Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:16:00 GMT

دستکاری ژنتیکی انسان برای حضور در مریخ

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۶۲۶

دستکاری ژنتیکی انسان برای حضور در مریخ

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بررسی‌های محققان دانشگاه فناوری اطلاعات و مدیریت لهستان نشان می‌دهد اگر انسان قصد دارد در دهه‌های آینده به کرات دیگر مهاجرت و بر روی آن‌ها زندگی کند، چاره‌ای ندارد جز اینکه برای زاد و ولد بر روی آن‌ها برنامه ریزی کند.

در مورد کره مریخ که یکی از نامزد‌های ساخت تاسیسات و زیرساخت‌های زندگی بشر است، مشکلاتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو نازک کره مریخ و تشعشعات خطرناک خورشیدی باعث می‌شود انسان‌هایی که قرار است بر روی مریخ زندگی کنند با مشکلات جدی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید:شواهد تازه‌ای از وجود حیات در مریخ کشف شد+عکس 

یکی از مشکلات این وضعیت ناممکن شدن زاد و ولد انسان‌ها بر روی مریخ است. زیرا تشعشعات یادشده توانایی زاد و ولد انسان‌ها را مختل کرده و دستگاه تولید مثل زنان و مردان را مختل می‌کنند.

یک مشکل دیگر در این زمینه نیروی جاذبه پایین چه در حین سفر به مریخ و چه بر روی خود کره مریخ است که باعث شل شدن مفاصل و استخوان‌ها و ایجاد مشکلاتی در چشم و نخاع افراد می‌شود و حتی می‌تواند منجر به نابینایی شود.

اختلال در سیستم عصبی، کاهش قدرت شنوایی و ... هم دیگر مشکلاتی هستند که می‌توانند در صورت سکونت طولانی مدت در مریخ به وجود آیند. از همین رو دانشمندان می‌گویند برای سکونت در مریخ باید انسان جدیدی را به وجود آورد که از نظر بدنی و ویژگی‌های اخلاقی شرایط بهتری داشته باشد و بتواند دشواری‌های مربوط به زندگی در مریخ را تحمل کند.

باتوجه به این وضعیت دستکاری ژنتیکی انسان برای حضور در مریخ ضروری است و در حال حاضر پژوهشگران در حال بررسی جزئیات این امر برای نتیجه گیری قطعی هستند که ممکن است سالیان متمادی به طول بینجامد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

دستکاری دی ان ای انسان با هدف زاد و ولد در مریخ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با روز ملی خلیج فارس و در دومین نشست هم اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی با حضور دکتر محمد حسین متالهی دبیرستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری دکتر مسعود صدری‌نسب، رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بانک ذخایردریایی ایران افتتاح شد.

دکتر شاهسوارانی در مراسم افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران گفت: کشور ایران با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی از تنوع زیستی و ژنتیکی خوبی برخوردار است. این تنوع اقلیمی و اکوسیستمی باعث شده تا ایران زیستگاه جانوران مختلفی در شرایط خشکی، شوری، کویری، آبی و ... باشد. ازجمله این زیستگاه‌ها زیست دریایی است.

وی گفت: در این میان خلیج فارس با دارا بودن ویژگی‌های جغرافیایی خاص خود و ارزش‌های بوم شناختی و تنوع زیستی فراوانی که دارد یکی از منحصر بفردترین اکوسیستم‌ها بشمار می‌رود و مجموعه‌ای از موجودات منحصر به فرد از جمله لاک پشت‌های دریایی، صدف‌های دریایی، کفزیان، آبسنگ‌های مرجانی و دیگر گونه‌های آبزی را در خود جای داده و تنوع زیستی آن منحصر بفرد است.

وی افزود: در سال‌های اخیر متاسفانه باتوجه به صید بی رویه، گسترش صنعت و دخالت‌های انسانی شاهد آلودگی‌های فراوانی بوده ایم، یکی از این آلودگی‌ها که خسارات زیادی را به خلیج فارس متحمل کرده است آلودگی-های نفتی است که پیامد آن از بین رفتن تعداد بیشماری از گونه‌های آبزی در این اکوسیستم است، لذا حفظ ذخایر دریایی اهمیت دارد. از سویی حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی دریایی مشارکت مردم و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه حفظ ذخایر ژنتیکی زیستی و دریایی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست افزود: خلیج فارس از تنوع زیستی غنی برخوردار است و پهناوری دریایی در خلیج فارس، خزر و عمان فرصتی را فراهم کرده است تا شاهد تنوع زیادی از جانواران و موجودات آبزی باشیم که هر کدام برای ما یک ذخیره به شمار می‌آیند.

شاهسوارانی بیان کرد: ذخایر دریایی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تجربه حفظ و نگهداری ذخایر ژنتیکی و زیستی را در قالب چهار بانک زیستی (میکروارگانیسمها، سلول‌های انسانی و جانوری، گیاهی) را دارد.

وی افزوبا توجه به اینکه در حوزه آبزیان به این موضوع کمتر پرداخته شده، لذا با استفاده از زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی متخصص و ظرفیت‌های ویژه جهاد دانشگاهی در حوزه آبزیان، راه اندازی بانک ذخایر دریایی را در دستور کار خود قرار داد تا در حفاظت از این گنجینه گرانقدر با مشارکت همه دستگاه‌ها بویژه دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در استان‌های حاشیه خلیج فارس و مردم گام‌های موثری را بردارد.

سرپرست مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ضمن اشاره به ارزش اقتصادی ذخایر دریایی خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشور‌ها تولیدات اقتصادی بر پایه منابع دریایی انجام می‌شود از این رو بهره برداری تجاری و فناوری بر این پایه اهمیت دارد.

شاهسوارانی به همکاری مجموعه‌های پژوهشی با یکدیگر تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود یکدیگر استفاده کنیم تا بتوانیم با این همگرایی و هم افزایی به یک محصول کاربردی برسیم و با تولید دانش به فناوری، ثروت و ایجاد اشتغال از دغدغه‌های مردم بکاهیم.

دکتر محمدحسین متالهی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق، ضمن تاکید بر وجود ارزش‌های تجاری و صنعتی و زیست‌محیطی متعدد در منابع طبیعی دریایی، به کمبود زیرساخت‌ها و الزام توجه بر ارتقا زیرساخت‌های ملی برای استفاده از این منابع طبیعی دریایی اشاره نمود.

وی همچنین به یکپارچه سازی و ایجاد ارتباط میان تمام مراکز مربوط به «حفاظت ژنتیکی خلیج فارس» تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • (ویدئو) حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ