Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:20:59 GMT

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۰۲۹

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با وجود تحریم آن از سوی گروه های مخالف دولت آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا چهار نامزد با یکدیگر رقابت می کنند.

نیکلاس مادورو به دلیل تحریم انتخابات از طرف مخالفان اصلی دولت بخت اول پیروزی در انتخابات محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف اتحاد دموکراتیک که گروه اصلی مخالفان دولت ونزوئلا است انتخابات روز یکشنبه را تحریم کرده و از معرفی نامزد نیز خودداری کرده است.

هنری فالکون، عضو حزب «پیشرفت مترقیانه» به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت می کند. «خاویر برتوچی» دیگر نامزد مستقلی است که در این انتخابات شرکت کرده است.

لئوپولدو لوپز و هنریکه کاپریلس، دو نامزد اصلی مخالفان از شرکت در عرصه رقابت انتخاباتی منع شده اند.

رقیب انتخاباتی اصلی مادورو، هنری فالکوم،‌ کاندیدای مستقل است که با چالش دوگانه کاندیداتوری علیه رئیس‌جمهور روی کار و متقاعد کردن مرددها به عدم تحریم انتخابات روبرو است.

او مادورو را کاندیدای گرسنگی توصیف کرده و وعده داده که حقوق‌ها را به دلار پرداخت کرده و کمک‌های انسان دوستانه را پذیرفته و از سوی صندوق بین‌المللی پول کمک‌های مالی دریافت خواهد کرد اما مادورو همه این پیشنهادها را رد کرده و آنها را تسلیم در برابر آمریکا دانسته است.

فالکوم روز پنجشنبه در آخرین تجمع انتخاباتی خود گفت: سوگند می‌خورم ونزوئلا را از دیکتاتوری آزاد خواهم کرد.

یکی دیگر از کاندیداهای این انتخابات خاویر برتوچی، یک کشیش فعال تلویزیون است که در تجمع‌ها سوپ رایگان داده و حامیان فالکوم را کاهش داده است.

کد خبر 4301610 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: مشارکت مردم در انتخابات نیکلاس مادورو ونزوئلا ایران ایالات متحده آمریکا برجام فلسطین رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق سوریه انتخابات پارلمانی عراق 2018 روسیه اتحادیه اروپا عربستان سعودی ترکیه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم  در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ، ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدها آغاز می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها درنظر گرفته ،  استفاده کنند.

وی افزود: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که توسط صداوسیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه شعب اخذ رأی آمادگی لازم برای برگزاری این دور از انتخابات را دارند، گفت: ۲۷۸ شعب در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف فعال خواهند بود.

سلیمی با بیان اینکه رأی گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی گیری تمام شود ادامه دارد افزود: درخواست ما از مردم شرکت و حضور پرشور است که یک نماینده با پشتوانه مردمی به مجلس راه یابد.

گفتنی است بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان بیرجند،  اسامی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه ی بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات، به شرح ذیل است:

1- آقای علی مولوی حقیقی فرزند محمدعلی مشهور به سردار ، کد نامزد 11

2- آقای سید حسن هاشمی فرزند سید عبدالجواد مشهور به دکتر هاشمی، کد نامزد 22


دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر