Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دومین تولید کننده سیر در کشور است گفت: بازارچه فصلی سیر برای نخستین بار در زنجان راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عبدالله جعفری در گفت‌وگو باموج رسا; با اشاره ایجاد بازارچه عرضه مستقیم سیر در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر بازار حراج فصلی و عرضه مستقیم محصول سیر با همکاری مجموعه پایانه صادراتی و مرکز پشتیبانی میادین میوه و تره بار استان در محل اتوبان زنجان- قزوین، جنب عوارضی ایجاد و آماده پذیرش حضور تولیدکنندگان بدون اخذ هیچ گونه هزینه ای برای عرضه مستقیم به صورت عمده و خرده فروشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تجار و صنایع فرآوری نیز می‌توانند با مراجعه به این بازار حراج فصلی، به صورت مستقیم و بدون واسطه سیر مورد نیاز خود را تامین کنند.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان شهرستان طارم استان زنجان را دومین تولید کننده سیر در کشور عنوان کرد و افزود: بهره برداران طارمی امسال از 2 هزار هکتار سطح زیر کشت سیر در این شهرستان بالغ بر 80 هزار تن محصول برداشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سیر مرغوب و صادراتی شهرستان طارم استان زنجان موسوم به سیر صورتی در حال برداشت و عرضه به بازار است، تصریح کرد: سیر تولیدی در این استان به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب منطقه و شیوه کاشت، داشت و برداشت آن از ظاهر، کیفیت، طعم و عطر بسیار عالی برخوردار بوده به طوری که بازار سیر طارم به بازار معین عرضه محصول و محل حضور تجاز و بازرگانان داخلی و خارجی از اقصی نقاط کشور و دنیا تبدیل شده است.  

جعفری با اشاره به اینکه استان زنجان دارای رتبه دوم تولید سیر از نظر سطح و تولید در کشور بوده و یکی از قطب های تولید سیر به حساب می آید، بیان کرد: امسال بالغ بر 80 هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه سیر تولیدی استان زنجان همه ساله بازارهای ثابتی در کشورهای بزرگ از جمله کشور روسیه دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آماده ارایه هرگونه مشاوره، راهنمایی و همکاری‌های لازم به منظور افزایش سطح دسترسی و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان، صنایع فرآوری و تجار است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: شرکت های تعاونی موجود در منطقه توانایی جمع آوری، آماده سازی، بسته بندی و تحویل سفارشات واحدهای متقاضی متناسب با سلیقه و سفارش را دارند و می توانند زمینه تامین محصول سیر مورد نیاز متقاضیان را به صورت مستقیم و بدون واسطه فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: برداشت و عرضه سیر تازه در استان زنجان تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  همکاری دستگاه ها برای اختصاص اراضی در قالب طرح جهش تولید مسکن یکی از مهم ترین اقدامات در راستای تقویت و تسریع اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن است گفت: طبق قانون طرح جهش تولید مسکن باید تمامی دستگاه ها اقدام به عرضه زمین به وزارت راه و شهرسازی کنند که در حال حاضر برخی از دستگاه ها همکاری لازم را انجام دادند و طبق آخرین آمارها وزارت جهاد کشاورزی بیشترین  زمین را به پروژه های نهضت ملی مسکن عرضه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر طبرق آخرین جلساتی که با دستگاه های مختلف از جمله وزارت نفت داشته ایم تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت منعقد شده و  نمایندگان وزارت نفت اراضی مازاد متعلق به این وزارت‌خانه را در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

مالکی با بیان اینکه  در قالب این تفاهم نامه  تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است گفت:  سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد