Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@01:32:29 GMT

بازدید سفیر لبنان از موزه بانک ملی ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۹۰۶۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک نیز در جریان این بازدید، تاریخچه تاسیس بانک ملی ایران را شرح داد.

همچنین قرار شد تا سفیر لبنان کوچکترین واحد پول این کشور را برای نمایش در مجموعه اسکناس های کشورهای مختلف به موزه اهدا کند.

برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و لبنان درباره فرهنگ مشترک و تعاملات فی ما بین نیز از جمله موضوعات طرح شده در بازدید امروز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، موزه بانک ملی ایران در روز جهانی موزه نیز مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گفت.

در این روز موزه ها میزبان علاقه مندان به تاریخ بودند و درب موزه بانک ملی ایران نیز به همین مناسبت به روی دوستداران تاریخ باز بود. تعداد بازدیدکنندگان از موزه بانک ملی ایران در روز جهانی موزه بیش از هزار نفر برآورد شده است. بازدیدکنندگان در این موزه از نزدیک با تاریخ بانک ملی ایران، سیر تحول بانک و پول، اشیای قیمتی موجود و ... آشنا شدند.

موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز این بانک، در خیابان فردوسی رو به روی سفارت آلمان واقع بوده و در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.

 

علاقه مندان و بازدیدکنندگان محترم داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 الی 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی