Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت: هم‌اکنون ۲۱۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری تخمین زده شده است. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیدعبدالرزاق موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از وظایف مهم اعضای کمیسیون حقوقی شورای شهر شیراز رسیدگی به شکایات، حسابرسی و بررسی عملکرد سالانه شهرداری است و در حال حاضر بیشترین پرونده حقوقی در دادگاه‌های این شهر متعلق به شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: این موضوع زیان‌های بسیاری به شهرداری متحمل کرده و هم اکنون 2100 میلیارد تومان بدهی شهرداری تخمین زده شده  و  در حال حاضر بیش از 6 هزار نیرو در شهرداری باید تعدیل و برای جابه‌جایی آنان تدبیری اندیشیده شود. 

موسوی افزود: براساس مستندات نیمی از جمعیت مجموعه شهرداری در اردیبهشت ماه سال گذشته و در زمان انتخابات شورای اسلامی جذب شدند که در حالی که حاضر به منع فعالیت و بیکاری آنان نیستیم باید تلاش کنیم این موضوع را با تدبیر پیش ببریم. 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: برای رفع مشکلات موجود برگزاری مناقصات و مزایده‌هایی که از سوی شهرداری برگزار می‌شود، 19 پیشنهاد به مجموعه شهرداری اعلام شده تا برای رفع نواقص این پیشنهادها را اجرا و عملیاتی کنند.

وی افزود: مقرر شده اختیار انعقاد قراردادهای شهرداری تا سقفی مشخص مشروط به اطلاع شورای شهر به این مجموعه واگذار شود و اگر از سقف تعیین شده بالاتر رفت، داشتن مصوبه‌ شورای شهر الزامی است.

این عضو شورای شهر شیراز گفت: پیشنهاد راه‌اندازی شورای حل اختلاف دعاوی شهرداری داده شده که امید است هرچه سریع‌تر برای کاهش پرونده‌های شهرداری ایجاد شود. 

وی با بیان اینکه روند تهیه قراردادها با مشکل جدی روبه‌رو است که باید اصلاح شود، تصریح کرد: امروز قابل توجیه نیست که به لحاظ حقوقی واحد قراردادها مسیری غیر از حقوقی داشته باشند. 

موسوی با تاکید بر اینکه شهردار شیراز برای محقق شدن بودجه 97 مکلف شده تا راهکاری اعلام و پیشنهاد بدهد تا بتوانیم تمامی بودجه امسال را محقق کنیم افزود: امروزه شهرداری شیراز به سمت اقتصاد پایدار است تا بتواند درآمدهای شهرداری را افزایش دهد و به ساخت‌وساز متکی نباشد.

انتهای پیام/ ز

R41382/P41362/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر زنجان: میدان بسیج نباید حذف شود

عضو شورای شهر زنجان درباره اختلاف نظر استانداری با شهرداری درباره جانمایی المان غواص گفت: ما معتقدیم در ورودی شهر، نباید تقاطع غیرهمسطح احداث شود چراکه نماد شهری از بین می‌رود. برای حل معضل ترافیک زیرگذر احداث شود و میدان بسیج جای خود باقی بماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، 19 دی ماه سال گذشته بود که علیرضا فیروزفر شهردار زنجان اعلام کرد که المان غواصان دریادل با مصوبه شورای شهر و با 193 میلیارد ریال اعتبار در میدان بسیج نصب خواهد شد. از آنجایی که رزمندگان زنجانی به عنوان غواص در عملیات‌های مهم دفاع مقدس حضور داشتند، این شهر به نام غواصان دریادل نیز معروف شده است. نماد غواصان دریادل که قرار بود در میدان بسیج جانمایی شود یک فین غواصی بود که در آب فرو می‌رود و دارای 30 متر ارتفاع با نورپردازی منطبق با نماد بود.

همین موضوع سبب شد که دفتر فنی معاونت عمرانی استانداری زنجان به این اقدام شهرداری واکنش نشان دهد و اعلام کند که در طرح جامع شهری زنجان، میدان بسیج زنجان به عنوان تقاطع غیرهمسطح دیده شده و جانمایی المان غواص، سبب تأخیر در اجرای این پروژه خواهد شد.

با همه این تفاسیر، حدود 10 روز پیش بود که اطراف میدان بسیج (ورودی شرقی شهر زنجان) با حفاظ‌هایی پوشیده شد تا کارگاه ساخت آن برای جانمایی المان غواصان دریادل تجهیز شود؛ همین موضوع سبب افزایش تنش‌ها بین مسئولان استانی با شهرداری زنجان شد و بالاخره قرار شد اجرای این طرح تا اظهارنظر نهایی شورای ترافیک منتفی شود.

علی محمودی سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری زنجان هم چند روز پیش به طور رسمی اعلام کرد که طبق تصمیمات اتخاذ شده اجرای نماد المان غواصان دریادل تا اظهارنظر نهایی شورای ترافیک استان تعلیق شد.

وی گفت: نماد میدان بسیج شهر زنجان با طرح غواصان دریادل با مصوبه کمیسیون ماده پنج استان در شهریور ماه 1400 به طراحی نهایی رسید و تعویق اجرای طرح قبل از آغاز ساخت نماد و در مرحله تجهیز کارگاه از طرف معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری زنجان برای بررسی های ترافیکی پیشنهاد شد.

 سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری زنجان اعلام کرد: در این راستا تجهیز کارگاه این پروژه متوقف و اجرای آن تا اظهار نظر نهایی شورای ترافیک استان تعلیق شد.

منصور مرادلو عضو شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: وقتی پروژه‌ای در سامانه مناقصه برای انتخاب پیمانکار قرار می‌گیرد به این معنی است که اجرای پروژه هیچ مشکلی ندارد و کاملاً اسناد و مدارک آن برای اجرا آماده شده است.

وی گفت: پس بنابراین دلیلی نداشت پروژه حین انجام کار متوقف شود و از نظر شورا، شهرداری کاملاً به قوانین و مقررات عمل کرده است. البته مسئولان استانداری معتقد هستند که این طرح در شورای پنجم انجام شده و در آن زمان که مجوزهای لازم داده شده برخی ملاحضلات وجود نداشت و اکنون امکان این وجود دارد که در ورودی شرقی شهر زنجان تقاطع غیرهمسطح ایجاد شود و باید بررسی کاملی صورت گیرد.

عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: ما معتقد هستیم در ورودی شهر، نباید تقاطع غیرهمسطح احداث شود چرا که ورودی و نماد شهری از بین می‌رود. اگر قرار باشد چاره‌ای برای حل معضل ترافیکی انجام شود نهایتاً زیرگذری احداث می‌شود و میدان بسیج باید جای خود باقی بماند.

وی گفت: با تمام این توصیفات، ما منتظر اعلام نظر فوری معاونت امور عمرانی استانداری زنجان هستیم و باید هرچه سریعتر نظر خود را اعلام کند تا در زمینه جانمایی المان غواص چاره‌ای بیندیشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر زنجان: میدان بسیج نباید حذف شود
  • بخشی از بدهی‌های بانکی شهرداری تهران با مولدسازی تسویه شد
  • ‌برپایی تورهای شهروندی عمران و پیشرفت در شیراز
  • آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه
  • امحای محصولات کشاورزی کاشته شده با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح بلوار چمران شیراز
  • تجهیز بزرگراه‌های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند