Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: در شب چهارم ماه مبارک رمضان خواندن ۸ رکعت نماز مورد سفارش قرار گرفته که در هر رکعت بعد از خواندن سوره حمد ۲۰ مرتبه سوره قدر خوانده می‌شود.

علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص ذکر نام ماه مبارک رمضان در قرآن کریم گفت: رمضان تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است مگر اینکه جنبه دفاع داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ریشه یابی کلمه رمضان اظهار کرد: "رمضان" در لغت از واژه "رمضاء" به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن است و به دلیل اینکه در این ماه گناهان انسان بخشیده می‌شود، به این ماه مبارک، رمضان گفته‌اند.

این کارشناس علوم قرآنی با تاکید بر ثواب بالای عبادت در ماه رمضان تصریح کرد: هر یک از روز‌ها و شب‌های ماه مبارک رمضان اعمال مربوط به خود را دارد که روزه‌داران با انجام این اعمال و خواندن نماز‌ها و دعاهای سفارش شده، می‌توانند هر چه بیشتر خود را به خداوند متعال نزدیک کنند.

وی در مورد اعمال روز چهارم ماه مبارک رمضان تاکید کرد: در شب چهارم ماه مبارک رمضان خواندن ۸ رکعت نماز مورد سفارش قرار گرفته که در هر رکعت بعد از خواندن سوره حمد ۲۰ مرتبه سوره قدر خوانده می‌شود.

نوری‌زاده با اشاره برخی اعمال مشترک در طول ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر اعمال مشترکی که انجام دادن آن‌ها در ماه مبارک رمضان از فضیلت بسیاری برخوردار است برای هر یک از روزهای این ماه مبارک نیز خواندن دعایی مخصوص مورد سفارش قرار گرفته است. همچنین شایسته است روزه‌داران در هر یک از روزهای ماه رمضان علاوه بر خواندن متن دعای مورد نظر، به ترجمه و مفاهیم نهفته در آن دعا نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی نوری زاده ماه مبارک رمضان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران