظ نقش پراهمیت آن در الگوی غذایی مردم جهان که ایران از آن تبعیت می‌کند تنها از جنبه اقتصادی جای بحث ندارد، بلکه از جنبه‌های سیاسی و استراتژیک قابلیت بررسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهداف خرید تضمینی محصولات کشاورزی را حمایت دولت از تولید محصولات کشاورزی (گندم، برنج، جو و... )، ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی اعلام کرد و  شرکت غله منطقه ۴ با بهره‌گیری از ۱۰۲ مرکز خرید، مقدار گندم تضمینی در قالب ۱۲۵ هزار و ۲۶۷ محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کرده است، از این میزان محصول شامل یک هزار و چهار تن گندم معمولی و ۴۶ هزار تن گندم دروم است.

حسین پور بیان کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌های مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکنون بیش از پنج هزار و ۲۴ میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهاردرصد و دو درصد غیرمفید با قیمت ۱۳ هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال خریداری کرده است. 

مدیرعامل شرکت غله منطقه ۴ خوزستان بیان کرد: از ۲۵ شهرستان درگیرخرید گندم استان، تنها شهرستان های ایذه و باغملک آن هم به دلیل شرایط آب و هوایی اقدام به خرید نکرده اند و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

حسین پور اظهار کرد: در سال گذشته تا پایان فصل خرید، یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن گندم خریداری شد و بر آورد امسال بر اساس نظر سازمان جهاد کشاورزی، نوید خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن داده شده است.

کد خبر 4301494

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم کشاورزی خوزستان ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران خرم آباد اشتغال بیرجند مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه

صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با آغاز برداشت گندم از مناطق گرمسیری خرید تضمینی این محصول از طریق مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی آغاز شد و تاکنون ۷۲ تن گندم از کشاورزان شهرستان قصرشیرین خریداری شده است.

صفایی افزود: هر ساله شبکه تعاونی‌های روستایی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود نسبت به خرید تضمینی گندم بصورت مباشرتی اقدام می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: همزمان با خرید گندم، ۵۳ تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده است.

صفایی اظهار داشت: همه مراکز خرید نسبت به تجهیز، اخذ استاندارد باسکول‌ها و تعمیرات مورد نیاز اقدام کرده اند و در دورترین نقاط استان نیز تجهیز و آماده سازی شده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد