Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@12:12:42 GMT

تقویت ۳۳ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۹۱۳

تقویت ۳۳ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملاتی متعادل در گروه‌های پیش‌رو بود که رفت و برگشت برخی نمادهای معاملاتی از مجامع عادلی سالانه فرصتی برای تمرکز بورس‌بازها بر روی تک‌سهم‌های کوچک بازار ایجاد کرده بود.

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۷ با افزایش ۳۳ واحدی روی رقم ۹۵ هزار و ۱۳۶ واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص کل هم وزن، اما با افزایش ۶۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۲۹۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۹۲ واحدی به رقم ۱۰۱ هزار و ۶۹۵ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول، اما در حالی با افزایش ۲۰ واحدی به رقم ۶۷ هزار و ۷۶۲ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۸۷ واحدی عدد ۲۰۱ هزار و ۶۲۷ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۲ واحدی روی رقم یک هزار و ۱۰۹ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد مبارکه با ۶۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۳۲ واحد و پتروشیمی مبین با ۲۷ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۴۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۹ واحد وایران خودرو با ۲۰ واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۹۰۹ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۸ هزار و ۴۸۵ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پخش البرز، گروه صنعتی پاکشو و اوراق اختیار معامله خرید و فروش تبعی آن، سرمایه‌گذاری بوعلی، سیمان تهران، پشم شیشه ایران، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، قاسم ایران، دارویی لقمان، سرمایه‌گذاری مسکن، گلتاش، ایران تایر، قند نقش‌جهان، پاکسان، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، حمل و نقل توکا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی زاگرس فارمد پارس، قند نقش جهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، آلو مراد، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، سایپا دیزل، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، صنعتی به‌پاک، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، سبحان دارو، فولاد امیرکبیر کاشان، صنایع سیمان غرب، فولاد خراسان، فنرسازی خاور، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، داروسازی سبحان انکولوژی، قاسم ایران، فولاد هرمزگان جنوب بازگشایی شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بهداشتی ساینا به دلیل بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی بین‌المللی محصولات پارس به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت و نماد معاملاتی پتروشیمی فن‌آوران به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر از سوی مدیریت عملیات بازار شرکت بورس تعلیق شدند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۸۱۴ میلیون سهم تاپیکو به ارزش بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده روبرو بود. همچنین بیش از ۵۳.۵ میلیون سهم بانک گردشگری به ارزش ۴.۵ میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد. در فولاد مبارکه نیز امروز ۳۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان کد به کد شد همچنین ۱۵ میلیون سهم معدنی و صنعتی چادرملو به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان به کد‌های درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و بیش از ۴ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین کمتر از ۳ میلیون سهم آسان پرداخت پرشین به ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان به کد‌های درون گروهی سهامداران عمده انتقال یافت.

براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی شاهد رفت و برگشت نماد‌های معاملاتی از مجامع عادی سالیانه بود که با توجه به نیاز نقدینگی از سوی برخی سهامداران به نظر می‌رسید در گروه‌های پیش‌رو غلبه عرضه بر تقاضای سهام چربش بیشتری دارد با این همه تک سهم‌های برخوردار از ارزش بازار کوچکتر همچنان حرف آخر را در بازار برای بورس باز‌ها می‌زنند این در حالیست که علیرغم انتظار‌ها برای جبران بازدهی بازار سهام نسبت به سایر بازار‌های موازی، اما اغلب معامله گران نسبت به دورنمای بازار همچنان بی‌اطمینان هستند.

کاهش حجم معاملات اعتباری در بازار و در کنار آن دست و پا زدن اغلب کارگزاری‌های خصوصی برای ادامه حیات در چنین بازاری شرایط کلی معاملات بورس تهران را در وضعیتی رخوت آور و بی‌انگیزه قرار داده است هرچند که اخبار رانتی همچنان برای بورس‌باز‌های کم تعداد حکم طلا را دارد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QQT

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان بورس شاخص بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۲ هزار و ۸۳۳ واحد کاهش معادل ۳۹ صدم درصد در محدوده ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحد قرار گرفت.
نماد‌های شستا، فارس، وبملت، وامید و شبندر از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد فملی، فولاد، همراه و بوعلی با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، وبملت، فملی، فولاد، شپنا و خودرو هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۰۵ واحد کاهش به عدد ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحد رسید.
نماد‌های آریا، مارون، شگویا، زاگرس و سپهر از نماد‌های با تاثیر منفی و نماد‌های ارفع، تجلی و بگیلان از نماد‌های با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۱۷۸ نماد مثبت برابر ۶۱۶ نماد منفی بود. ۸۶ صف خرید مقابل ۲۹۱ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۵۷۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهام را به ارزش ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۲۲ میلیارد دلار بود.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار