Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:13:28 GMT

عملیات تمرینی مدیریت بحران در قزوین هفتگی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۸۶۷۷

عملیات تمرینی مدیریت بحران در قزوین هفتگی شد

قزوین-ایرنا-مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: عملیات تمرینی (مانور) به منظور آمادگی مستمر دستگاه های استان در برابر حوادث غیرمترقبه از این پس هر هفته برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، ایرج زاهدپور روز یکشنبه در نشست مشترک کارگروه آموزش و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: با برگزاری عملیات تمرینی، نقاط ضعف دستگاه ها در مواجهه با حوادث غیرمترقبه کاهش یافته و از بین می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود جزو 11استانی است که بیشترین حوادث از جمله آتش سوزی، سیل، طوفان و سرمازدگی در آن اتفاق می افتد.
زاهدپور افزود: در صورت نبود تمهیدات و پیش بینی های لازم برای مقابله با این حوادث خسارت های جانی و مالی زیادی متوجه استان خواهد بود همان گونه که در سرما زدگی اخیر شاهد خسارت 20 هزار میلیارد ریالی به محصولات باغی و زراعی بودیم.
این مسئول، آموزش را پاشنه آشیل مدیریت بحران دانست و گفت: سال گذشته 800 مدرسه استان توسط جمعیت هلال احمر تحت آموزش های امداد و نجات و مقابله با حوادث قرار گرفت که این آموزش ها باید به صورت مستمر ادامه می یابد.
وی با تاکید بر لزوم آشناسازی مدیران و کارشناسان دستگاه های مختلف اجرایی به اهمیت بالای مدیریت بحران؛گفت: آشنا بودن مدیران به حوزه مدیریت بحران و اطلاع رسانی به مردم نقش مهمی در کاهش اثرات بلایای طبیعی دارد.
زاهد پورگفت: به منظور ارتقای آموزش ها در حوزه بحران سند آموزش برای کل دستگاه های استان تدوین شده که باید به طور جدی عملیاتی شود.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران مانور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان

به گزارش «تابناک»، مهرداد حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار نارنجی جوی در هرمزگان، اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های شب گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تصریح‌کرد: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافرین نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

حسن‌زاده ادامه داد: در حال حاضر برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان قطع است و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق است؛ البته این آمارها متغیر است و تلاش‌ها برای تعویض تیرهای برق در حال انجام است.

وی اظهار داشت: تا این لحظه آسیب دیدگی ۱۹۱ تیر برق فشار متوسط گزارش شده که از این بین ۱۴۱ تیر برق تعویض شده و مابقی تیرها نیز در حال تعویض هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد: از ۶۱ مورد سقوط تیرهای برق فشار ضعیف نیز ۴۱ مورد تعویض صورت گرفته و ۱۵۸ مورد نیز اصلاح پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق انجام شده است.

حسن‌زاده با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌اند که این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

وی بیان‌کرد: در حوزه آب نیز بالغ بر ۲۰ روستا آب شرب‌شان قطع شده است و عمده این قطعی‌ها به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق منطقه متأثر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز
  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • سقوط از ارتفاعات طارم سفلی قزوین ۲ فوتی برجا گذاشت
  • سقوط از ارتفاعات طارم سفلی قزوین ۲ فوتی برجای گذاشت
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار