Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-29@09:56:48 GMT

نبض زندگی حشرات با تغییرات اقلیمی در حال ایستادن است!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۹۱۲۷

نبض زندگی حشرات با تغییرات اقلیمی در حال ایستادن است!

رکنا: تغییرات اقلیمی به نابودی گسترده حشرات می انجامد.

محققان در یک بررسی جدید هشدار دادند: تغییرات اقلیمی به شکلی در حال پیشروی است که به نابودی حشرات منجر می‌شود.

محققان با بیان اینکه حشرات برای بیشتر اکوسیستم‌ها حیاتی هستند، اظهار داشتند: نابودی گسترده آن‌ها به موجودات زنده سطح زمین آسیب وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حتی درصورتی که تمامی کشورها به تعهد خود در کاهش تولید گاز کربن عمل کنند، همچنان تغییرات اقلیمی شرایطی را فراهم می‌سازد که تا پایان این قرن حدود نیمی از زیستگاه‌های حشرات برای ادامه حیات آن‌ها مناسب نباشد.

هرچند، اگر جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دما طبق توافق آب و هوایی پاریس محقق شود، نابودی حشرات به میزان بسیار کمتری خواهد بود.

این مطالعه که تا به امروز در نوع خود جامع‌ترین بوده است، تاثیر سطوح مختلف تغییرات آب و هوایی بر طیفی از ۱۱۵ هزار گونه مورد بررسی قرار دادند. محققان در این مطالعه دریافتند گونه‌های گیاهی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اما پستانداران و پرندگان که راحت‌تر می‌توانند مهاجرت کنند، کمتر آسیب می‌بینند.

روزنامه گاردین نوشت: همچنین حشرات از گونه‌های حساس جانوری هستند. نقش حشرات حائز اهمیت است، زیرا اکوسیستم بدون آن‌ها نمی‌تواند عملکرد مطلوب خود را داشته باشد. علاوه بر این، حشرات در زنجیره غذایی نقش کاملا حیاتی دارند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت حشرات هوایی پاریس زندگی گسترده عکس حوادث قتل وحید مرادی شرور تجاوز ازدواج تهران حوادث تهران ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه: هدف اسرائیل نابودی نوار غزه است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در نشست شورای امنیت گفت، عملیات نظامی اسرائیل با وجود قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در نوار غزه، ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: اسرائیل خواهان نابودی نوار غزه است. از اقدام اسرائیل در جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به شمال نوار غزه، نگران هستیم. ارتش اسرائیل و شهرک نشینان، ۴۵۰ فلسطینی از جمله ۱۰۶ کودک را در کرانه باختری کشتند. اسرائیل به تصرف زمین‌ها و خانه‌های فلسطینیان ادامه می‌دهد. اقدامات اسرائیل علیه آنروا، مجازات دسته جمعی حدود شش میلیون فلسطینی است که از خدمات این آژانس استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار به گردشگران یک استان پرمسافر | مراقب نیش این حشره باشید !
  • «میدج‌ها» در کمین گردشگران تالاب‌های گلستان
  • مطالعه جدید: ماه روی اکوسیستم‌ صخره‌های مرجانی تأثیر عجیبی می‌گذارد
  • چهره جدید دریاچه ارومیه پس از ۵ سال نابودی و خشکی! | فیلـم
  • تلاش اسرائیل برای نابودی آنروا، توهم است
  • سخنگوی آنروا: تلاش اسرائیل برای نابودی آنروا، توهم است
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد
  • نماینده روسیه: هدف اسرائیل نابودی نوار غزه است