Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: 63 طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده در کرمانشاه اجرا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سرهنگ ملک حسین براری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد درباره امنیت و پاکسازی پارک کوهستان و طاقبستان اظهار داشت: در طاقبستان به دلیل داشتن اماکن تفریحی و تاریخی علاوه بر تقویت کلانتری محل از نظر نیرو و افزایش گشتهای محله، با تاکید بر پوشش مستمر نیروهایی از طریق گشتهای یگان امداد، یگان فوریتهای پلیسی 110 و حتی گشتهایی از مجموعه امنیت و واحد تجسس شهرستان با لباس مبدل برای پیشگیری از جرائم مردم آزاری و مزاحمتها گسیل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این گشتها به صورت موتوری و خودرویی به ویژه با استفاده از ظرفیت یگان ویژه به خصوص درروزهای تعطیل به کارگیری می شوند، افزود: در راستای برخورد با مزاحمین، عرضه کنندگان مواد مخدر و آنان که در مسیرهای منتهی به طاقبستان اقدامات ممنوعه انجام می دهند نیز به صورت میدانی اما مستمر  طرح هایی نیز اجرا کردیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از پلمپ مکان هایی در طاقبستان یا مسیرهای منتهی به طاقبستان که تخلف داشتند خبر داد و گفت: علاوه بر توجه به مسائل امنیتی از نظر بهداشتی نیز در بحث اغذیه فروشی، واحد امنیت انتظامی که اماکن نیز زیر مجموعه آن است ورود کرده ایم.

سرهنگ براری عنوان کرد: همچنین با توجه به حساسیت فرماندهی انتظامی استان نسبت به مجموعه پارک کوهستان و طاقبستان گشتهایی از ستاد استان متشکل از پلیس های تخصصی و معاونتهای مربوطه به ظرفیت کرمانشاه اضافه می شود.

وی افزود: علاوه بر لزم ورود جدی برخی از ارگان ها و دستگاه ها، مشارکت بیشتر مردمنیز ضروری است و تقاضا می شود مردم با مشاهده مواردی از تخلفات نظیر شرارتها، عرضه مواد مخدر و کالاهای ممنوعه یا در مسائل امنیتی که برای مردم آزار دهنده است از طریق 110 اطلاع رسانی شود.

وی از تشدید اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در تفرجگاه ها خبر داد و افزود: عده ای از مردم اصلا اطلاع رسانی نمی کنند و عده ای نیز دیر با پلیس ارتباط برقرار می کنند افزون بر اینکه خواستار مشارکت بیشتر مردم هستیم از دستگاه هایی که در مدیریت پارک کوهستان و طاقبستان نقش دارند نیز مطالبه گر هستیم.

سرهنگ براری با بیان اینکه مسئولین ارشد انتظامی نیز به صورت میدانی و مستمر بر حضور گشتها و عملکرد آنان نظارت می کنند گفت: همچنین در این میان جلساتی مستمر با دادستان ومعاونین ایشان در بحث تفرجگاه ها از جمله طاقبستان برگزار می شود و با همکاری مراجع قضایی با افراد دستگیر شده سارق، عربده کش یا مزاحمین به شدت برخورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: طرح های ارتقای امنیت اجتماعی نیز متناسب با مطالبات مردم در زمینه های مختلف در پارکها و تفرجگاه ها و در سطح محلات در دستور کار است و معاون دادستان به عنوان قاضی ویژه در تمامی این طرح ها حضور می یابد.

سرهنگ براری درباره برخورد با روزه خواری در ماه مبارک رمضان گفت: به منظور رفاه حال مسافرین شماری از مغازه داران و رستوران ها در محوطه طاقبستان و پارک کوهستان با همکاری پلیس اماکن عمومی و با رعایت تمام موازین شیفت بندی شده تا برای مردم ایجاد مزاحمت نشود، البته در این میان فعالیت دستفروشان نیز ممنوع است. همچنین با ابلاغ به تمام واحدهای گشتی با تظاهر کنندگان به روزه خواری نیز با جدیت و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های قضایی برای برخورد با روزه خواری انجام شده افزود: مردم نیز اگر مکانی در سطح محلات دیدند که از دید پلیس مخفی است و بدون رعایت موازین شرعی به ویژه اقدام به عرضه مواد غذایی می کند اطلاع رسانی کنند.

سرهنگ براری از اجرای 36 طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده در کرمانشاه خبر داد و گفت: برخورد با سارقین، اراذل و اوباش و مزاحمین و عرضه کنندگان مواد مخدر در این طرح ها  بر روی مسائل امنیتی اثرگذار بوده است.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده انتظامی تهران: طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب از امروز آغاز شده است/ افرادی که به هشدار‌های قبلی پلیس توجه نکردند، از امروز به صورت ویژه در سطح شهر مورد تذکر قرار می‌گیرند

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب از امروز آغاز شده است.

طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف که عمدتا مربوط به برخورد با مصادیق کشف حجاب می‌شود، از امروز و تحت عنوان «طرح نور» به اجرا درآمد. طرحی که به گفته سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همه معابر و اماکن عمومی کلید خورده است. 

محمدیان همچنین دلیل اجرای این طرح را «رعایت قانون» و «مطالبه مردم متدین» اعلام کرد و گفت: مردم ما به قانون مداری و رعایت قانون شهره هستند و فقط درصد کمی از مردم نسبت به رعایت قانون بی‌توجهی می‌کنند. همانطور که قبلا اطلاع‌رسانی شده بود. از امروز پلیس تهران هم مانند سایر استان‌ها اقدامات خود در مورد قانون‌شکنی در مورد حجاب را آغاز خواهد کرد. این موضوع هم قانونی است و هم در خواست مردم است. پلیس به درخواست مردم مومن و متدین کشورمان و انتظاراتی که از جامعه اسلامی دارند، عمل کرده و با افرادی که ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی را ترویج می‌دهند، برخورد می‌کنند.

­به گفته رئیس پلیس پایتخت در اجرای طرح نور، افرادی که به هشدارهای قبلی پلیس توجه نکردند، از امروز به صورت ویژه در سطح شهر مورد تذکر قرار می‌گیرند و اقدام قانونی در مورد آنان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مردم خوبمان این است که همگی با پلیس همکاری کنند، گفت:‌ از مردم انتظار داریم که مانند ایام نوروز در حوزه ماموریتی رعایت حجاب و عفاف با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند تا ان‌شاالله نیازی به اقدام پلیسی و دستگاه قضایی نباشد.

محمدیان همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پلیس چه تخلفی با متخلفان در این حوزه خواهد کرد، گفت: تخلف با جرم فرق دارد. رعایت حجاب قانون است و سرپیچی از قانون جرم است. کسی که قانون را رعایت نمی‌کند، مرتکب جرم شده است. کشف حجاب مساوی با قانون شکنی است و پلیس براساس قانون با قانون شکنان برخورد خواهد کرد. البته امیدوارم که شاهد قانون شکنی نباشیم.

پیش‌تر نیز فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر و اعلام کرده بود:‌ « فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن تبریک عید سعید فطر و تقدیر از تمامی هموطنان قانون‌مدار  به سبب رعایت ارزش ها و موازین دینی و اخلاقی جامعه، به اطلاع می رساند که در چارچوب مطالبات عمومی  و بر اساس وظایف قانونی ، طرح حجاب و عفاف از روز شنبه بیست وپنجم فروردین ماه در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت  بیشتر دنبال خواهدشد

 به همین سبب ،از همه شهروندان محترم ، به ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می‌شود به منظور رعایت قانون و حفظ ارزش های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را  آنگونه که شایسته است رعایت کنند.  پلیس ضمن اطمینان از رعایت موازین اخلاقی و حریم عفاف توسط قاطبه شهروندان،یادآور می شود که ناگزیر ، براساس وظایف خویش، با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی می‌کند. از همین روی، از آنان انتظار دارد که به ارزش های قانونی احترام بگذارند و کنش و پوشش خود را در آن چارچوب تنظیم کنند.»

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا نیز سال گذشته از برخورد با کشف حجاب در سه حوزه معابر عمومی، خودرو و اماکن خبر داده و گفته بود:‌ « بر این باور هستیم که بانوان عزیز ایران بانوانی عفیف و اخلاق محور هستند که به سلامت جامعه توجه دارند، چراکه سلامت جامعه در حفظ حجاب مناسب و در خور شأن آنهاست که بانوان عزیز آن را رعایت می کنند، اما عده قلیلی هستند که از این موضوع غافل مانده  و رفتاری غیر از این دارند، لذا  انتظار داریم واحدهای فرهنگی هم به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند تا آن عده قلیل نیز متوجه این غفلت شوند. پلیس در سه حوزه معابر عمومی، خودرو و اماکن که کشف حجاب بعضا در آنها صورت می گیرد اقدام هایی را به صورت جدی برنامه ریزی اجرایی خواهد کرد.»

رادان همچنین از استفاده از فن‌آوری و تجهیزات پیشرفته برای شناسایی فرد خاطی در حوزه معابر عمومی خبر داد و گفته بود: در ابتدا به این فرد تذکر داده خواهد شد و بعد از آن فرد با مدارک به حوزه قضائی معرفی شده تا به پرونده‌اش رسیدگی شود. در حوزه خودرو بار اول تذکر داده خواهد شد و درصورت تکرار به هر نحو ممکن خودرو، توقیف سیستمی و در مرحله بعد توقیف در محل و سپس در مرحله آخر انتقال خودرو به پارکینگ صورت خواهد گرفت و همینجا از رانندگان عزیز به ویژه مالکان خودرو می خواهیم در این خصوص دقت کافی را داشته باشند. صنوفی که متصدیان آن احیانا کشف حجاب می کنند حتما مورد توجه جدی قرار گرفته و به آنها تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار اخطار پلمب و در نهایت پلمب واحد صنفی در دستور کار قرار می گیرد این مورد شامل باغ تالارها، رستوران ها و مراکزی از این دست هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر
  • قاطعانه با زمین‌خواری و ویژه‌خواری در استان بوشهر برخورد می‌شود
  • کشف جرائم حوزه سرقت، با همکاری مردم با پلیس
  • فرمانده انتظامی تهران: طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب از امروز آغاز شده است/ افرادی که به هشدار‌های قبلی پلیس توجه نکردند، از امروز به صورت ویژه در سطح شهر مورد تذکر قرار می‌گیرند
  • سردار محمدیان: طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی از امروز آغاز شد+ فیلم
  • آغاز اجرای طرح نور برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
  • آغاز طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
  • طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی از امروز آغاز شد
  • طرح برخورد با ناهنجاری اجتماعی از امروز آغاز شد
  • آغاز طرح برخورد با ناهنجاری اجتماعی از امروز