Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@23:09:14 GMT

مداخله عربستان و امارات در انتخابات آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۷۵۶۳

فرستاده ویژه یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در دیدار با پسر ترامپ، از کمک امارات و عربستان به پیروزی ترامپ در انتخابات خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل؛ دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016 با یک فرستاده ویژه از یک کشور حاشیه خلیج فارس دیدار کرده و این فرستاده به وی گفته است ولیعهدهای امارات عربی متحده و عربستان سعودی مایلند به پیروزی ترامپ در این انتخابات کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دیدار دونالد ترامپ جونیور با جرج نادر در اوت 2016 در برج ترامپ صورت گرفت که نخستین نشانه از پیشنهاد کشوری به جز روسیه برای کمک به کارزار تبلیغاتی ترامپ پیش از انتخابات بود.

در این دیدار همچنین یک استراتژیست سیاسی صهيونيستي به نام جوئل زامل حضور داشته است که ظاهرا شرکت وی طرحی را برای فریب دادن کاربران رسانه های اجتماعی برای رای دادن به ترامپ ارائه کرد. مشخص نیست آیا این طرح مورد استفاده قرار گرفت یا خیر.

این دیدار درست سه ماه پیش از انتخابات در برج ترامپ در نیویورک سیتی صورت گرفت. مشاوران تبلیغاتی ترامپ و یک وکیل روس که با کرملین ارتباطاتی داشت نیز در ژوئن همان سال در همین مکان با یکدیگر دیدار کرده بودند.

آلن فاترفاس، وکیل ترامپ جونیور، در بیانیه ای به نیویورک تایمز گفت که "پیش از برگزاری انتخابات سال 2016، دونالد ترامپ جونیور به خاطر می آورد که پیش از برگزاری انتخابات سال 2016 با اریک پرینس، جرج نادر و یک نفر دیگر که ممکن است جوئل زامل بوده باشد، دیدار کرده است. آنها درباره تریبون رسانه های اجتماعی یا استراتژی بازاریابی توضیحاتی ارائه کردند. وی به موضوع علاقه نشان نداد. همین و بس."

از قرار معلوم رابرت مولر، وکیل ویژه ای که وزارت دادگستری برای تحقیق درباره تلاشهای روسیه برای مداخله در انتخابات سال 2016 منصوب کرده است، سرگرم بررسی تعاملات بین نادر و زامل است.

وکیل نادر به این روزنامه گفت است، "وی با وکیل ویژه در این تحقیقات همکاری کرده است و همچنان به همکاری خود ادامه خواهد داد. "یک مقام عالی رتبه در عربستان سعودی نیز به نیویورک تایمز گفت: هرگز نادر را به کار نگرفته یا به وی اجازه نداده است تا از طرف ولیعهد صحبت کند.

اوایل این هفته کمیته قضایی سنا متن کامل مصاحبه خود با ترامپ جونیور را درباره دیدار ماه ژوئن 2016 وی با وکیلی که قول داده بود هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات را بی اعتبار کند، منتشر کرد.

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: عربستان آل سعود ترامپ انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!