Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@08:46:49 GMT

هیچکس با دلخوشی از ذوب آهن جدا نشده

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۸۹۸۹

هیچکس با دلخوشی از ذوب آهن جدا نشده

بازیکن اسبق تیم والیبال ذوب آهن که چندسالی است از ذوب آهن جدا شده و در تیم های تهرانی بازی می کند، صحبت هایی از شرایط تیم والیبال بانوان ذوب آهن می کند که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند سالی است که والیبال استان اصفهان تنها به تیم داری باشگاه ذوب آهن در بخش بانوان خلاصه می شود، هرچند در این بین رعد پدافند هم یکی دو سال در لیگ دسته یک آقایان تیم داری کرد اما تنها تیم ثابت اصفهان در سطح اول کشور یا همان لیگ برتر والیبال تیم بانوان ذوب آهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی که نزدیک به یک دهه از آخرین قهرمانی آن در لیگ برتر والیبال می گذرد و از سال ۸۸ بر روی سکوی دوم یا سوم لیگ برتر ایستاده است. یکی از بازیکنانی که در آخرین قهرمانی ذوب آهن حضور داشت نجمه عابدیان است، بانوی اصفهانی که زمانی لیبروی تیم ملی والیبال بانوان بود و در این فصل از رقابت های لیگ برتر در تیم سالوت تهران بازی می کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار ایمنا دلایل جدایی از ذوب آهن را تشریح می کند: 

چرا از ذوب آهن جدا شدید؟

در اصفهان شرایط بازی برای ما نبود و مربی هم بازی به ما نمی دادند، ذوب آهن کلاً سلیقه ایی بود و آن زمان اولین بازیکنی بودم که از ذوب آهن جدا شدم و موفق شدم در تیم دیگری بازی کردم. سال ۸۹ از ذوب آهن جدا شدم، تا آن زمان هر کسی که به هر دلیلی از ذوب آهن می رفت دیگر نمی توانست در تیم دیگری هم بازی کند یا به نوعی اجازه نمی دادند که بازی کند.

یعنی وقتی از ذوب آهن جدا شدید به تیم مقابل می گفتند شما را به خدمت نگیرند یا شما را در ترکیب قرار ندهند؟

بله. امسال هم شرایط همینطور بود، از سال ۸۹ که از ذوب آهن جدا شدم طوری رفتار کردند که مثلاً من بازیکن حاشیه داری بودم یا اینکه از لحاظ فنی خیلی بالا نیستم و هر تیمی که از سال ۸۹ تا الان رفتم به همین صورت بوده است یعنی تماس می گرفتند با مربیان  و در مورد خصوصیات اخلاقی و فنی ما صحبت میکردند.

چه کسی این تماس‌ها را می گرفت؟

از طرف باشگاه که نبوده و به ما هم نگفتند، اماحدود ۱۵ سال است که کادر فنی تغییر نکرده هستند، سال ۸۸ که رفتی جام باشگاه ها از ذوب آهن جدا شدم

چرا ذوب آهن ۸ سال است که قهرمان لیگ برتر نشده؟

من اعتقاد دارم یک تیم باید اسباب و وسایل قهرمانی را داشته باشد که ذوب آهن ندارد ولی اصفهان اینقدر پتانسیل دارد که دو تیم لیگ برتر و دو تیم دسته یک می تواند داشته باشد، ضمن اینکه اصفهان در حال حاضر از شهرستان ها تغذیه می شود و خود اصفهان ۷ یا ۸ بازیکن بیشتر ندارد که به نظر من زنگ خطر برای والیبال اصفهان است.

چه شرایطی باید وجود داشته باشد تا شما در اصفهان بازی کنید؟

در سالی که گیتی پسند بودم بازهم از طرف ذوب آهن پیشنهاد داشتم اما گفتند بعد از این دوسال دیگر پیشنهادی از سوی ذوب آهن به شما داده نخواهد شد، فکر می کردند اگر ما برگردیم شرایط قهرمانی برای ذوب آهن مهیا می شود. بعد گفتند شما دیگر نمی توانید به اصفهان برگردید و در ذوب آهن دیگر جایی ندارید که به شخصه برای من مهم نبود، سال ۸۹ تصمیمم را گرفته بودم و وقتی بیرون آمدم دیگر قصد نداشتم به ذوب آهن برگردم چون شرایط به گونه ای بود که هرچقدر تلاش می کردم به چشم نمی آمد، یعنی کاملاً سلیقه ای رفتار می شد و بازی ما را قبول نداشتند.

با اینکه من جزو سهمیه داران تیم ذوب آهن هستم و پدرم بازنشسته ذوب آهن هستند از لحاظ روحی خیلی آدم را آزار می دادند، چون سنم کم بود خیلی دوست داشتم بازی کنم، از لحاظ مالی برایم اهمیتی نداشت ولی به محض اینکه از اصفهان بیرون آمدیم پیشنهادهایشان با مبالغ عجیب و غریب شروع شد.

بعد از ذوب آهن در چه تیم هایی بازی کردید؟

سال ۸۹ که از ذوب آهن جدا شدم در دانشگاه آزاد بازی کردم که چهارم شدیم، بعد از آن به گیتی پسند آمدم که دو سال قهرمان شدیم قهرمان شدم و سال بعد بازهم با گاز به قهرمانی رسیدم. دوباره سه سال به دانشگاه آزاد آمدم که یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی کسب کردیم.

سایر بازیکنان اصفهانی در بیرون از اصفهان فعالیت دارند؟

به جز پیکان که یک سری بازیکنان ملی پوش به آن اضافه شد و امسال شرایط خوب و ایده آلی داشت، تنها تیم هایی می توانستند ادعای قهرمانی داشته باشند که ۳ یا ۴ بازیکن اصفهانی داشتند و زمانی که همین تیم ها مقابل ذوب آهن قرار می گرفتند حتی در شرایط میزبانی ذوب آهن این تیم را شکست می دادند و بعد از آن تماشاگران به هر نحوی اعتراض می کردند و حتی داورها  و کمک مربی های دیگر تیم ها هم می گفتند شما چرا از ذوب آهن رفتید.

در دوران طلایی و اوج والیبالم روی سکو یا نیمکت ذوب آهن بودم و حتی در بازی های سبک هم ما را بازی نمی دادند البته جوان‌های تیم‌های دیگر بازی می کردند و هروز به ما می گفتند نوبت بازی شما هم می رسد، البته من از رفتار آن ها این برداشت را نمی کردم و هر زمان که علت را جویا می شدیم فقط می گفتند زمان شما هم می رسد.

هیچکس با دلخوشی از ذوب آهن جدا نشده، حتی بازیکنانی که حالا در این تیم بازی می کنند هم دلخوشی ندارند و از مبالغ قراردا گرفته تا تبعیض قائل شدن بین بازیکنان حرفی زنند. از من که گذشت، شرایط سنی من بزرگسالان است ولی بازیکن متولد ۱۳۷۴ در اصفهان می شناسم که از لحاظ بازی هم تراز با بازیکنانی هستند که از شهرهای دیگر می گیرند اما باز هم به بقیه بازی می دهند. متاسفانه در اصفهان همیشه مرغ همسایه غازه.

با این وجود امکان دارد روزی به اصفهان برگردید؟

فکرنمی کنم برگردم چون شرایطی که تهران دارد خیلی فرق می کند و بازی هایی که ما در تیم های تهران تجربه کردیم و احترام هایی که اینجا داشتیم هیج جای دیگر نبوده است. تا زمانی که این کادر فنی باشد به اصفهان بر نمی گردم چون برای ما فایده ای ندارد.

آیا تلاش کردید این اتفاقات را به مدیران باشگاه اطلاع دهید؟

از وقتی آقای آذری مدیرعامل شدند شرایط و بودجه بانوان خیلی بهتر شد و باید از ایشان تشکر کرد که والیبال اصفهان را زنده نگه داشتند ولی نمی‌دانم روی کادر فنی شناختی دارند یا نه، ولی امیدوارم که از این به بعد کسی از اصفهان خارج نشود. البته بیرون آمدن از اصفهان با این شرایط جز پیشرفت چیزی ندارد، آدم بیشتر دیده می شود، احترام می بیند و از لحاظ مبلغ قرارداد شرایط  بهتر می شود.

وقتی بازیکن از بیرون و شهرستان ها می گیرند تعجب می کنم، اما باید در اصفهان شرایطی باشد که بازیکنانی که امکان خارج شدن از اصفهان را ندارند بتوانند در خود اصفهان بازی کنند. شهرستان های دیگر از بازیکن خود حمایت می کنند و مربی پیگیر شرایط  بازیکن حتی در سطح ملی است و بعد از برگشت بازیکن از اردوی تیم ملی باز هم همان شهرستان بهترین شرایط را برای همان یک ورزشکار فرآهم می کند. اما اصفهان به اینگونه نیست و یک سری دوست ندارند والیبالیست های اصفهان پیشرفت کنند.

خیلی  از بازیکنان بانوان در سال های گذشته با تیم های تهرانی قرارداد بسته بودند ولی از طریق مربی و کادرفنی خانواده ها تحریک می شدند که تهران شرایط خوبی برای زندگی دختر شما ندارد، در صورتی که چند سال است تهران زندگی می کنیم و مشکلی هم برایمان ایجاد نشده است.

حتی چندین سال گذشته هم که من میخواستم از ذوب آهن جدا شدم، به خانواده من زنگ زدند که برای دخترتان مشکل ساز می شود. ولی واقعاً خیلی حرفها می زدند که خیلی از خانواده ها می ترسند و جلوی پیشرفت فرزند خود را می گیرند.

متولی والیبال اصفهان کاری نمی تواند بکند یا پاسخگوی مطالبات شما باشد؟

همسر من از والیبالسیت های اصفهان است، هرساله با بقیه بازیکنان والیبال اصفهان به هیئت می رفتند و صحبت‌ می کردند تا بتوانند تیم داری کنند. اصفهان بعد از تهران یک کلان شهر بزرگ است، ملی پوش بسیاری دارد و بازیکنانی که واقعاً سوختند. شهری مثل گنبد،اردکان، یاسوج و دیگر شهر ها تیم دارد اما اصفهان که اینقدر دهان پرکن است تیم ندارد. همسرم با اینکه شرایط خوبی برای بازی کردن داشت به دلیل اینکه مطالباتش پرداخت نشد و کسی پیگیر پرداختی های بازیکنان نبود تصمیم گرفت که بازی نکند. 

باید شرایطی بگذارند که اسپانسر ترغیب شود و سرمایه گذاری کند، همه بازیکنان می خواهند در شهر خود بازی کنند و در همه شهرها ۷،۸ نفر بومی میگیرند و ۳،۴ نفر غیربومی میگیرند. چند بازیکن از اصفهانی در بیرون از استان می توانند بازی کنند؟

ما توانستیم گلیم خود را از آب بالا بکشیم اما الان هم خیلی از آن ها ناراضی هستند و به واسطه تحریک خانواده هایشان نمی توانند از ذوب آهن جدا شوند. اما تا زمانی که این شرایط هست باید از این تیم بروند ولی اگر تغییراتی ایجاد شود همه می مانند و بازی می کنند.

این تغییرات مربوط به کادر فنی باشد؟

باید تغییراتی اتفاق بیفتد چون اصفهان مربی که جوان، باتجربه و قوی باشد کم ندارد، بازیکنی که ۱۵، ۱۶ سال در سطح سوپرلیگ بازی میکند قطعاً می تواند مربی خوبی باشد و والیبال روز دنیا را می دانند.

در این فصل هم در تیم سالوت بازی می کنید؟

شرایط تیم های والیبال بانوان دقیقه ۹۰ مشخص می شود ولی فعلا ً معلوم نیست، گویا تعداد اسپانسرها بیشتر می شود ولی شرایط سخت گیرانه تری نسبت به شرایط پراختی های مالی بانوان اعمال می شود. ما از قراردادهای سالیانه واقعا  پولی نمی گیریم با اینکه قراردادهای ما حقوقی است اما اسپانسرها بد پول می دهند و زمانی هم که به پول می رسیم ارزش روز عقد قرارداد را ندارد.

سرپرست نایب رییسی فدراسیوان قبلی گفته بود با ۱۰۰ میلیون تیم بانوان بدهید و بیشتر نمی توانید هزینه کنید. امسال سالوت امکانات خوبی داشت ولی با اینکه تلاش کردیم تا قراردادها بالا برود ولی گفتند ۱۰۰ میلیون بیشتر هزینه نشود اما بپرسید تیم خودشان را با چه هزینه ای بسته اند؟قانونی برای هزینه کردن اسپانسر ها وجود ندارد اما این که ما تلاش می کردیم تا قراردادها به مرز ۴۰ میلیون تومان برسد و یکباره می گویند هر اسپانسر فقط ۱۰۰ میلیونتومان هزینه کند عجیب به نظر می رسد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم ملی والیبال بانوان تیم والیبال بانوان ذوب آهن لیگ برتر والیبال بانوان والیبال بانوان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی زودتر از بازیکنان در چمن/ قدیمی ها هو شدند

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در هفته بیست و پنجم لیگ برتر برگزار می‌شود.

* هواداران زن حاضر در ورزشگاه آزادی اصلاً از وضعیت جایگاه خود راضی نبودند و خواستار حضور در طبقه اول برای بازی‌های بعدی بودند.

* طرفداران سپاهان اصفهان با چند دستگاه اتوبوس وارد ورزشگاه شدند. آنها قبل از نشستن روی صندلی‌های خود با هواداران پرسپولیس در مسیر ورود به ورزشگاه روبرو شدند که دخالت پلیس مستقر در ورزشگاه مانع از درگیری بین آنها شد.

* کری بین طرفداران دو تیم از ساعت‌ها قبل از شروع مسابقه آغاز شد و الفاظ رکیک همراه با شعارهای تند هواداری در بین آنها جاری بود.

* اوسمار ویه را سرمربی پرسپولیس نخستین نفری بود که قبل از تمام اعضای دو تیم وارد چمن ورزشگاه شد و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

* بازیکنان سپاهان هنگام ورود به چمن مورد تشویق حدود هزار طرفدار خود قرار گرفت. در این بین بازیکنان پیشین پرسپولیس که حالا برای سپاهان بازی می‌کنند نه تنها مورد تشویق سرخ‌ها قرار نگفتند بلکه «هو»شدند.

کد خبر 6094553

دیگر خبرها

  • رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم
  • بدل کارلوس در اصفهان دیده شد! (عکس)
  • رضاییان: شعار هواداران پرسپولیس مهم نیست، آنها در قلب من هستند
  • رضاییان: هواداران پرسپولیس همیشه در قلب من هستند
  • سرمربی زودتر از بازیکنان در چمن/ قدیمی ها هو شدند
  • ساعت بازی ذوب آهن- نساجی تغییر کرد
  • نساجی به دنبال ذوب کردن آهن در اصفهان
  • حق با توخل بود: وقتی هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • اعزام ۴۰۰ هوادار نساجی به اصفهان برای حمایت در بازی با ذوب آهن