Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@09:51:11 GMT

«ایران ساخت» فراخوان دور دومش را منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۸۸۸

به گزارش ایلنا، فراخوان دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» منتشر شد.

دومین دوره جشنواره «ایران ساخت» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شعار «فناوری ایرانی در خدمت کسب و کار ایرانی» در شش بخش برگزار خواهد شد. 

شش هدفی که برای برگزاری جشنواره «ایران ساخت» در نظر گرفته شده عبارت است از:

1-جریان‌سازی فرهنگی اقتصاد دانش‌بنیان برای کمک به تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی

 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگ‌سازی در جهت حمایت از تولیدات ایرانی و اشتغال‌افزایی برای سرمایه‌های انسانی کشور

 3. نفی واردات بی‌رویه و اجناسی که مشابه آن در داخل کشور با کیفیت مناسب تولید می‌شود

 4. زمینه‌سازی در جهت شکوفایی زیست‌بوم کار آفرینی و نوآوری با رویکرد اشتغال زایی

 5. فرهنگ سازی، ترویج و انتشار آثار تولید شده در فضای مجازی، رسانه‌ها و صدا و سیما، با کمک عناصر و فعالان فرهنگی و هنری کشور

 6. کمک به برندسازی و تجاری‌سازی کالاهای باکیفیت و دانش بنیان ایرانی

دومین جشنواره «ایران ساخت» در حوزه‌های ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، ایده بازار و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

حوزه ادبیات در سه بخش شعر، داستان کوتاه و مستندنگاری برگزار خواهد شد. در حوزه هنرهای تجسمی نیز آثاری در بخش‌های عکس، پوستر، تصویرسازی، اینفوگرافی و کاریکاتور ارائه می‌شود.

با توجه به این که رشته عکس دومین جشنواره «ایران ساخت» با مشارکت پانزدهمین جشن تصویر سال برگزار می‌شود، در این بخش، هیچ اثری توسط دبیرخانه «ایران ساخت» دریافت نخواهد شد.

در حوزه رسانه‌های دیداری و شنیداری نیز آثاری در بخش‌های فیلم مستند، فیلم کوتاه، برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی (پادکست، psa و...)، پویانمایی( موشن‌گرافی، اینفوگرافی و...) و کلیپ و تیزر تبلیغاتی توسط دبیرخانه جشنواره «ایران ساخت» دریافت خواهد شد.

همچنین در حوزه رسانه‌های دیجیتال نیز آثاری در بخش‌های وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و کاربردی، نرم‌افزارهای تلفن همراه، سامانه هوشمند و IOT و بازی‌های رایانه‌ای دریافت می‌شود.

حوزه ایده بازار دومین جشنواره «ایران ساخت» نیز به ایده‌های خلاق با موضوعات روش‌های معرفی، تبلیغ و ترویج کالا و کسب و کار ایرانی، کارآفرینان نوآور، الگوها و روش‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، صندوق‌های جسورانه و شتابدهنده‌های برتر و پایان‌نامه‌های کاربردی بهره‌برداری شده اختصاص یافته است.

در دومین دوره جشنواره «ایران ساخت» با توجه به اهمیت حضور و نقش دانش‌آموزان در جامعه، بخش جدیدی با عنوان «دانش‌آموزی» اضافه شده است که در حوزه‌های نقاشی و کاریکاتور، فیلم و عکس موبایلی، انشا و داستان کوتاه، نشریه دیواری، کارِ گروهی (فعالیت‌های گروهی از قبیل نمایش کاردستی و غیره در رابطه با ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی و حمایت از کالای ایران ساخت) و مدرسه فرهنگ‌ساز (حوزه ترویج کالای ایرانی و حمایت کالای ایران ساخت) برگزار خواهد شد.

جشنواره «ایران ساخت»، برای شرکت‌کنندگان خود شرایطی عمومی در نظر گرفته است که براساس آن، متقاضیان می‌توانند علاوه بر تولیدات جدید، آثار آرشیوی خود را که از بهمن سال 1392 (مصادف با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری) تولید کرده‌اند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. ضمن آن که این جشنواره به شکل تخصصی و رقابتی، بدون محدودیت سنی برگزار می شود و همه می‌توانند برای حضور در این رویداد فرهنگی و فناورانه، اعلام حضور کنند.

دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با هدف جریان‌سازی فرهنگی اقتصاد دانش‌بنیان برای کمک به تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و به دبیرکلی پرویز کرمی، در سال جاری برگزار و نمایشگاه و اختتامیه آن از چهارم تا هشتم دی  1397 در تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران ساخت جشنواره ملی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره که هشت تیم و بیش از ۱۰۰ نفر دانش آموز، مربی و داور شرکت کرده بودند، تیم‌های شهرستان دشتی و جم به ترتیب رتبه‌های اول و دوم و تیم‌های شهرستان‌های گناوه و کنگان رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

ثنا شیخیانی و کیاناغلامیان هر ۲ نفر از شهرستان دشتی به ترتیب صاحب عناوین بهترین دروازه بان و خانم گل جشنواره شدند. همچنین با انتخاب کمیته فنی، دلسا دهدشتی از شهرستان گناوه به عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب شد.

این مسابقات از طرف هیأت ورزش دانش‌آموزی و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان برگزار شده بود.

گفتنی است تیم فوتسال ابتدایی دختران استان در سال گذشته از بین ۲۵ استان کشور، مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.

کد خبر 6086197

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید