Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با حضور رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی رهبری، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در این جلسه ماه مبارک رمضان را فرصتی دوباره برای تقرب به خالق متعال برشمرد و گفت: «ماه مبارک رمضان، فرصتی دوباره برای تقرب به خالق متعال و بازخوانی رفتار یک ساله از سوی بندگان و روزه داران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دکتر سیف الله فضل اللهی با تاکید بر برگزاری مناسبت های پرفیض این ایام در دانشگاه خاطرنشان کرد:« برگزاری مراسم معنوی و فرهنگی در این ایام برای استفاده دانشگاهیان از فضای معنوی و پرفیض بسیار با اهمیت و تاثیرگذار است.»

دکتر حیدر علی جهانبخشی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان قم نیز گفت: «از اهداف برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها می توان به ایجاد فضای مطلوب برای بیان آزادانه و ناصحانه اندیشه ها در دانشگاه ها با توجه به تقویت مولفه های وحدت امنیت و ارزش های اسلامی، تضارب آرا و حاکم شدن فضای عقلانی و علمی با رعایت اخلاق اسلامی و منطق گفتگو، ایجاد فرصت قانونی، امن و عادلانه برای طرح آراء و تقویت روحیه حقیقت جویی، قانون گرایی، آزادگی، خوداتکایی فکری و رشد فرهنگ نقد پذیری در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.»

در این جلسه در خصوص بخشنامه اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان که شامل تشکیل ستاد دهه تکریم و غبارروبی مساجد با همکاری و مشارکت کانون ها و تشکل ها، فضاسازی تبلیغاتی و برگزاری کلاس های تفسیر قرآن و … ، اجرایی کردن آیین نامه تشکیل کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) به طور مشترک رویدادی فرهنگی سه روزه (OIC-CA 2024) در کوالالامپور با عنوان «پویایی‌های بین فرهنگی در جنوب شرق آسیا: وضعیت فعلی، فرصت‌ها و چشم اندازهای آینده» برگزار کردند.
 
این سمینار بین‌المللی از 22 تا 24 آوریل 2024 با موضوع «پرورش خرد، الهام بخشیدن به تعالی و شکل دادن به آینده» برگزار شد.
 
تمرکز این رویداد در روز اول متمرکز بر استراتژی‌هایی بود که برای پرورش بهتر آرمان‌های فرهنگی، احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و مشارکت سودمند هستند.
 
همچنین نقش سازمان همکاری اسلامی در ترویج نزدیکی فرهنگی میان کشورهای عضو آن مورد تاکید قرار گرفت، چرا که فرهنگ، ابزاری موثر برای قدرت نرم در جهان اسلام و فراتر از آن است.
 
در 23 و 24 آوریل نیز موضوعات مختلفی از جمله هوش مصنوعی، نقش گفت‌وگوی بین فرهنگی در حل مشکلات معاصر، نقش روشنفکران در به حداقل رساندن تضادهای اجتماعی از طریق مشارکت اجتماعی و... و وضعیت گفت‌وگوی بین فرهنگی در آسیای جنوب شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در اولین روز این سمینار بین‌المللی، یک رویداد جانبی با موضوع نسل‌کشی فرهنگی اسرائیل علیه هویت تاریخی فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و آموزشی فلسطین برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر