Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:22:20 GMT

آمارطلاق در خراسان رضوی منفی شده است.

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۶۲۹

آمارطلاق در خراسان رضوی منفی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حقدادی در کارگروه فرهنگی اجتماعی تربت جام با اشاره به آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، طلاق، و مسایل مربوط به حوزه زنان و کودکان افزود:  اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه اندازی شده تا از آسیب‌های اجتماعی و روند رو به رشد این آسیب هارا کاهش دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:آمار طلاق در دو سال گذشته در سطح استان با تلاش سایر نهاد‌ها کاهش یافته وبه میزان قابل توجهی سازش انجام گرفته است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: بیش از ۱۴درصد مراجعین به اورژانس اجتماعی به سازش ختم شده است واین روند باید تقویت شود.

حقدادی تاکید کرد؛ بیش از ۹۵درصدجمعیت استان قبل از طلاق به مراکز مشاوره اورژانش مراجعه کردندکه چهارهزارسازش در سامانه ثبت شده است.

در ادامه مدیر اورژانس اجتماعی خراسان رضوی با تشریح مجموعه فعالیت‌های اورژانس گفت::فعالیت‌های اورژانس در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی و واسطه بین مردم و سیستم انتظامی وقضایی است.

شاهرودی افزود: موفقیت‌های اورژانس اجتماعی در کنار سایر نهاد‌ها صورت می‌گیرد و ازبحران و آسیب‌ها پیشگیری و جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد:کمک به گروه‌های آسیب دیده، پیشگیری از خشونت‌های خانگی، همسرآزاری، کودک آزاری، دختران فراری، اختلافات خانوادگی و خودکشی با حضورافراد متخصص از جمله فعالیت‌هایی اورژانس اجتماعی است.


فرماندارتربت جام هم در این کارگروه گفت:روند آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور روبه رشد است و بزرگترین خطری است که مردمرا تهدید می‌کند.

مرتضی حمیدی افزود: افزایش آسیب‌های اجتماعی موجب کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود و تاخیر در توسعه اجتماعی و روستایی باعث آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی گفت: افزایش مشارکت اجتماعی در عرصه‌های نشاط اجتماعی، دینی، سیاسی، امنیت اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در درون خانواده و جامعه می‌شود.

انتهای پیام//ز. ج.
برگزاری کارگروه فرهنگی اجتماعی در تربت جام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بهزیستی طلاق و ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مشارکت خراسان رضوی در حوزه اشتغال ۶ درصد بیشتر از نرخ کشوری و حدود ۴۳ درصد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد امین بابایی در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر و کار برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 563 برنامه در هفته کار و کارگری در استان برگزار می‌شود، گفت: 232 برنامه در حوزه فرهنگی خواهد بود که 104 برنامه در سطح ستاد و مشهد و 459 برنامه در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: نرخ بیکاری زمستان در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 3.2 کاهش داشته و در فصل پاییز هم از میانگین کشور 2.4 پایین‌تر است و در سطح استان‌ها  نیز نرخ بیکاری استان ما پایین‌تر است، به طوریکه  جزو 4 استان کشور در نرخ پایین بیکاری هستیم.

بابایی تصریح کرد: نرخ مشارکت خراسان رضوی در حوزه اشتغال 6 درصد بیشتر از نرخ کشوری و حدود 43 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از مباحث ویژه‌ای که از سال گذشته به طور ویژه نسبت به آن ورود کردیم بحث طرح طبقه بندی مشاغل در واحد‌هاست و تاکنون 65 درصد واحد‌های ما که مشمول طرح طبقه بندی مشاغل هستند به این طرح پیوستند.

وی با اشاره به حوادث ناشی از کار و نرخ بیکاری در خراسان رضوی تاکید کرد: در سال 1402 نسبت به سال قبل از آن، 6 درصد حوادث ناشی از کار کاهش پیدا کرده است. بیشترین کاهش حوادث بخش معدن  با 17 درصد بود که در کنار آن بخش صنعت نیز با کاهش همراه بوده است. اما در بخش صنعت ساختمان حوادث کار 2 درصد افزایش یافته است.

بابایی ادامه داد: یکی از برنامه ریزی‌های ویژه‌ای که برای سال 1403 داشتیم، توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه صنعت ساختمان است؛ همچنین ارتقای ایمنی و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های کوچک را از سال گذشته مد نظر قرار داده ایم تا شاهد کاهش حوادث باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: طبقه بندی مشاغل کمک می‌کند واحد‌های تولیدی حقوق بیشتری را به نیروی کار خود بدهند و مدرک تحصیلی، سنوات نیز در این موضوع لحاظ می‌شود لذا در تلاش هستیم که تا پایان دولت این موضوع را به صد در صد برسانیم.

بابایی با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارگری در دو آیتم حق مسکن و معیشت افزایش می‌یابد، بیان کرد: این مصوبه بر اساس پیشنهادی که وزیر مربوطه داده است منوط بر اینکه در مجلس به تصویب برسد انجام می‌شود. تا زمانیکه که مجلس جدید مستقر نشود این موضوع در حد پیشنهاد است. اکنون مباحث در حد بررسی و پیشنهاد است تا زمانیکه که تبدیل به لایحه نشود و در مجلس مصوب نشود در حد پیشنهاد می‌ماند. امسال برای اولین بار بحث عائله مندی متاهلین اضافه شده است که نکته مثبتی در حوزه حقوق و دستمزد است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است