Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@00:37:55 GMT

ظریف درباره تضمین‌های اروپا تردید دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۷۶۱۶

ظریف درباره تضمین‌های اروپا تردید دارد

به گزارش جهان نيوز، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس که با حضور وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی امنیت، وزیر اقتصاد و معاون وزیر امور خارجه برگزار شده بود، گفت: در این نشست ظریف درباره برجام و دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که وجود دارد مسائلی را تشریح کرد.

وی با اشاره به اظهارات ظریف در این جلسه بیان کرد: آمریکا اکنون از برجام خارج شده و ما با قرار دادن زمان محدودی با اروپا وارد مذاکره شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضایی‌کوچی تصریح کرد: بحث مهم اکنون آن است که آیا اروپایی‌ها می‌توانند بسته‌ای را که در برجام تعریف شده و تعهداتی که وجود دارد را به ما برای اجرای آن ضمانت لازم را بدهند و منافع ما را تأمین کنند.
رئیس کمیسیون عمران تأکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگی که می‌خواهند با ایران کار کنند خصوصی بوده و عمده سرمایه‌گذاری‌شان هم آمریکایی هستند اما آیا این شرکت‌ها می‌توانند در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کنند؟ یا اینکه این شرکت‌های اروپایی چه میزان از دولت‌های خود تبعیت دارند؟

وی گفت: ظریف در این نشست این چالش‌های موجود بر سر راه برجام را تشریح کرد و گفت که قرار است اروپایی‌ها مسیری را برای ما تعریف کنند تا توافقات در برجام مانند بیمه‌ها، کشتی‌رانی، مراوادت بانکی و.. انجام شود، اما بحث بر سر آن است که اروپا چه میزان می‌تواند به ما ضمانت دهد که البته شخص وزیر امور خارجه هم تردیدهایی درباره این موضوع داشت.

رضایی‌کوچی همچنین با اشاره به بررسی موضوع لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در نشست غیرعلنی امروز صبح هم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است، اما موضوع آن است که اگر FATF را مصوب کنیم فردا مصادیق تروریسم را چه کسی تعریف می‌کند؟ اگر حزب الله و سپاه را لیست تروریسم قرار دهند یعنی خودمان را شخصا قربانی کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران ادامه داد: این دیدگاه در بین برخی نمایندگان وجود داشت که تعریف مصادیق تروریسم در آینده مشکل ساز شود، البته اکنون این لایحه در دستور کار است اما برخی می‌خواهند که این لایحه از دستور کار مجلس خارج و تأیید نشود.

وی بیان کرد: برخی دیگر از نمایندگان هم اعلام کردند که اگر FATF را مصوب نکنیم بدان معناست که طرفدار تروریسم هستیم.

رضایی‌کوچی گفت: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در این جلسه از نمایندگان خواست تا لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم را بررسی و مصوب کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند
که اعتراض بر اسرار علم غیب کند

کمال سر محبت ببین نه نقص گناه
که هر که بی‌هنر افتد نظر به عیب کند

ز عطر حور بهشت آن نفس برآید بوی
که خاک میکده ما عبیر جیب کند

چنان زند ره اسلام غمزه ساقی
که اجتناب ز صهبا مگر صهیب کند

کلید گنج سعادت قبول اهل دل است
مباد آن که در این نکته شک و ریب کند

شبان وادی ایمن گهی رسد به مراد
که چند سال به جان خدمت شعیب کند

ز دیده خون بچکاند فسانه حافظ
چو یاد وقت زمان شباب و شیب کند

شرح لغت: جیب: گریبان/صهبا: باده/ ریب:شک و تردید.

تفسیر عرفانی:‌

۱- ویژگی‌های شما عبارت اند از: نجیب، درسخوان، قابل اعتماد، جسور، مصمم، پرهیزکار، جذاب و دلربا، رفیق دوست، اصیل، مودب، جدی، با وجدان، فرشته خو، خجول، منطقی، شریف، خیرخواه، واقع بین، پاک، دوست داشتنی، اهل گردش، ولخرج و دوستدار ثروت.

۲- حضرت حافظ در بیت‌های سوم، چهارم و پنجم می‌فرماید:

آن لحظه بوی خوش سیه چشم بهشتی پراکنده می‌شود که غبار میخانه، ما را عطر گریبان خود سازد.

* کرشمه ساقی آنگونه راه دل اهل اسلام را میزند که هیچ کس حتی صهیب از صحابه رسول خدا (ص) از باده نوشی نمی‌تواند بپرهیزد.

* کلید گنج نیکبختی و مقبولیت نزد صاحبدلان است. نباید کسی در این مساله شک و تردید کند.

حال خود باید نیت خود را تفسیر نمایید.

تعبیر غزل:

انسان زمانی به موفقیت و مراد خود می‌رسد که در این راه زحمت بسیار کشیده باشد. تو نیز اگر می‌خواهی به سعادت برسی هیچ شک و تردیدی به دل راه مده و بدان که وسواس و تردید عوامل بازدارنده و منفی هستند به سرزنش‌های بی خبران توجهی مکن تا به کمال مطلوب خود برسی.

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ناپولی برای استخدام کونته دچار تردید شد
  • تردید در یونایتد: احتمال بازگشت ستاره جنجالی
  • تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...
  • مایک منیان و تردید در مورد آینده‌اش در میلان
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود