Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@08:18:46 GMT

همكاری‌ ایران و یونان در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۶۹۵۰

همكاری‌ ایران و یونان در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای

پول‌نیوز - تفاهم‌نامه همكاری‌های حمل‌ونقلی بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و یونان با حضور مسئولان وزارت زیرساخت و حمل‌ونقل یونان در محل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به امضاء رسید.
به گزارش گروه حمل و نقل پول‌نیوز، رضا نفیسی مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان كه ریاست اجلاس دوروزه كمیسیون مشترك حمل‌ونقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و یونان را در تهران بر عهده داشت، اظهار داشت: اجلاس كمیسون مشترك همكاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای فی‌مابین دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری یونان به‌منظور توسعه هرچه بیشتر روابط حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین برگزار و در زمینه بررسی مسائل و مشكلات حمل‌ونقل كالا و مسافر بین دو كشور و سایر موارد مذاكره شد كه طرفین به توافقاتی دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نفیسی با بیان این‌که در این تفاهم‌نامه بر تسهیل عملیات حمل‌ونقل برای رشد اقتصادی در دو كشور تأکید شد، افزود: طرفین برای رفع هرگونه موانع در عملیات حمل‌ونقل دوجانبه تأکید نموده و آمار مربوط به حجم تجارت دو طرف و حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای را مبادله و رضایت خود را نسبت به روند رو به رشد همكاری مابین دو كشور ابراز كردند.

وی با اشاره به بندهایی از موافقت‌نامه‌ در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای كالا افزود: در این زمینه طرف ایرانی خواستار اجرای كامل بخش از ماده ۴ از موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین مورخ سال ۱۹۹۰ مبنی بر اجازه كامل بدون هیچ محدودیت یا انحصاری در مورد امكان حمل‌ونقل كالا از یا به كشور ثالث شد و مقرر شد طرف یونانی در كارگروه مشترك بعدی رسیدگی نماید.

وی خاطرنشان كرد: طرف ایرانی برخی از مشكلات به وجود آمده برای رانندگان كامیون ایرانی در قلمرو یونان ازجمله توقیف وسایل نقلیه را مورد اشاره قرار داد و طرف یونانی در زمینه رسیدگی به این موارد از طریق مقامات ذی‌ربط قول مساعد داد.

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در زمینه دستیابی بر توافق‌هایی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر، اظهار داشت: هر دو طرف علاقه خود را برای گسترش حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌‌ای مسافر بین دو كشور ابراز كرده و بر اجرای كامل ماده سوم جلسه اول كارگروه مشترك در آتن سال ۲۰۱۵ تأکید نمودند.

وی خاطرنشان كرد: طرف ایرانی پیشنهاد گسترش حوزه همكاری در سایر بخش‌های مرتبط با حمل‌ونقل را مطرح كرد ازجمله سامانه‌های هوشمند ITS)، برنامه‌های آموزشی ایمنی جاده‌ای، راهداری و سایر بخش‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و تبادل تجربیات و ارائه الگوهای موفق بین‌المللی كه مورد استقبال طرف یونانی قرار گرفت.

نفیسی با بیان این‌که برای تسهیل حمل‌ونقل كالا بین دو طرف توافق شد كه برای به حداقل رساندن زمان صدور ویزا برای رانندگان و متصدیان حمل‌ونقل اقدامات لازم به عمل آید، افزود: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل چندمنظوره طرف ایرانی اعلام كرد كه همكاری چندجانبه برای پیگیری راه‌اندازی راهگذر حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس – دریای سیاه بین كشورهای جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان‌، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان و یونان ضرورت دارد.

این گزارش اضافه می‌نماید این اجلاس در فضای دوستانه و سرشار از درك متقابل برگزار شد و موافقت‌نامه در ۱۸ بند تنظیم و به امضای رضا نفیسی مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و تریانتافیلوس رئیس اداره کل روابط خارجی و امور بین‌الملل وزارت زیرساخت و حمل‌ونقل كشور یونان رسید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: یونان حمل و نقل جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود