Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز با اینکه یکسال بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری در دوره دوازدهم نگذشته، کم‌کم شاهد شدت گرفتن انتقادات تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب هم از دولت روحانی هستیم.

به گزارش مشرق، زمانی که انتخابات ریاست جمهوری در دوره یازدهم آغاز شد و روحانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان پا به این میدان گذاشت شاهد حمایت بی‌چون و چرای تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب از وی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تشکل‌ها که رویکرد روحانی را گره‌گشای مشکلات اقتصادی می‌دانستند، به شدت در محافل مختلف از وی حمایت می‌کردند.

* روحانی نه توانست خواسته‌های مردم را حل کند نه مطالبات حامیانش را برآورده

بعد از اینکه 4 سال عمر دولت یازدهم به پایان رسید اگرچه انتقاداتی از سوی این تشکل‌های دانشجویی نسبت به عملکرد دولت مطرح می شد ولیکن همچنان به رویکرد حمایتی از روحانی ادامه دادند و اعتقادشان بر این بود که برای اینکه برجام به نتیجه نهایی برسد و مشکلات کشور حل شود نیاز است روحانی در 4 سال آینده هم سکان‌دار قوه مجریه کشور باشد.

* تریبون‌های فرمایشی دولت دوازدهم نقابی بر وضعیت بحرانی

این رویکرد حمایتی از دولت روحانی از سوی تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب خیلی هم دوام نیاورد و امروز با اینکه یکسال بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری در دوره دوازدهم نگذشته، کم‌کم شاهد شدت گرفتن انتقادات تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب هم از دولت روحانی هستیم، این تشکل‌های دانشجویی امروز اعتقاد دارند که روحانی نه در حل مشکلات کشور موفق بوده و نه توانسته مطالبات حامیانش را برآورده کند.

روحانی در طول دوران ریاست جمهوری خود چندبار با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دیدار داشته است و همواره از سوی تشکل‌هایی دانشجویی که منتقد عملکرد دولت بوده‌اند انتقاداتی درباره اینکه به آنها تریبون داده نمی شود وجود داشته است، اما اخیرا روحانی با جمعی از دانشجویان، زنان و جوانان دیداری داشت که این دیدار نشان داد که رئیس‌جمهور این روزها دیگر حوصله شنیدن صدای دانشجویان موافق دولت را هم ندارند و همین هم باعث شد تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب هم از نشنیده‌شدن صدایشان انتقاد کنند.

جمعی از تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب که درخواست کننده اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد هم هستند پیرامون این مراسم بیانیه‌ای انتقادی را با عنوان «تریبون‌های فرمایشی دولت دوازدهم نقابی بر وضعیت بحرانی» منتشر کردند که در آن انتقاداتی را نسبت به عملکرد دولت و رئیس‌جمهور بیان کرده‌اند.

*  انگار گوش‌های دولت دوازدهم بسته است/ دولت از شنیدن صدای منتقدان فرار می‌کند!

این تشکل‌های دانشجویی در ابتدای بیانیه خود از انتخاب حسن روحانی در 29 اردیبهشت سال پیش گفته اند و آورده‌اند که یک سال گذشته گواهی بر آن بود که  روحانی نه عزمی برای اصلاح سازوکارهای سیاسی دارد و نه مقاومتی دربرابر تمامیت‌خواهی اقتدارگرایان نشان می‌دهد.

این تشکل‌های دانشجویی به بحران‌های سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی در جامعه اشاره کرده‌اند و صبوری دربرابر وضعیت و خودداری از انتقاد صریح، را خیانت دانشته‌اند و گفته‌اند که « اما انگار گوش‌های دولت دوازدهم بسته است. دولت به جای ترسیدن از بحران‌های عظیم کشور ما از شنیدن صدای منتقدان فرار می‌کند.

تشکل های دانشجویی اصلاح‌طلب از اینکه امسال هم دولت در مراسم افطاری ریاست جمهوری هیچ تریبونی به انجمن‌های درخواست دهنده‌ اتحادیه‌ «تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد» نداده گلایه کردند و تاکید کردند که « ما تشکل‌هایی دانشجویی ساکت نخواهیم نشست و معتقدیم آینده از دل انتقادات ما به وضعیت امروز جامعه تحقق خواهد یافت. در این برهه‌ حساس تاریخی سعی خواهیم کرد اهم انتقادات و بحران‌های پیش روی جامعه ایرانی را به اختصار مطرح کنیم.»

*  دولت تدبیر و امید نتوانسته با استفاده از سرمایه خارجی وضعیت تولیدی کشور را سامان دهد

تشکل‌های درخواست کننده اتحادیه اصلاح طلب «تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد» در قسمت دیگری از بیانیه خود تاکید کرده‌اند که دولت تدبیر و امید نتوانسته است با استفاده از سرمایه خارجی وضعیت تولیدی کشور را سامان دهد و معوقات مزدی کارگران را بپردازد و از طرف دیگر باهدف کاهش ارزش نیروی کار دست به تغییر قانون کار، موقتی‌سازی نیروی کار زده است.اعتصابات و تجمعات کارگران و معلمان، وضعیت حاشیه‌نشینان، کودکان کار، زباله‌گردان و ... گواهی بر این واقعیت است.

* لیست مطالبات زنان ، بلند بالاست مثل لیست وعده‌های تحقق نیافته روحانی!

این تشکل‌ها در قسمت دیگری از بیانیه خود که مربوط به انتقاد از دولت است، به جمعیت زنان در کشور اشاره کرده‌اند و گفته‌اند: لیست مطالبات زنان ، بلند بالاست مثل لیست وعده‌های تحقق نیافته دکتر روحانی، از وزیر زن و ورودشان به استادیوم‌های ورزشی گرفته تا حق طلاق و حضانت و خروج از کشور. مشکل آنجایی است که شخصی که حداقل بر اساس قانون اساسی کشور، و روی کاغذ باید دومین فرد قدرتمند کشور باشد و به تبع آن برای خواست‌های مردم کشورش، مردمی که با امید به آینده به وی رای داده‌اند، می‌گوید:«خواستم اما نشد.» 

*  دستی که قول داده بود روی دکمه فیلترینگ نرود اما رفت!

این تشکل‌های دانشجویی از فیلتر تلگرام توسط دولت هم گلایه کرده‌اند و در بخشی از انتقاد خود نوشته‌اند: « اما، اخیراً، به واسطه اندک کمک تلگرام به گسترش جریان آزاد اطلاعات و شفاف سازی امور، نسیمی هرچند کوتاه وزیدن گرفت، نسیمی که با دستی که قول داده بود روی دکمه فیلترینگ نرود، از وزش افتاد.»

* تحریم افطاری رئیس‌جمهور از سوی تشکل‌های موسس اتحادیه تادا

تشکل‌های موسس اتحادیه تادا نیز در اطلاعیه‌ای ضمن انتقاد از مسئولان دولت برای ندادن تریبون به تشکل‌های دانشجویی، اعلام کردند که به این دلیل و بی‌توجهی دفتر ریاست جمهور به مراسم افطاری رئیس جمهور نمی‌روند. 

این تشکل‌های دانشجویی گفته‌اند علیرغم اینکه به این مراسم دعوت شده اند به نشانه نداشتن تریبون در این مراسم شرکت نمی‌کنند.

* احتمال شدت‌گرفتن انتقادات تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب در آینده

براساس این گزارش، انتقاداتی که تشکل‌های درخواست کننده اتحادیه «تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد» داشتند، به روش‌های مختلف به صورت جداگانه از سوی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب گفته شده و به نظر می‌رسد با ناکامی دولت روحانی در به نتیجه رساندن برجام و عدم حل مشکلات کشور با این نگاهی که دولت دارد، این انتقادات بیشتر هم شود.

امروز تشکل‌های اصلاح‌طلب در دانشگاه‌های کشور که روزی حامی اصلی جریان تدبیر و امید در دانشگاه بودند، برای اینکه خود را با جریان کف دانشگاه همراه کنند روی به انتقاد از دولت آورده‌اند اما نباید فراموش کرد که این تشکل‌ها در دوره انتخبابات گذشته با دادن اطلاعات نادرست سهمی در پیروزی حسن روحانی و اتفاقات پیش روی کشور دارند و نمی‌توانند خود را از این موضوع جدا کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی اصلاح طلبان دانشجویان روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) با بیان اینکه این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران است و فضای رقابتی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران یک کنش جمعی برای رفاه اجتماعی و جهانی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی محسوب می‌شود، امیدواریم این نمایشگاه موجب همگرایی، هماهنگی و مشارکت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان و موجب رشد اقتصادی کشور و منطقه و جهان شود.


ایران تحریم ناپذیر است

وی افزود: این نمایشگاه نشان دهنده آن است که ایران تحریم ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید؛ طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران به نتیجه نرسیده و بعد از این هم هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی را داشته باشد و به جهان عرضه کند.

تحریم نوعی جنگ است

رئیس جمهور بیان کرد: خداوند همه امکانات را به صورت عادلانه در اختیار بشر قرار داده و می‌توان با فکر و اندیشه، همکاری و همگرایی و هم‌اندیشی، نیاز‌ها را مرتفع کرد و او را به نقطه کمال و رفاه رساند، اما متاسفانه جریان تحریم‌ها نماد‌های ظلم به دولت‌ها و ملت‌هاست، نه فقط ظلم به یک ملت بلکه ظلم به تمام ملت‌هاست.

رئیس جمهور گفت: جریان تحریم‌ها نماد‌های ظلم به دولت‌ها و ملت‌هاست.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: اگر با ایجاد تنگنا ملتی را از رسیدن به هدف و دستیابی به امکانات محروم کرد، این ظلم به یک اقلیم نیست بلکه به همه ملت‌ها و اقلیم‌هاست.

رئیس جمهور تحریم را نوعی جنگ دانست و گفت:، اما نه جنگ نظامی، جنگی که با این ابزار ملتی را از آنچه می‎تواند به آن دست یابد، محروم کند. در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل بر خدا و با ابتنا به داشته‌ها و توانایی‌های ملی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد به نحوی که نه ما بلکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کند فشار‌های حداکثری به جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است.

با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند

وی بیان کرد: غرب تلاش می‌کند که ما و منطقه به فناوری‌های نوین دست پیدا نکنیم و اگر به این فناوری دست یافتیم، نقطه اصلی در دست خودشان باشد که بتوانند به سلطه‌گری ادامه دهند، اما به لطف خداوند متعال و به برکت نیرو‌های جوان و دانشمند ما بسیاری از دانش‌ها در کشور ما بومی شده است. امکان اینکه بتوانند دانش بومی را از کشور ما حتی با ترور دانشمندان، از کشور خارج کنند امکانپذیر نیست.




رئیس جمهور تاکید کرد: تصور نکنند اگر چند دانشمند و متخصص را تحت فشار قرار دهند می‌توانند ما را از نوآوری و دستیابی به فناوری نوین بازدارند هرگز این طور نخواهد شد. آنجا که دشمن بیشترین فشار را برای عدم دستیابی ما به دانش اعمال می‌کند ما بیشترین موفقیت را کسب کرده‌ایم به عنوان مثال در صنایع هسته‌ای و نظامی فشار آوردند که ما به فناوری نوین دست پیدا نکنیم، اما بیشترین موفقیت ما در صنایع نظامی و هسته‌ای اتفاق افتاده است.

قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست

آیت الله رئیسی در ادامه قدرت نظامی را بسیار مهم دانست و گفت: توانایی به همراه دارد، اما قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. آنچه می‌تواند کشوری را در کنار تولید قدرت نظامی، قدرتمند کند قدرت تولید و اقتصاد و توانایی برای صادرات است. به تولیدکنندگان تاکید می‌کنم که امروز شما در جایگاه تولید قدرت قرار دارید و صادرکنندگان ما نیز با صادرات برتر خود برای کشور تولید قدرت می‌کنند.

رونمایی از توانمندی ها، ارتباط دولت‌ها و ملت‌ها و مردم با یکدیگر را رقم می‌زند

وی این نمایشگاه را موجب امیدآفرینی برای ملت ما و مردم منطقه برشمرد و عنوان کرد: این امید ایجاد می‌شود که ما حتما توانایی انجام کار‌های بزرگ را داریم. من در پایان به این نکته اشاره می‌کنم که ایران اسلامی با توجه به جایگاهی که در آن واقع شده، خط ترانزیتی است؛ ما دریای خزر در شمال و خلیج فارس و دریای عمان را در جنوب داریم و به اقیانوس هند متصلیم؛ خط ترانزیتی به صرفه، مطمئن و با زمان عبور بسیار محدود می‌تواند زمینه‌ای برای حمل و نقل و جابجایی کالا باشد.

رئیس جمهور کارفرمایان، تولیدکنندگان، مهندسان و کارگران را افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله باتحریم‌های آمریکا و دیگر دشمنان ایران و انقلاب اسلامی معرفی و خاطرنشان کرد: این افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله با تحریم‌ها توانسته‌اند در عرصه تولید، اقتصاد و فناوری به گونه‌ای عمل کنند که امروز به جرأت می‌توان ایران را کشوری فناور و پیشرفته نامید.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی به ایجاد زنجیره کامل تولید نیاز داریم، گفت: ایجاد زنجیره کامل تولید، علاوه بر ایجاد اشتغال، و ارزش افزوده بالاتر می‌تواند به خود تولید نیز رونق و تنوع بیشتر ببخشد و امکانات و ظرفیت‌های محقق کردن این هدف از مواد اولیه مورد نیاز تا دانش و علم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد کاملا در کشور وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود تولیدات متنوع و دستاورد‌ها و توانمندی‌های متعددی ارائه شده است، این محصولات را بخشی از توانایی‌های امروز جمهوری اسلامی ایران دانست و از همه کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند خواست که موضوع مذاکره، تنظیم و انعقاد قرارداد و دیگر اقدامات لازم برای تجارت و تولید را با جدیت پیگیری کنند تا در زمان برگزاری نمایشگاه هفتم توانمندی‌های صادراتی ایران، ببینیم که گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است.





رئیس جمهور همچنین بر ضرورت نگاه ویژه نسبت به تجارت با ارز‌های ملی تاکید کرد و گفت: امروز در مجامع و پیمان‌های اقتصادی بزرگ نظیر شانگهای، بریکس و اوراسیا موضوع تجارت با ارز‌های ملی از سوی سران کشور‌های عضو مطرح است که تحقق آن باید با جدیت پیگیری شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اهمیت نقش دفاتر بازرگانی در معرفی ظرفیت‌های کشور به بازرگانان و فعالین اقتصادی ضمن تقدیر از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه برای افزایش این دفاتر در ۶۰ نقطه از دنیا افزود: از جمله مشکلات ما در جهت توسعه مبادلات اقتصادی آشنا نبودن بازرگانان و فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران و از طرفی عدم آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی ما با ظرفیت‌های دیگر کشورهاست که در این زمینه ایجاد دفاتر بازرگانی در راستای آشنایی بین این دو بخش می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیس جمهور در ادامه ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست در هم‌افزایی بین کشور‌ها و همچنین بازرگانان و فعالان اقتصادی برای رشد تولید و اقتصاد ایران و کشور‌های منطقه راهگشا باشد.

به گزارش ایرنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و توسط شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد برگزار می‌شود.

این نمایشگاه قرار است در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی و رونق تجارت خارجی و استفاده از توانمندی و ظرفیت بالای نمایشگاهی کشورمان، تحت عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ برگزار شود.

تاکنون حضور ۱۷۳ شرکت داخلی در این نمایشگاه قطعی شده و قرار است این شرکت‌ها از شنبه تا چهارشنبه به مدت چهار روز از ساعت ۸ تا ۱۵ فعال باشند.

این شرکت‌ها در ۷۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده و فضای باز در سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۸، ۲۵، ۳۱، ۳۵، ۳۸، A ۳۸، B ۳۸، ۴۰، ۴۱ و ۴۴ حضور خواهند داشت و محصولاتی در حوزه پتروشیمی، صنعت، صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و گردشگری را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است