Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان اسدی امروز در همایش هم اندیشی طرح ملی بازآفرینی شهری با تاکید براحیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استان افزود: تراکم جمعیتی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد دو برابر میانگین استان است.
وی گفت: برای اجرای این طرح سالانه باید ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده شهری در استان احیا شود، اما متاسفانه تا کنون از این برنامه عقب هستیم و موفق به انجام آن نشده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسدی با اشاره به اینکه کردستان یکی از ۹ استان پایلوت در اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری است گفت: طرح بازآفرینی شهری و گذربندی محلات از جمله اقداماتی است که اجرای صحیح و عملیانی آن باعث توسعه هر چه بیشتر شهر‌ها خواهد شد.
سلیمی مدیر امور شعب بانک مسکن در استان کردستان هم در این همایش با اشاره به اینکه استان کردستان سال گذشته کمترین آمار جذب تسهیلات برای بازسازی بافت فرسوده را داشته است گفت: پارسال سهمیه استان کردستان برای استفاده از تسهیلات بازآفرینی ۴ هزار و ۳۹۶ واحد بوده، اما متاسفانه تنها ۵۰۰ واحد از این تعداد به نتیجه رسیده است.
شریعتی رئیس شورای شهر سنندج و صالحی شهردار سقز هم به نمایندگی از شورا‌ها و شهرداری‌های استان مطالبی را درباره اهمیت و اهتمام مدیران برای اجرای این طرح بیان کردند.
احمدی باتمانی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کردستان بافت فرسوده حاشیه جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان از بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان خبر داد.

محمودرضا دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان توسط عوامل مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان آغازشده است.

وی افزود: شهرداری سمنان تسهیلات و مشوق‌های ویژه‌ای برای بازآفرینی با تاکید بر بازسازی، بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده شهری و خانه‌های قدیمی و تاریخی ارائه می‌دهد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در شهر سمنان ۵۷۳ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد میانی وجود دارد.

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در بازآفرینی شهری، باعث رشد و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری خصوصاً در محدوده بافت تاریخی می‌شود.

کد خبر 750843

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور