Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@07:11:32 GMT

آغاز پرداخت وام های تحصیلی و ضروری دانشجویان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۹۴۶۳

آغاز پرداخت وام های تحصیلی و ضروری دانشجویان

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهندس یزدان مهر گفت: وام تحصیلی ویژه دکتری برای هر دوره سه ماهه به مبلغ ۱۸ میلیون ریال از طریق صندوق رفاه دانشجویان و ۲۱ میلیون ریال برای دریافت کنندگان وام از طریق بانک توسعه تعاون تعلق می گیرد.

وی افزود: همچنین وام ضروری ویژه دکتری به مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای هر دانشجو یکبار در طول مقطع تحصیلی پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدان مهر تصریح کرد: وام ضروری عادی تا سقف ۶ میلیون ریال برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: با تامین اعتبارات لازم برای پرداخت وام های دانشجویان دکتری و همچنین وام ضروری سایر مقاطع تحصیلی امکان ثبت نام و تقاضای وام مذکور از اول تا بیستم خرداد ماه فراهم شده است.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال اسامی و لیست وام ها روز یکشنبه بیستم خرداد ماه سال جاری خواهد بود و لازم است دانشگاه ها نسبت به ثبت نام، تایید و ارسال لیست های وام تسریع کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی و تمهیدات به عمل آمده، اعتبار وام ضروری از ۴۴/۷ میلیارد تومان در سال ۹۶ با ۴۷ درصد رشد به ۶۵/۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش یافته است.

یزدان مهر افزود: وام تحصیلی نیز از ۱۳۴ میلیارد تومان عملکرد در سال ۹۶ با ۳۸ درصد رشد به ۱۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: همچنین وام ویژه دکتری نیز در مجموع از ۱۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۲۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ با هم افزایی بانک توسعه تعاون افزایش یافته است.

وی با توجه به پیگیری تعدادی از دانشجویان دوره دکتری در خصوص عدم پرداخت برخی فهرست های وام دانشجویی اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان کلیه لیست های وام دانشجویی را که به تایید معاونان دانشجویی دانشگاه ها رسیده و به صندوق ارسال کرده باشند، پرداخت نموده و هیچ فهرست وام دانشجویی در انتظار پرداخت در حوزه امور مالی صندوق نیست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشجو رشد کارشناسی کارشناسی ارشد برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟

تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع: تسنیم

tags # دانش آموزان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد
  • راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه اعلام شد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد