Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@09:53:08 GMT

دو متخلف شکار در نایین دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۷۷۰

دو متخلف شکار در نایین دستگیر شدند

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین از دستگیری دو نفر از متخلفان شکار که جزء اتباع بیگانه هم بودند، در زیستگاه عباس اباد نایین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز، علیرضا رضایی گفت: در راستای گشت و کنترل و حفاظت از زیستگاه ها، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نایین با همکاری کلانتری چوپانان موفق شدند دو نفر از اتباع بیگانه را دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: از این دو نفر بیگانه که به جرم زنده گیری پرندگان وحشی به پناهگاه حیات وحش عباس آباد و مزارع پیرامونی وارد شده بودند، تور مخصوص زنده گیری پرندگان و یک قطعه بلدرچین وحشی شکار شده کشف و ضبط گردید. 

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین بیان کرد: در حال حاضر پیگیری های لازم انجام و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری ارسال شده است.

به گزارش صاحب نیوز، برخی از اتباع بیگانه با شناسایی مناطق مستعد و داشتن مهارت لازم در زنده گیری انواع پرندگان وحشی تخلف نموده که در خصوص زنده گیری پرندگان در پناهگاه حیات وحش عباس آباد با هوشیاری به موقع ماموران و دستگیری آنان از تخلف بیشتر جلوگیری شده است.

پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین با دارا بودن حداقل پنج گربه سان از هشت گربه سان فعلی در ایران، یکی از مهمترین زیست بوم های خانواده گربه سانان در ایران و جهان محسوب می شود.

گونه های پلنگ ایرانی، یوزپلنگ ایرانی، کاراکال، گربه شنی و گربه وحشی هم اینک در نقاط مختلف این پناهگاه وجود داشته و احتمال حضور گربه پالاس نیز در پناهگاه عباس آباد وجود دارد.

منطقه حفاظت شده عباس آباد در 190 کیلومتری شهرستان نایین واقع شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را در خانه‌باغی در ساری کشف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، به امر شناسایی متخلف اقدام کرده و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده " توله شیر" را که به صورت غیرمجاز در خانه‌باغ  و مخفیگاه متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیرقانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ‌وحش تحویل داده شود.

بر اساس اعلام محیط زیست متخلف در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده و در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی