Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مديرکل دامپزشکي استان زنجان اعلام کرد: دامداران زنجاني از استان هاي همجوار و مکان هايي که از سالم بودن دام هاي آنها به خصوص به لحاظ بيماري ` تب برفکي` مطمئن نيستند، دام زنده خريد نکنند.

محمدباقر حاج کاظمي روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در زمان حاضر مراتع استان زنجان وضعيت مطلوبي دارند و به همين جهت دامداران به دنبال افزايش تعداد دام ها و کساني که دامي ندارند علاقه مند به خريد آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآوري کرد: چنانچه دامداري خواهان خريد دام سبک از استان هاي همجوار است از عاري بودن آن دامداري و منطقه از بيماري دامي تب برفکي اطمينان داشته باشد.
مديرکل دامپزشکي استان زنجان تاکيد کرد: در زمان حاضر ويروس اين بيماري در دوره کمون يعني بدون علامت و بيماري غيرقابل تشخيص است و اگر دامي آلوده به اين بيماري باشد علائم ظاهري در آن نمايان نيست.
حاج کاظمي ادامه داد: دامداراني که اقدام به خريد دام مي کنند به مدت يک تا 2 هفته دام را قرنطينه کرده و جداي از دام هاي سالم نگهداري کنند و چنانچه هيچ علامتي از بيماري تب برفکي از خود نشان نداد، از قرنطينه خارج کنند.
وي اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه نشانه هاي مشکوک از دام زنده خريداري شده، محل نگهداري دام را خشک و آهک پاشي کنند و مورد را با شماره 1512 به دامپزشکي استان زنجان اطلاع دهند.
مديرکل دامپزشکي استان زنجان، بيماري دامي تب برفکي در دنيا خسارت بالايي دارد چرا که اگر دامي آلوده به بيماري باشد دام هاي کل منطقه را به اين بيماري آلوده مي کند.
حاج کاظمي، مهمترين خسارت بيماري تب برفکي را تلف شدن دام بيان کرد و افزود: سقط جنين در دام هاي آبستن، کاهش توليد شير، گوشت و سرعت رشد از علامت هاي اين بيماري به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، بر اساس آخرين آمار، استان زنجان يک ميليون راس دام سبک (گوسفند) و 180 هزار راس دام سنگين (گاو ) دارد.
7325/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سردار رضا زارعی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان نهاوند، تیم ویژه پلیس آگاهی شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف علمی سرقت‌ها تشکیل شد.

او تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و قانونی و همچنین بکارگیری امکانات سازمانی و شگرد‌های خاص پلیسی سرانجام موفق به شناسایی فردی به هویت معلوم و دارای سوابق متعدد شدند.

جانشین انتظامی استان همدان گفت: با اقدامات فنی مشخص شد سارق پس از سرقت، خودرو را بلافاصله با همراهی و همکاری همدستانش از شهرستان خارج و به یکی از استان‌های همجوار انتقال می‌داده است.

سردار رضا زارعی افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مشخص شد سارقان به صورت باندی اقدام به سرقت‌ها می‌کرده اند و در نهایت با هماهنگی پلیس آگاهی استان، ۲ گروه از ماموران پلیس آگاهی نهاوند به استان همجوار مراجعه و متهم اصلی را دستگیر کردند.

او تصریح کرد: متهم دستگیر شده به سرقت ۲۹ دستگاه خودرو با همراهی همدستانش اعتراف کرد که با راهنمایی وی یکی از خودرو‌های مسروقه کشف و تحویل مالک شد و تحقیقات و اقدامات قضائی و قانونی درخصوص دیگر موارد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند