Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس گفت: از مجموع 32 هزار ميليارد تومان تسهيلات در نظر گرفته شده براي اجراي طرح هاي اشتغال فراگير و پايدار روستايي در کشور، يک هزار و 532 ميليارد تومان به فارس اختصاص داده شده است.

يدالله رحماني يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در چارچوب سياست هاي اقتصادي مقاومتي و به منظور حل مشکل اشتغال و بيکاري در کشور، دولت در کنار اجراي طرح رونق توليد، اين 2 طرح ويژه را نيز تبيين و اجرايي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در طرح اشتغال پايدار روستايي، از محل منابع صندوق توسعه ملي مبلغ يک و نيم ميليارد دلار به اين امر اختصاص يافت که معادل آن تسهيلات ريالي توسط سيستم بانکي اختصاص داده شد.
رحماني اظهار کرد: مجموع رقم ريالي اين تسهيلات حداقل 12 هزار ميليارد تومان است که سهم فارس از اين ميزان 500 ميليارد تومان تعيين شده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس افزود: در اجراي طرح اشتغال فراگير، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بر اساس مطالعات طرح تکاپو موفق به شناسايي رسته هاي پراشتغال در استان هاي مختلف کشور شده است.
رحماني گفت: براي اجراي طرح اشتغال فراگير نيز 20 هزار ميليارد تومان از منابع سيستم بانکي اختصاص يافته که سهم فارس از اين منابع يک هزار و 32 ميليارد تومان است.
وي بيان کرد: براي جذب اين منابع تاکنون 170 جلسه کميته فني شهرستان، 36 جلسه کميته فني استان، بيش از پنج نشست توجيهي هماهنگي، بيش از 15 جلسه شوراي راهبري اشتغال و چندين جلسه کميته اشتغال استان تشکيل شده است.
او گفت: بر اساس آخرين اطلاعات سامانه کارا، تاکنون بيش از 13 هزار و 160 نفر براي بهره مندي از اين تسهيلات در اين سامانه ثبت نام کرده اند که بيش از 11 هزار و 30 نفر متقاضي بهره مندي از تسهيلات طرح اشتغال پايدار روستايي و 2 هزار و 130 نفر نيز متقاضي بهره مندي از منابع طرح اشتغال فراگير بوده اند.
رحماني افزود: از اين تعداد تاکنون 686 طرح اشتغال فراگير روستايي و يک هزار و 898 طرح اشتغال پايدار روستايي پس از طي مراحل اوليه در کميته هاي فني شهرستان ها موفق به اخذ مجوز از کميته فني استان شده اند که اعتبار اوليه بيش از يک هزار و 500 ميليارد تومان با پيش بيني اشتغال بيش از 17 هزار و 300 نفر است.
وي گفت: از مجموع 2 هزار و 584 طرح اشتغال فراگير و پايدار روستايي استان 486 طرح اشتغال فراگير و يک هزار و 875 طرح اشتغال پايدار روستايي با پيش بيني بيش از 14 هزار و 560 فرصت شغلي براي اخذ تسهيلاتي به ارزش 990 ميليارد تومان به بانک هاي عامل معرفي شده اند.
او ادامه داد: بر اساس آخرين گزارش ها، تاکنون بيش از 60 ميليارد تومان قرارداد با سيستم بانکي منعقد شده و بيش از 10 ميليارد تومان نيز تسهيلات پرداخت شده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس افزود: متوسط سرانه ايجاد يک شغل در طرح هايي که تاکنون به بانک معرفي شده اند در استان فارس 68 ميليون تومان و در کشور 75 ميليون تومان است.
وي گفت: کارگروه اشتغال فارس به رياست استاندار مهلت نهايي براي عقد قرارداد سيستم بانکي با متقاضيان را پايان خردادماه امسال تعيين کرده و از اين رو، تمام مديران و کارشناسان بانک هاي عامل و مديران و کارشناسان دستگاه هاي اجرايي ذي ربط و مديران و کارشناسان دبيرخانه و مهمتر از همه متقاضيان اخذ تسهيلات بايد به شکل منسجم و با برنامه بکوشند تا در مدت تعيين شده، اين منابع جذب شود.
6122/ 2027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان

دریافت 30 MB کد خبر 6090437

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد