Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اول اسکاتلند امروز (یکشنبه) تاکید کرد، زمانی که دولت لندن درباره خروج از اتحادیه اروپا شفافیت ایجاد کند مجددا برگزاری یک رای‌گیری دوباره بر سر استقلال اسکاتلند از بریتانیا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند در مصاحبه با شبکه آی تی‌وی همچنین گفت: حزب ملی اسکاتلندی‌ او جلوی یک رای‌گیری دوباره بر سر بریگزیت با موضوع هرگونه توافق نهایی را نخواهد گرفت اما نگران است که اگر بخش‌های مختلف بریتانیا درست همانند سال ۲۰۱۶ به نتایج مخالفی رای مثبت دهند، چه اتفاقی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به محض آنکه شفاف‌سازی شود که امیدواریم پاییز امسال درباره نتیجه بریگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و آینده روابط میان بریتانیا و اتحادیه اروپا چنین شود، پس از آن من مجددا سوال مرتبط با زمانبدی برگزاری یک رفراندوم استقلال را مورد بررسی قرار خواهم داد.

در همه‌پرسی ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در بریتانیا بیش از ۱۷ میلیون تن به عدم حضور آن کشور در اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند و در مقابل بیش از ۱۶ میلیون تن حامی ماندن در اتحادیه اروپا شدند و نهایتا جنبش بریگزیت به موفقیت رسید. برخی صاحب‌نظران رخدادهایی نظیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را ناشی از فراگیر شدن نئوناسیونالیسم در آن کشور می‌دانند.

این در حالی است که دولت اسکاتلند در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴ برای استقلال اسکاتلند از کشور بریتانیا، اقدام به برگزاری همه‌پرسی از رای‌دهندگان اسکاتلندی کرد، که در نهایت با رای منفی بیش از ۵۰ درصد رای‌دهندگان، اسکاتلند به عنوان بخشی از بریتانیا باقی ماند. همه‌پرسی در پی توافقی میان دولت اسکاتلند و دولت بریتانیا اجرا شد و در آن زمان بحث رفراندوم بریگزیت هنوز مطرح نشده بود. حال اسکاتلندی‌ها نگران از دست دادن مزایای عضویت در اتحادیه اروپا هستند و برای جدایی مجددا تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسكاتلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: کل مشکلات پرسپولیس و استقلال از نظر مالکیتی امروز حل خواهد شد و امروز رسماً مراسمی در وزارت اقتصاد و دارایی به همین منظور برگزار می‌شود.

وی افزود: غیر از مالکیت، سایر مشکلات پرسپولیس و استقلال را در جلساتی که با مدیران عامل این دو باشگاه و سایر مسوولین داریم، برطرف خواهیم کرد.

وزیر ورزش اظهار کرد: باید بگویم که فیفا این خصوصی‌سازی را می‌پذیرد و پرسپولیس و استقلال را بخش خصوصی قلمداد خواهد کرد؛ این موضوع یکی از افتخارات دولت سیزدهم در حوزه ورزش است.

هاشمی ادامه داد: امیدواریم که این روند به خوبی انجام شود و من فکر می‌کنم این اتفاق بسیار مبارکی در ورزش کشور است و همه تیم‌های باشگاهی ما از جمله این دو باشگاه قدرتمند در جام باشگاه‌های آسیا حضور خواهند داشت.

وزیر ورزش تاکید کرد: دولت هیچ سهم دیگری در پرسپولیس استقلال ندارد.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087550

دیگر خبرها

  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه