Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@15:26:11 GMT

طرز تهیه میگو با چاشنی‌های هندی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۸۹۱۶

طرز تهیه میگو با چاشنی‌های هندی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پروتئین موجود در میگو کمک می‌کند هم زود سیر شوید و هم برای مدت طولانی تری سیر بمانید. علاوه بر اینها، این غذا سرشار از ادویه جات است که همه آن‌ها خواص درمانی و مفید مخصوص به خود را دارند.

 

معمولا مردم فکر می کنند غذاهای سالم طعم آنچنانی ندارند اما اگر به دنبال غذایی هستید که در عین سالم و کم کالری بودن طعم فوق العاده ای داشته باشد پیشنهاد ما میگو با ادویه جات هندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذاهای دریایی سرشار از پروتئین هستند و پروتئین یک گزینه عالی برای کمک به کاهش وزن است.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه یک غذای دریایی متفاوت 

غذاهای فرآوری شده را با قند اضافه شده و نمک زیاد طعم دار می کنند اما شما می توانید با کمک ادویه جات به سادگی و از راهی سالم این کار را انجام دهید. میگوها با برگ های کاهو سرو می شوند که سرشار از فیبر هستند بنابراین یکی دیگر از عناصر سیر کنندگی را هم به این غذا اضافه می کنید.

مواد لازم:

450 گرم میگو درشت
دو قاشق غذا خوری آب
یک قاشق غذا خوری سیر خرد شده
یک قاشق غذا خوری زنجبیل تازه بدون پوست، خرد شده
یک و یک دوم قاشق چای خوری شکر قهوه ای
یک قاشق چای خوری فلفل قرمز
یک قاشق چای خوری فلفل سیاه
یک قاشق چای خوری زیره خرد شده
یک دوم قاشق چای خوری پودر دارچین
یک چهارم قاشق چای خوری زرد چوبه
یک چهارم قاشق چای خوری میخک خرد شده
دو قاشق غذا خوری روغن کانولا
یک هشتم قاشق چای خوری نمک
یک و یک دوم قاشق غذا خوری آب لیمو تازه
70 گرم برگ کاهو تازه
میگو با چاشنی های هندی


روش پخت میگوی بسیار خوشمزه هندی:

میگوها را با یک دستمال کاغذی خشک کنید و روی یک ظرف بچینید. آب، سیر، زنجبیل، شکر، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زیره، دارچین، زردچوبه و میخک ها را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی میگوها بمالید. سپس اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق بمانند.
یک ماهی تابه بزرگ آهنی را روی حرارت بالا گرم کنید. دو قاشق چای خوری روغن اضافه کنید و ماهی تابه را تکان دهید تا تمامش چرب شود. وقتی روغن خوب گرم شد نیمی از میگوها را درون ماهی تابه قرار دهید. بدون اینکه میگوها را تکان دهید اجازه دهید بپزند تا قسمت زیر آنها رنگ قهوه ای طلایی به خود بگیرد، حدود 2 دقیقه. سپس میگوها را برگردانید و سمت دیگر را بپزید.

کمی میگوها را تکان دهید تا زمانی که ادویه جات خوب سرخ شوند و میگو بپزد، حدود 1 تا 2 دقیقه. میگوها را به یک بشقاب منتقل کنید و تمام قطعات ادویه به جا مانده را از ماهی تابه بیرون بیاورید. قبل از اینکه همین فرآیند را برای میگوهای باقی مانده انجام دهید خیلی سریع ماهی تابه را بشویید. وقتی پخت میگوها به پایان رسید با نمک و یک قاشق غذا خوری آب لیمو به آنها چاشنی بزنید.

دو قاشق چای خوری روغن باقی مانده را با برگ های کاهو و آب لیموی باقی مانده ترکیب کنید. سپس برگ ها را در یک ظرف بچینید و روی انها میگوها را قرار دهید. غذا آماده سرو است.

منبع:برترینها

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ادویه ضد آلزایمر

به گزارش «تابناک» به نقل از اطلاعات آنلاین،، مراقبت از بدن، فعال ماندن و تغذیه خوب به اندازه حفظ سلامت مغز مهم است. همه می‌خواهند از سلامت مغز خود برخوردار باشند، اما با افزایش سن، پیر شدن مغز نیز کاملاً طبیعی است. غذا بر حافظه، شناخت، خلق و خو و تمرکز تاثیر می‌گذارد، بنابراین یکی از بهترین راه ها برای تقویت سلامت مغز، غذا است.

مت وبستر، متخصص مواد غذایی و بنیانگذار Seasoned Pioneers، چهار مورد از بهترین ادویه‌هایی را که می‌توانند سلامت مغز را تقویت کنند، فهرست کرده است.

زنجبیل

زنجبیل نه تنها به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، بلکه یک ادویه قدرتمند در مورد سلامت مغز است. به گزارش بریستول لایو، زنجبیل حاوی صدها ماده شیمیایی گیاهی است که همگی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

زنجبیل از مغز در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

زنجبیل سطح مواد شیمیایی مغز سروتونین و دوپامین را افزایش می‌دهد (سطح پایین این مواد شیمیایی با افسردگی مرتبط است).

زنجبیل ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند.

زردچوبه

ترکیب اصلی آن، کورکومین، دارای خواص محافظت کننده عصبی است که به حفظ وضوح مغز کمک می‌کند. به تقویت عملکرد حافظه، کاهش مه مغزی و بهبود شناخت کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که کورکومین باعث افزایش سطح هورمون رشد BDNF می شود که در بیماران آلزایمر کاهش می‌یابد.

دارچین

دارچین، یک ادویه کلاسیک، مملو از آنتی اکسیدان هایی است که از تجمع پروتئین در مغز مرتبط با بیماری آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند. این ادویه نه تنها یادگیری و شکل گیری خاطرات جدید را تقویت می کند، به نورون ها کمک می کند تا ارتباطات جدید ایجاد کنند، بلکه این ادویه همچنین دارای آنتی اکسیدان بالایی است که از مغز در برابر آسیب های ناشی از استرس محافظت می کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه، یکی از پرمصرف ترین ادویه ها در سطح جهان، برای سلامت مغز نیز فوق العاده است. ترکیب دارویی اصلی آن، پیپرین، مملو از آنتی اکسیدان است.

این آنتی اکسیدان از سلول‌های سالم مغز در برابر آسیب محافظت می‌کنند. فلفل سیاه همچنین با تحریک مسیرهای شیمیایی به مغز، عملکرد شناختی و حافظه را تقویت می کند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی